مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

اضافه وزن جوانی عامل بروز سرطان مری و معده

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر ، یافته های محققان موسسه ملی سرطان در مریلند آمریکا نشان می دهد کسانی که در دهه ۲۰ زندگی شان اضافه وزن داشته اند در مقایسه با افرادی که همواره وزن نرمال داشته اند ۶۰ تا ۸۰ درصد بیشتر در معرض ابتلا به سرطان های مری و معده هستند.

کسانی که در دوره بزرگسالی بیش از ۲۰ کیلو وزن اضافه می کنند در مقایسه با افرادی که تغییرات اندک وزنی دارند دو برابر بیشتر در معرض ابتلا به سرطان مری قرار دارند.

اضافه وزن می تواند سرآغاز مشکلات بلندمدت رفلاکس معده و تپش قلب باشد که می تواند در نهایت منجر به سرطان شود.

همچنین اضافه وزن می تواند میزان هورمون های جنسی استروژن و تستوسترون را تغییر دهد، موجب افزایش ترشخ هورمون انسولین شده و منجر به التهاب شود که همگی از فاکتورهای مرتبط با افزایش ریسک سرطان هستند.

در این مطالعه، تیم تحقیق داده های بیش از ۴۰۰ هزار نفر را جمع آوری کرده و گزارش قد و وزن شان را از سن ۲۰ تا ۵۰ سالگی بررسی کردند.

نتایج نشان داد اهمیت حفظ وزن سالم در طول زندگی برای کاهش ریسک ابتلا به این سرطان ها بسیار مهم است.



لینک منبع :اضافه وزن جوانی عامل بروز سرطان مری و معده

اضافه وزن جوانی عامل بروز سرطان مری و معده - خبرگزاری مهر | اخبار ایران ... www.mehrnews.com/.../اضافه-وزن-جوانی-عامل-بروز-سرطان-مری-و-معده‎Cached20 فوریه 2017 ... وزن اضافی در دهه ۲۰ زندگی ریسک ابتلا به سرطان مری و معده را در بزرگسالی تا سه برابر افزایش می دهد. اضافه وزن جوانی عامل بروز سرطان مری و معده - همشهری آنلاین www.hamshahrionline.ir/details/362632‎Cached21 فوریه 2017 ... همشهری آنلاین: وزن اضافی در دهه ۲۰ زندگی ریسک ابتلا به سرطان مری و معده را در بزرگسالی تا سه برابر افزایش می‌دهد. اضافه وزن جوانی عامل بروز سرطان مری و معده - آفتاب www.aftabir.com/news/article/view/2017/02/21/1642675 21 فوریه 2017 ... همشهری آنلاین: وزن اضافی در دهه ۲۰ زندگی ریسک ابتلا به سرطان مری و معده را در بزرگسالی تا سه برابر افزایش می‌دهد. اضافه وزن جوانی عامل بروز سرطان مری و معده | روزنامه جوان | خبروان khabarone.ir/news/6697005/اضافه-وزن-جوانی-عامل-بروز-سرطان-مری-و-معده 24 فوریه 2017 ... وزن اضافی در دهه ۲۰ زندگی ریسک ابتلا به سرطان مری و معده را در بزرگسالی تا سه برابر افزایش می دهد. میهن مگ - اضافه وزن جوانی عامل بروز سرطان مری و معده https://mihanmag.com/.../اضافه_وزن_جوانی_عامل_بروز_سرطان_مری_و_معده‎Cached15 مه 2017 ... اضافه وزن جوانان کارگر موارد سرطان مری و سرطان معده اضافه وزن در قرارداد ۲۰ زندگی خطر ابتلا به سرطان مری و معده در بزرگسالی سه برابر افزایش می دهد ... همشهری استان ها | اضافه وزن در جوانی؛ عامل بروز سرطان مری و معده ostani.hamshahrilinks.org/.../اضافه-وزن-در-جوانی؛-عامل-بروز-سرطان-مری-و-معده‎Cached5 مارس 2017 ... اضافه وزن در جوانی؛ عامل بروز سرطان مری و معده. وزن اضافی در دهه ۲۰ زندگی ریسک ابتلا به سرطان مری و معده را در بزرگسالی تا 3برابر افزایش می‌دهد. اضافه وزن جوانی عامل بروز سرطان مری و معده www.zahedan-tebyan.ir/cms/printit.asp?id=38862 تحقیقات نشان می دهد؛. اضافه وزن جوانی عامل بروز سرطان مری و معده. وزن اضافی در دهه ۲۰ زندگی ریسک ابتلا به سرطان مری و معده را در بزرگسالی تا سه برابر افزایش می ... اضافه وزن جوانی عامل بروز سرطان مری و معده - افکار نیوز - شهرخبر www.shahrekhabar.com/analysis/148758306003412‎Cached20 فوریه 2017 ... اضافه وزن جوانی عامل بروز سرطان مری و معده. یافته های محققان موسسه ملی سرطان در مریلند آمریکا نشان می دهد کسانی که در دهه ۲۰ زندگی شان اضافه وزن ... روزنامه آفتاب یزد - اضافه وزن جوانی؛ عامل بروز سرطان مری و معده aftabeyazd.ir/66108-اضافه-وزن-جوانی؛-عامل-بروز-سرطان-مری-و-معده.html 25 فوریه 2017 ... وزن اضافی در دهه ۲۰ زندگی ریسک ابتلا به سرطان مری و معده را در بزرگسالی تا سه برابر افزایش می‌دهد.به گزارش مهر، یافته‌ها‌ی محققان موسسه ملی سرطان ... اضافه وزن جوانی عامل بروز سرطان مری و معده - سایت آموزشی و تفریحی ... www.sooka.ir/اضافه-وزن-جوانی-عامل-بروز-سرطان-مری-و-مع/ 21 فوریه 2017 ... اضافه وزن جوانی عامل بروز سرطان مری و معده : به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر ، یافته های محققان موسسه ملی سرطان در مریلند آمریکا نشان می دهد ...