مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

هشدار : پارکینسون به سراغ جوان‌ها می‌آید.

دکتر الهام نادری؛ بیماری پارکینسون در سال ۱۸۱۷ میلادی، توسط دکتر جیمز پارکینسون، دانشمند بریتانیایی معرفی شد. نام دیگر این بیماری «فلجِ لرزان» است.

هشدار : پارکینسون به سراغ جوان‌ها می‌آید.

عامل ایجاد بیماری  از بین رفتن سلول‌های ترشح کننده دوپامین در جسم سیاه مغزی است که در اثر فقدان دوپامین حرکات بدن نامنظم می‌شود.

ارتعاش و لرزش دست و پا، کندی حرکت، سختی و خشک شدن دست و پا و نداشتن تعادل نشانه‌های اصلی این بیماری هستند. در واقع بیشتر بیماران مبتلا به پارکینسون با شدت گرفتن این نشانه‌ها به پزشک مراجعه می‌کنند و بیماری آن‌ها تشخیص داده می‌شود.

پارکینسون به سراغ جوان‌ها هم می‌آید

همه ما بیماری پارکینسون را به عنوان بیماری سالمندان می‌شناسیم. پارکینسون، بیماری مزمن و پیش‌رونده‌ای است که بیشتر پس از سن ۶۰ سالگی بروز می‌کند اما پژوهش‌ها نشان می‌دهد حدود پنج تا ۱۰ درصد بیماران پارکینسونی، جوان هستند.

برای پیشگیری از پارکیسنون سبک زندگی را اصلاح کنید

تحقیقات جدید نشان داده است، خوردن مواد غذایی حاوی نیکوتین، مانند فلفل و گوجه فرنگی و نیز استفاده از غذاهای حاوی چربی‌های اشباع نشده و دارای اسید فولیک، احتمال ابتلا به بیماری پارکینسون را کاهش می‌دهد.

پرهیز از عوامل افزایش دهنده خطر، همچون قرار گرفتن در معرض حشره‌کش‌ها و ضربه‌های مکرر به سر(به ویژه در بوکسورها) در کاهش ابتلا به این بیماری تاثیرگذار است.

پارکینسون درمان قطعی ندارد

پارکینسون، درمان قطعی ندارد، اما داروهای تجویز شده از سوی پزشک، در کاهش نشانه‌های بیماری موثر است.  مشاوره برای کمک به کاهش افسردگی، کار درمانی و گفتار درمانی از دیگر روش‌های  کمک به بیماران مبتلا به پارکینسون است.



لینک منبع :هشدار : پارکینسون به سراغ جوان‌ها می‌آید.

هشدار : پارکینسون به سراغ جوان‌ها می‌آید. - سلامتی salamati.ir/2017/06/02/هشدار-پارکینسون-به-سراغ-جوان‌ها-می‌آ/‎Cached2 ژوئن 2017 ... هشدار : پارکینسون به سراغ جوان‌ها می‌آید. عامل ایجاد بیماری از بین رفتن سلول‌های ترشح کننده دوپامین در جسم سیاه مغزی است که در اثر فقدان دوپامین ... هشدار : پارکینسون به سراغ جوان‌ها می‌آید. - سلامتی | دمادم https://damadam.ir/.../هشدار-پارکینسون-به-سراغ-جوان‌ها-می‌آید/8525629‎Cached3 ژوئن 2017 ... هشدار : پارکینسون به سراغ جوان ها می آید. عامل ایجاد بیماری از بین رفتن سلول های ترشح کننده دوپامین در جسم سیاه مغزی است که در اثر فقدان دوپامین ... Images for هشدار : پارکینسون به سراغ جوان‌ها می‌آید. هشدار : پارکینسون به سراغ جوان‌ها می‌آید. - سایت خوبی khoubi.ir/news/136911‎Cachedهشدار : پارکینسون به سراغ جوان‌ها می‌آید. عامل ایجاد بیماری از بین رفتن سلول‌های ترشح کننده دوپامین در جسم سیاه مغزی است که در اثر فقدان دوپامین حرکات بدن نامنظم ... پارکینسون از کجا می آید؟ www.fardanews.com/fa/news/.../پارکینسون-از-کجا-می-آید‎Cachedپارکینسون بیماری مغزی با اختلال حرکتی، لرزش دست و پا و اندام ها در حالت استراحت و اختلال عملکرد مغز و عضلات است. ... باشگاه خبرنگاران جوان: این روزها یکی از بزرگترین رخدادهای علمی کشور در حال ... سمیعی در ایران در حال برگزاری است به همین بهانه به سراغ یکی از بیماری های مغز و ..... هشدار وزیر دفاع آمریکا به جنگ با کره شمالی ... خبرجدید از معالجه پارکینسون در سال 1395 - onvansho onvansho.ir/result/خبرجدید-از-معالجه-پارکینسون-در-سال-1395.html برای معالجه اختلالات در سال 1395 از تولید هایی چون پارکینسون . ... هشدار پارکینسون به سراغ جوان‌ها می‌آید وقت غذای خوبه نادری؛ بیماری پارکینسون در سال ۱۸۱۷ میلادی ... Media Tweets by DarchiMag (@DarchiMag) | Twitter https://twitter.com/DarchiMag/media هشدار به برنزه‌ها ☀️ ... پارکینسون به سراغ جوان‌ها می‌آید/ نشانه‌های بیماری را جدی بگیرید http://goo.gl/znJS2d #دارچین #darchinmagpic.twitter.com/3ru7rkB9nq. آخرین رقص یه برگ - صفحه اصلی | فیس‌بوک https://fa-ir.facebook.com/AkhrynRqsYhBrg?fref=nf‎Cachedپارکینسون به سراغ جوان‌ها می‌آید/ نشانه‌های بیماری را جدی بگیرید - TopBlogg.com ... هشدار به چاق‌ها؛ لطفا وزن کم کنید، ۱۱ نوع سرطان شما را تهدید می‌کند - weebfa.com. هر لرزشی پارکینسون نیست - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../هر-لرزشی-پارکینسون-نیست‎Cached Similar22 جولای 2015 ... ... می‌شود در واقع توجیهی است برای بسیاری از عوارض و بیماری‌هایی که به واسطه افزایش سن و فرسودگی ناشی از پیری سراغ افراد می‌آید، اما از میان فهرست طول ... درواقع، کندی حرکات، علامت اصلی ابتلا به بیماری پارکینسون است. ... بیماری پیری که جوان‌ها را هم گرفتار می‌کند .... هشدار درباره مصرف خودسرانه داروهای خواب‌آور ... دستان شما نشان دهنده وضعیت سلامتیان است! - بیتوته www.beytoote.com/health/prevention/hands3-sickness.html‎Cachedیکی از علل نادر اما مهم لرزش دست، ابتلا به بیماری پارکینسون است که متاسفانه این روزها آمار مبتلایانش هم در حال ... قبلا تصور می شد که پارکینسون فقط سراغ سالمندان می رود، ولی امروز متخصصان در خصوص ابتلای جوانان به این بیماری هشدار می دهند. ..... وقتی قیمت نفت پایین می آید،در اقتصاد ایران باید دنبال جه اتفاقاتی باشیم؟