مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چای خورها بخوانند _ تاثیر انواع چای بر رفلاکس معده

 به گفته یک متخصص طب سنتی، «چای می‌تواند هم ریفلاکس معده به مری را تشدید کند و هم در جلوگیری از ریفلاکس موثر باشد»؛ اما چگونه ممکن است این نوشیدنی هر دو اثر متضادی را ایجاد کند؟

چای خورها بخوانند _ تاثیر انواع چای بر رفلاکس معده

دکتر مجید انوشیروانی گفت: چای مرغوب، تقویت کننده معده و محکم کننده دهانه آن است و اگر به آن مواد آروماتیک (عطردهنده) افزوده نشود و دیردم، دبش، گس و قدری تلخ‌مزه باشد، دهانه معده را محکم کرده، از طریق افزایش تونوسیته عضلات صاف اسفنکتر تحتانی مری، جلوی ریفلاکس را می گیرد.

این متخصص طب مکمل افزود: اگر جنس چای از همین چای‌های معطر و زوددم متداولی باشد که اغلب طعم گس و تلخ ندارند، برعکس، نوشیدن آن می تواند موجب شل شدن دهانه معده و بروز ریفلاکس شود. بنابراین، افرادی که با مصرف چای، اصطلاحاً ترش می کنند، باید بدانند چایی که مصرف می‌کنند احتمالاً از چای های اسانسدار نامرغوب است و به دلیل رنگ دهی سریع، دم کشیدن آن کوتاه است.

دکتر انوشیروانی با اشاره به موثر بودن مدت دم کشیدن چای در عملکرد دارویی آن اظهار کرد: چای بهاره گیلان، چای سبز و حتی چای سفید هم اگر به اندازه کافی دم نکشند ترکیبات تانن آنها آزاد نمی شود و لذا نمی تواند کمکی به تقویت معده و دهانه آن بکند.

به گفته این عضو هیئت علمی دانشگاه مشهد، افزودن برخی گیاهان معطر به چای، بخصوص گل محمدی تازه و خوشبو، می تواند موجب تقویت و تشدید اثرات مفید چای شود و در کاهش ریفلاکس و ترش کردن مفید باشد.



لینک منبع :چای خورها بخوانند _ تاثیر انواع چای بر رفلاکس معده

چای خورها بخوانند _ تاثیر انواع چای بر رفلاکس معده - سلامتی salamati.ir/2017/06/02/چای-خورها-بخوانند-_-تاثیر-انواع-چای-بر-ر/‎Cached2 ژوئن 2017 ... به گفته یک متخصص طب سنتی، «چای می‌تواند هم ریفلاکس معده به مری را تشدید کند و هم در جلوگیری از ریفلاکس موثر باشد»؛ اما چگونه ممکن است ... چای خورها بخوانند _ تاثیر انواع چای بر رفلاکس معده - TopBlogg.com www.topblogg.com/.../چای-خورها-بخوانند-_-تاثیر-انواع-چای-بر-ر‎Cachedچای خورها بخوانند _ تاثیر انواع چای بر رفلاکس معده. به گفته یک متخصص طب سنتی، «چای می‌تواند هم ریفلاکس معده به مری را تشدید کند و هم در جلوگیری از ریفلاکس ... چای خورها بخوانند _ تاثیر انواع چای بر... - آخرین رقص یه برگ ... https://www.facebook.com/AkhrynRqsYhBrg/posts/1377853795586160 چای خورها بخوانند _ تاثیر انواع چای بر رفلاکس معده بر روی عکس بزنید در وبسایت بخوانید. چای سبز رفلاکس معده www.musicomp3.xyz/articles/چای-سبز-رفلاکس-معده‎Cached13 مارس 2017 چای، پس از آب، دومین نوشیدنی پرطرفدار و پرمصرف در جهان است. ... چای خورها بخوانند _ تاثیر انواع چای بر رفلاکس معده دکتر مجید انوشیروانی گفت: چای ... چای سبز برای رفلاکس www.musicomp3.xyz/articles/چای-سبز-برای-رفلاکس‎Cachedنوشیدن چای به‌ویژه چای سبز فواید زیادی دارد، ازجمله درمان ریفلاکس و سوزش سردل. ... چای خورها بخوانند _ تاثیر انواع چای بر رفلاکس معده دکتر مجید انوشیروانی گفت: ... برای درمان ریفلاکس معده چای سبز بخورید - تغذیه - سلامت نیوز www.salamatnews.com/.../برای-درمان-ریفلاکس-معده-چای-سبز-بخورید‎Cached13 مارس 2017 ... نوشیدن چای به‌ویژه چای سبز فواید زیادی دارد، ازجمله درمان ریفلاکس و سوزش ... شیر بادام در بدن تعادل ایجاد و همچنین تاثیر غذاهای اسیدی را خنثی ... ترشی خورها بخوانند - onvansho onvansho.ir/result/ترشی-خورها-بخوانند.html چای خورها بخوانند تاثیر انواع چای بر رفلاکس معده وقت ترشیشور بستنی چای خورها ... فری ویزیت ماست یا ترشی ترشی خورها بخوانند پشت پردۀ انواع ترشیشور رشی ... 500T عملکرد G سنگ - AFB www.hazard-labo.asia/Feb_03/500t-عملکرد-g-سنگ.html‎Cachedاستفاده از گیاه خرد کردن سنگ، تاثیر چکش بلوک، ,. استفاده از گیاه خرد کردن ... چای خورها بخوانند _ تاثیر انواع چای بر رفلاکس معده ,. دکتر انوشیروانی با اشاره به ... نسخه ای شفا بخش برای مبتلایان به رفلاکس معده - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/.../نسخه-ای-شفا-بخش-برای-مبتلایان-به-رفلاکس-معده‎Cached Similar7 ژوئن 2014 ... چای سبز خواص بسیاری داشته به طوریکه امروزه برای رهایی از رفلاکس معده ... مصرف کنند به سمت فست فود و انواع آبمیوه های غیرمجاز کشیده میشوند . ته دیگ خورها بخوانند - تریتا نیوز tritanews.com/آشنایی-با-گیاهان-دارویی-که-با-وارفارین/?random=1 وی تأکید می کند: ترکیبات سوخته، محرکی برای ترشح اسید معده است که علاوه بر ... افزایش ترشح اسید معده، یبوست، رفلاکس معده و در نهایت، افزایش ریسک ابتلا به ... ماده ای سمی که بر اثر حرارت تولید می شود ... های سیب زمینی، بیسکویت، کلوچه، غلات صبحانه ای، نان و حتی قهوه دیده شده است. ... تاثیر چای زالزالک بر سلامت بدن.