مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ترکاندن جوش کدام ناحیه از صورت خطرناک است؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، همایون مژدهی آذر متخصص پوست و مو با بیان اینکه مثلث خطرناک صورت شامل قسمتهایی از بینی، فاصله‌ی بینی تا لب بالایی و گوشه‌های لب است، گفت: این ناحیه از صورت قسمتی به نام سینوس کاورنوس را پوشش می‌دهد که ترکاندن جوشهای این نواحی می‌تواند منجر به مرگ، فلج صورت و مننژ (سیستمی از چند غشا یا لایه بوده که سیستم عصبی مرکزی را در بر می‌گیرد) شود و در واقع این نواحی به مثلث خطرناک صورت معروف هستند.

وی افزود: به عبارت دیگر این قسمت یک حفره در پایه‌ی مغز است که خون بدون اکسیژن را از مغز به قلب باز می‌گرداند و رگهای صورت که مسئول گردش خون در این ناحیه هستند، به قسمت پشتی مغز دسترسی دارند و اگر در اثر ترکاندن جوش یا ایجاد زخم، این ناحیه دچار عفونت شود، مستقیما وارد مغز شده و می‌تواند نابینایی یا مرگ شود.

این متخصص پوست و مو در پاسخ به این سوال که کندن جوش چگونه باعث عفونت می‌شود، اظهار داشت: زمانی که جوش را فشار می‌دهید، پوست آن دچار پارگی می‌شود و باکتریهای موجود روی دست در اثر تماس می‌توانند به راحتی وارد زخم باز شده و منجر به عفونت شوند.

وی تاکید کرد: جوش‌های این ناحیه از صورت را به هیچ عنوان فشار ندهید و اگر به دنبال راه حلی برای درمان آنها هستید یا اگر به طور اتفاقی جوش‌های این ناحیه دچار آسیب شدند حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید.

مژدهی آذر یادآور شد: کندن موی بینی نیز میتواند باعث عفونت کردن ریشه‌ی مو شود، زیرا بینی حاوی باکتریهای خطرناکی است که لابه لای موهای آن وجود دارند و این عفونت از طریق همین رگ‌ها می‌تواند وارد مغز شود، بنابراین بهترین روش برای اصلاح موی بینی، کوتاه کردن آن‌ها با استفاده از قیچی مخصوص است.



لینک منبع :ترکاندن جوش کدام ناحیه از صورت خطرناک است؟

ترکاندن جوش کدام ناحیه از صورت خطرناک است؟ - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/.../ترکاندن-جوش-کدام-ناحیه-از-صورت-خطرناک-است‎Cachedهمه ما زمانی که صورتمان جوش میزند به این فکر می‌افتیم که هرچه زودتر از دست آنها خلاص شویم، اما ترکاندن جوش برخی نواحی صورت می‌تواند در بدترین حالت منجر به مرگ، ... ترکاندن جوش کدام ناحیه از صورت خطرناک است؟ - پوست - زیبایی ... www.salamatnews.com/.../ترکاندن-جوش-کدام-ناحیه-از-صورت-خطرناک-است-‎Cached5 آوریل 2017 ... همه ما زمانی که صورتمان جوش میزند به این فکر می‌افتیم که هرچه زودتر از دست آنها خلاص شویم، اما ترکاندن جوش برخی نواحی صورت می‌تواند در بدترین ... ترکاندن جوش کدام ناحیه از صورت خطرناک است - دکتر مریم ملکی www.doctormaleki.com/index.php?ToDo=ShowArticles&AID...‎Cachedترکاندن جوش کدام ناحیه از صورت خطرناک است ؟ ترکاندن جوش کدام ناحیه از صورت خطرناک است ؟ همه ما زمانی که صورتمان جوش میزند به این فکر میافتیم که هرچه زودتر از ... ترکاندن جوش کدام ناحیه از صورت خطرناک است؟ - پارس نیوز - شهرخبر www.shahrekhabar.com/analysis/149138142080155‎Cached5 آوریل 2017 ... همه ما زمانی که صورتمان جوش میزند به این فکر می‌افتیم که هرچه زودتر از دست آنها خلاص شویم، اما ترکاندن جوش برخی نواحی صورت می‌تواند در بدترین ... خبرگزاری آریا - ترکاندن جوش کدام ناحیه از صورت خطرناک است؟ www.aryanews.com/News/.../ترکاندن-جوش-کدام-ناحیه-از-صورت-خطرناک-است؟ خبرگزاری آریا - همه ما زمانی که صورتمان جوش میزند به این فکر می‌افتیم که هرچه زودتر از دست آنها خلاص شویم، اما ترکاندن جوش برخی نواحی صورت می‌تواند در بدترین ... ترکاندن جوش کدام ناحیه از صورت خطرناک است؟ - اخبار ویژه vpnews.ir/topic/213967/ترکاندن-جوش-کدام-ناحیه-از-صورت-خطرناک-است همه ما زمانی که صورتمان جوش میزند به این فکر می‌افتیم که هرچه زودتر از دست آنها خلاص شویم، اما ترکاندن جوش برخی نواحی صورت می‌تواند در بدترین حالت منجر به مرگ، ... ترکاندن جوش کدام ناحیه از صورت خطرناک است؟ - باشگاه خبرنگاران ... khabarfarsi.com/u/35901369 4 آوریل 2017 ... ترکاندن جوش کدام ناحیه از صورت خطرناک است؟ همه ما زمانی که صورتمان جوش میزند به این فکر می افتیم که هرچه زودتر از دست آنها خلاص شویم، اما ... - ترکاندن جوش کدام ناحیه از صورت خطرناک است؟ www.banounews.ir/.../ترکاندن-جوش-کدام-ناحیه-از-صورت-خطرناک-است؟‎Cachedترکاندن جوش کدام ناحیه از صورت خطرناک است؟ بزرگنمایی: همایون مژدهی آذر متخصص پوست و مو با بیان اینکه مثلث خطرناک صورت شامل قسمتهایی از بینی، فاصله‌ی ... ترکاندن جوش کدام ناحیه از صورت خطرناک است؟ - سلامت نیوز - تی نیوز tnews.ir/سلامت-نیوز/8ef583067270.html سلامت نیوز :همه ما زمانی که صورتمان جوش میزند به این فکر می افتیم که هرچه زودتر از دست آنها خلاص شویم، اما ترکاندن جوش برخی نواحی صورت می تواند در بدترین حالت ... ترکاندن جوش در این ناحیه صورت خطرناک است - 8tag.ir www.8tag.ir/.../4402003585932050354-196800009931713326?...ترکاندن%20جوش%20در%20این%20ناحیه%20صورت%20خطرناک%20است 5 آوریل 2017 ... ترکاندن جوش در این ناحیه صورت خطرناک است خبرگزاری میزان- زمانی که جوش را فشار می‌دهید، پوست آن دچار پارگی می‌شود و باکتریهای موجود روی دست ...