مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آیا حمام کردن باعث سوزاندن کالری می شود

به نظر می‌رسد دانشمندان برای یک‌بار هم که شده خبر خوبی برای افراد تنبل دارند! تحقیقی که جدیداً صورت گرفته ادعا می‌کند حمام آب گرم می‌تواند درست مثل ورزش کردن سبب سوزانده شدن کالری شود.

آیا حمام کردن باعث سوزاندن کالری می شود

شاید در مورد تحقیقی که اخیراً انجام شده و ادعا می‌کند حمام آب داغ به اندازه ورزش کردن می‌تواند باعث سوزانده شدن کالری بشود، چیزهایی شنیده‌ باشید و به احتمال زیاد با خود فکر کرده‌اید که این ادعا زیادی جالب به نظر می‌رسد و احتمالاً اشتباه است. خوب به همین خاطر در این مطلب به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

این تحقیق توسط دکتر استیو فاکنر از دانشگاه لافبورو صورت گرفت. دکتر فاکنر به بررسی رابطه بین دوش آب گرم (با دمای ۴۰ درجه) و سطح قند خون افراد پرداخت و اینکه چقدر کالری آن‌ها خواهند سوزاند. او این آزمایش را روی ۱۴ مرد انجام داد. نتایج تحقیق او نشان داد که هر ساعت دوش آب گرم گرفتن سبب سوزانده شدن ۱۴۰ کالری خواهد شد که به اندازه‌ی نیم ساعت راه رفتن است. این دوش آب گرم میزان قند خون افراد را نیز پایین آورده بود.

نتایج این تحقیق خیلی جالب است اما شما نباید به این زودی‌ها بی‌خیال جلسه‌ی تمرینی خود شوید. نکته‌ای که باید مدنظر خود قرار بدهید این است که شما همین الان که نشسته‌اید و این مطلب را می‌خوانید هم کالری می‌سوزانید. میزان کالری که یک فرد در طی یک فعالیت می‌سوزاند بستگی به چند عامل دارد.

عواملی مثل: وزن و تناسب اندام. از آن‌جایی که سوژه‌های این آزمایش همگی مرد بودند و بعضی از آن‌ها نیز اضافه وزن داشتند میزان کالری‌ای که می‌سوزانند نسبت به یک زن بیشتر خواهد بود. از طرف دیگر ۱۴۰ کالری در ساعت مقدار بالایی نیست شما می‌توانید با نوشیدن یک عدد نوشابه مقدار بیشتر از این کالری را وارد بدن خود کنید. از طرف دیگر بعد از ۱ ساعت که در حمام باقی بمانید کاملاً بی‌حال می‌شوید.

تحقیقات دیگر

البته این اولین بار نیست که چنین تحقیقاتی صورت می‌گیرد. در تحقیقی که سال ۲۰۱۵ در فنلاند صورت گرفت مشخص شد که سونا گرفتن ریسک حمله‌ی قلبی را کاهش می‌دهد و چند ماه بعد دانشگاه اورگان نیز تحقیقی را منتشر کرد مبنی براینکه گرفتن مرتب دوش آب گرم گرفتن سبب کاهش فشار خون خواهد شد.

دکتر جنیفر وایدر اشاره می‌کند که این تحقیق بخشی از تحقیقات جدیدی است که به آن گرمایش غیرفعال می‌گویند. این بخش جدیدی از تحقیقات است که در چند سال گذشته یک سری دستاوردهای نوین داشته است.

از آن‌جایی که این تحقیق کوچک بوده، نیاز به انجام تحقیقات بیشتر وجود دارد اما این تحقیق نشان می‌دهد که گرما چطور روی پروتئین‌ها اثر می‌گذارد. این پروتئین‌ها در پاسخ به گرما و ورزش و هر نوع فعالیت چالش‌برانگیز تولید می‌شوند. این پروتئین‌ها می‌توانند به کنترل عملکرد انسولین و بهبود سطح قند خون کمک کنند.

اگر سطح قند خون شما کنترل شود این موضوع می‌تواند جلوی پرخوری‌های بدون فکر را بگیرد. از طرفی آب گرم سبب گشاد شدن رگ‌های خونی می‌شود و این موضوع باعث مصرف بیشتر اکسیژن توسط سلول‌ها خواهد شد. شما به ازای مصرف هر لیتر اکسیژن ۵ کالری می‌سوزانید.

یکی دیگر از شخصیت

اگر شما مجبور شوید که بین دوش آب گرم و ورزش کردن یکی را انتخاب کنید بهتر است گزینه‌ی دوم انتخاب شما باشد. مزایای ورزش کردن سال‌ها است که اثبات شده، حتی اگر تحقیقات آینده بر فرایند گرمایش غیرفعال مهر تایید بزنند، ورزش کردن تنها راهی است که شما می‌توانید در آن به عضله‌سازی بپردازید.

تنها دلیلی که بدن در حمام آب گرم کالری می‌سوزاند این است که سعی می‌کند تا دمای کلی خود را پایین نگه دارد. البته استفاده از سونا و حمام آب داغ برای افرادی که به طور مرتب نمی‌توانند ورزش کنند می‌تواند مزایای خود را داشته باشد. البته زنان باردار و افرادی که دچار مشکلات قلبی هستند باید در گرفتن دوش آب گرم زیاده‌روی نکنند.

اما اگر روزی تصمیم گرفتید تا درون حمام وزنه بزنید کسی شما را به خاطر سوزاندن کالری بیشتر سرزنش نمی‌کند!



لینک منبع :آیا حمام کردن باعث سوزاندن کالری می شود

آیا حمام کردن باعث سوزاندن کالری می شود - سلامتی salamati.ir/2017/06/03/آیا-حمام-کردن-باعث-سوزاندن-کالری-می-شود/‎Cached3 ژوئن 2017 ... آیا حمام کردن باعث سوزاندن کالری می شود. شاید در مورد تحقیقی که اخیراً انجام شده و ادعا می‌کند حمام آب داغ به اندازه ورزش کردن می‌تواند باعث سوزانده شدن ... آیا حمام کردن باعث سوزاندن کالری می شود - بنیتا www.mybenita.com/article/specific/taking-a-hot-bath-burns-calories‎Cached5 مه 2017 ... شاید در مورد تحقیقی که اخیراً انجام شده و ادعا می‌کند حمام آب داغ به اندازه ورزش کردن می‌تواند باعث سوزانده شدن کالری بشود، چیزهایی شنیده‌ باشید و به ... آیا حمام کردن باعث سوزاندن کالری می شود | My Publications | Pinterest https://www.pinterest.com/pin/118430665184130882/‎CachedExplore these ideas and more! آیا حمام کردن باعث سوزاندن کالری می شود. Welcome to Dover Publications 6 bird colouring pages I used my kids coloring books to ... آیا حمام کردن باعث سوزاندن کالری می شود - بهداشت نیوز - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/149658090015845‎Cachedبه نظر می‌رسد دانشمندان برای یک‌بار هم که شده خبر خوبی برای افراد تنبل دارند! تحقیقی که جدیداً صورت گرفته ادعا می‌کند حمام آب گرم می‌تواند درست مثل ورزش کردن ... آیا حمام کردن باعث سوزاندن کالری می شود - بهداشت نیوز | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/39414140 3 ژوئن 2017 ... آیا حمام کردن باعث سوزاندن کالری می شود. به نظر می رسد دانشمندان برای یک بار هم که شده خبر خوبی برای افراد تنبل دارند! تحقیقی که جدیداً صورت ... آیا حمام رفتن موجب لاغری فرد می شود؟ | مه شو mahsho.com/آیا-حمام-رفتن-موجب-لاغری-فرد-می-شود؟/‎Cached Similar20 نوامبر 2014 ... مه شو: آیا حمام رفتن موجب لاغری فرد می شود؟حمام در لاغری و چاقی تاثیر قابل توجهی دارد.اگر می خواهید لاغر شوید، بهتر است با شکم خالی اما کوتاه حمام ... آیا حمام کردن باعث سوزاندن کالری می شود - پایگاه خبری تیتر امروز https://tnews.ir/news/caa087176035.html‎Cached5 ژوئن 2017 ... تحقیقی که جدیداً صورت گرفته ادعا می کند حمام آب گرم می تواند درست مثل ورزش کردن سبب سوزانده شدن کالری شود. شاید در مورد تحقیقی که اخیراً ... دوش آب سرد و ۵ مزیت شگفت انگیز آن - Utile Tips utiletips.ir/5-مزیت-شگفت-انگیز-دوش-آب-سرد/‎Cached Similar31 مه 2014 ... دوش آب سرد چربی ها را می سوزاند. بسیاری از یونانیان آب سرد را به دلیل خواص درمانی آن برای حمام کردن انتخاب کردند. آیا حمام کردن باعث سوزاندن کالری می شود khabarmohem.com/...علمی.../آیا-حمام-کردن-باعث-سوزاندن-کالری-می-شود-877724.html‎Cachedبه نظر می‌رسد دانشمندان برای یک‌بار هم که شده خبر خوبی برای افراد تنبل دارند! تحقیقی که جدیداً صورت گرفته ادعا می‌کند حمام آب گرم می‌تواند درست مثل ورزش کردن ... با انجام کارهای روزانه در منزل میتوانید تا 700 کالری بسوزانید | بانوان www.banovan.com/.../با-انجام-کارهای-روزانه-در-منزل-میتوانید-تا-700-کالری-بسوزانید‎Cached Similar16 مه 2011 ... شاید کارهای جالب و دلخواهی نباشند ولی باعث میشوند که شما مقدار زیادی کالری بسوزانید حتی بیشتر از ورزش کردن در سالن های ورزشی با انجام کارهای روتین روزانه حدود 700 کالری سوخته میشود که این مقدار فوق ... 3 – حمام کردن یک بچه برای بیست دقیقه 80 کالری میسوزاند ... آیا در جستجوی یک رابطه جدی و ازدواج هستید ...