مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آبمیوه اضافه‌وزن نمی‌آورد

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، محققان دانشگاه واشنگتن سیاتل در مطالعه خود به بررسی نتایج هشت مطالعه منتشر شده شامل بیش از ۳۴ هزار کودک پرداختند و مصرف آبمیوه و تأثیر آن بر وزن کودکان را مورد بررسی قرار دادند.

دکتر براندون آئورباخ، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «براساس یافته‌های کنونی، ما هیچ ارتباطی بین مصرف یک وعده آبمیوه ۱۰۰ درصد طبیعی در روز و نقش آن بر اضافه وزن در کودکان نیافتیم.»

یافته‌ها نشان داد کودکان زیر ۶ سال که روزی یک وعده آبمیوه می‌نوشند دچار اضافه وزن کمی می‌شوند که البته به لحاظ بالینی چشمگیر نیست.

به گفته محققان، کودکان ۷ تا ۱۸ سال هم که در روز یک وعده آبمیوه می‌نوشیدند، شاهد هیچ نوع اضافه وزنی نبودند.

همچنین محققان توضیح می‌دهند آب پرتقال دارای شاخص گلوکزی کمتری بوده و با اضافه وزن کمتر مرتبط است. از طرفی کودکان سنین پایین بیشتر طرفدار آب سیب و کودکان سنین بالاتر بیشتر طرفدار آب پرتقال هستند.

محققان تأکید می‌کنند این گزارش مبتنی بر مصرف آبمیوه‌های ۱۰۰ درصد طبیعی بوده و ارتباطی با نوشیدنی‌های با طعم میوه یا نوشابه‌های میوه‌ای ندارد.

محققان مصرف ۱۲۰ تا ۱۸۰ میلی لیتر آبمیوه طبیعی در روز برای کودکان ۶ سال و پایین‌تر و ۲۴۰ تا ۳۵۰ میلی لیتر برای بچه‌های ۷ تا ۱۸ سال را توصیه می‌کنند.



لینک منبع :آبمیوه اضافه‌وزن نمی‌آورد

لزوم مصرف روزانه آب‌میوه برای کودکان/آب‌میوه اضافه‌وزن نمی‌آورد ... www.mehrnews.com/.../لزوم-مصرف-روزانه-آب-میوه-برای-کودکان-آب-میوه-اضافه-وزن-نمی-آورد‎Cached25 مارس 2017 ... پیش از این تصور می‌شد مصرف آب‌میوه ممکن است موجب بروز چاقی در کودکان شود، اما در مطالعه جدید مشخص شده که مصرف متعادل آن بی‌ضرر است. Images for آبمیوه اضافه‌وزن نمی‌آورد الف - لزوم مصرف روزانه آب‌میوه برای کودکان/آب‌میوه اضافه‌وزن نمی‌آورد alef.ir/vdca6inyu49nmm1.k5k4.html?456512 پیش از این تصور می‌شد مصرف آب‌میوه ممکن است موجب بروز چاقی در کودکان شود، اما در مطالعه جدید ... لزوم مصرف روزانه آب‌میوه برای کودکان/آب‌میوه اضافه‌وزن نمی‌آورد clicksalamat.com/.../308-children-need-daily-intake-of-fruit-juice-juice-not-overweight 26 مارس 2017 ... کلیک سلامت سلامتی تندرستی آشپزی سبک زندگی تغذیه تناسب اندام clicksalamat سلامتی با یک کلیک تن درستی نوزادان کودکان و نوجوانان ... آبمیوه اضافه‌وزن نمی‌آورد | فرتاک نیوز www.fartaknews.ir/بخش-سلامت-9/16475-آبمیوه-اضافه-وزن-نمی-آورد 25 مارس 2017 ... آبمیوه اضافه‌وزن نمی‌آورد. پیش از این تصور می‌شد مصرف آبمیوه ممکن است موجب بروز چاقی در کودکان شود، اما در مطالعه جدید مشخص شده که مصرف متعادل ... لزوم مصرف روزانه آب‌میوه برای کودکان-آب‌میوه اضافه‌وزن نمی‌آورد 94.182.147.186/.../لزوم-مصرف-روزانه-آب‌میوه-برای-کودکان-آب‌میوه-اضافه‌وزن-نمی‌آورد‎‎Cached29 ژوئن 2017 ... پیش از این تصور می‌شد مصرف آب‌میوه ممکن است موجب بروز چاقی در کودکان شود، اما در مطالعه جدید مشخص شده که مصرف متعادل آن بی‌ضرر است. لزوم مصرف روزانه آب‌میوه برای کودکان آب‌میوه اضافه‌وزن نمی‌آورد | خبر ... https://www.pinterest.pt/pin/861524603687654266/ لزوم مصرف روزانه آب‌میوه برای کودکان آب‌میوه اضافه‌وزن نمی‌آورد. خوب و بد اجرای طرح تحول سلامت افزایش یا کاهش هزینه های مردم. ارائه خدمات حمایت روانی به ۲۵۰ کودک زلزله ... لزوم مصرف روزانه آب‌میوه برای کودکان/آب‌میوه اضافه‌وزن نمی‌آورد - مجله سلامت 7pa.ir/2017/04/01/لزوم-مصرف-روزانه-آب‌میوه-برای-کودکان/‎Cached1 آوریل 2017 ... لزوم مصرف روزانه آب‌میوه برای کودکان/آب‌میوه اضافه‌وزن نمی‌آورد در مجله سلامت هفت پا: به گزارش خبرنگار گروه خبری مجله سلامت هفت پا به نقل از مهر، ... لزوم مصرف روزانه آب‌میوه برای کودکان/آب‌میوه اضافه‌وزن نمی‌آورد - زنگ خبر www.zangekhabar.ir/.../لزوم+مصرف+روزانه+آب‌میوه+برای+کودکان%2Fآب‌میوه+اضافه‌وزن+نمی‌آورد‎Cached3 آوریل 2017 ... پیش از این تصور می‌شد مصرف آب‌میوه ممکن است موجب بروز چاقی در کودکان شود، اما در مطالعه جدید مشخص شده که مصرف متعادل آن بی‌ضرر است. آبمیوه میتواند باعث چاقی کودکان شود ؟ - نمناک namnak.com/آبمیوه-برای-کودکان.p46670‎Cachedآبمیوه اضافه وزن نمی آورد. محققان دانشگاه واشنگتن سیاتل در مطالعه خود به بررسی نتایج هشت مطالعه منتشر شده شامل بیش از 34 هزار کودک پرداختند و مصرف آبمیوه و ...