مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

اسید فولیک از نقایص مادرزادی پیشگیری می کند

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، طبق توصیه های قبلی محققان، زنان باردار یا دارای توانایی بارداری باید روزانه مکمل حاوی ۴۰۰ و ۸۰۰ میکروگرم اسیدفولیک مصرف کنند تا از نقایص احتمالی مادرزادی پیشگیری شود.

نقایص لوله های عصبی زمان روی می دهد که مغز یا نخاع به شکل مناسبی رشد نکرده باشند و منجر به بروز معلولیت های جدی و یا حتی مرگ شود.

اگر زنان ماهی یک عدد مکمل اسید فولیک قبل از بارداری مصرف کنند بسیار سودمند خواهد بود و باید مصرف آن را در سه ماهه اول بارداری ادامه دهند.

به طورطبیعی اسیدفولیک همراه با ویتامین B در بسیاری از میوه ها و سبزیجاتی نظیر سبزیجات پربرگ سبز، بروکلی و آب پرتقال یافت می شود.

با این حال بسیاری از زنان میزان توصیه شده اسید فولیک را از طریق رژیم غذایی شان بدست نمی آورند.

دکتر الکس کمپر، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه دوک در کارولینای شمالی، در این باره می گوید: «ما با اسناد و شواهد متقاعدکننده ای دریافته ایم که ریسک بروز نقص لوله عصبی در زمانیکه زنان روزانه ۴۰۰ تا ۸۰۰ میکروگرم مکمل اسید فولیک مصرف می کنند می تواند کاهش یابد.»



لینک منبع :اسید فولیک از نقایص مادرزادی پیشگیری می کند

اسیدفولیک از نقایص مادرزادی پیشگیری می کند - خبرگزاری مهر ... www.mehrnews.com/.../اسیدفولیک-از-نقایص-مادرزادی-پیشگیری-می-کند‎Cached2 فوریه 2017 ... محققان بار دیگر با اشاره به توصیه های قبل تایید می کنند که مکمل های اسیدفولیک موجب کاهش ریسک نقایص لوله عصبی می شوند. اسیدفولیک از نقایص مادرزادی پیشگیری می کند - بولتن نیوز www.bultannews.com/.../اسیدفولیک-از-نقایص-مادرزادی-پیشگیری-می-کند 2 فوریه 2017 ... محققان بار دیگر با اشاره به توصیه های قبل تایید می کنند که مکمل های اسیدفولیک موجب کاهش ریسک نقایص لوله عصبی می شوند. اسیدفولیک از نقایص مادرزادی پیشگیری می کند - onvansho onvansho.ir/result/اسیدفولیک-از-نقایص-مادرزادی-پیشگیری-می-کند.html اسیدفولیک از نقایص مادرزادی پیشگیری می کند. محققان بار دیگر با اشاره به توصیه های قبل تایید می کنند که مکمل های اسیدفولیک موجب . اسید فولیک از نقایص ... کمبود اسید فولیک در بارداری موجب نقایص مادرزادی جنین می شود ... www.pezeshk.us/?p=30651‎Cached Similarکمبود اسید فولیک در بارداری موجب نقایص مادرزادی جنین می شود ... کاهش استرس و نگرانی در اشخاص می‌شود و از برخی سرطان ها (بخصوص سرطان ریه) پیشگیری می‌کند. میهن مگ - اسیدفولیک از نقایص مادرزادی پیشگیری می کند https://mihanmag.com/.../اسیدفولیک_از_نقایص_مادرزادی_پیشگیری_می_کند‎Cached15 مه 2017 ... اسید فولیک به پیشگیری از نقائص هنگام تولد محققان بار دیگر با اشاره به توصیه های قبل از تایید که مکمل های اسید فولیک باعث کاهش خطر نقص ... کمبود اسید فولیک در بارداری موجب نقایص مادرزادی جنین می شود https://wikifa.com/2414/‎Cachedکمبود اسید فولیک در بارداری موجب نقایص مادرزادی جنین می شود ... کاهش استرس و نگرانی در اشخاص می‌شود و از برخی سرطان ها (بخصوص سرطان ریه) پیشگیری می‌کند. اسیدفولیک از نقایص مادرزادی پیشگیری می کند - 24Khabar.com www.24khabar.com/.../اسیدفولیک-از-نقایص-مادرزادی-پیشگیری-می-کند/ 2 فوریه 2017 ... طبق توصیه های قبلی محققان، زنان باردار یا دارای توانایی بارداری باید روزانه مکمل حاوی ۴۰۰ و ۸۰۰ میکروگرم اسیدفولیک مصرف کنند تا از نقایص ... اسید فولیک از نقایص مادرزادی پیشگیری می کند - بازار خبر www.news-bazar.com/.../اسید-فولیک-از-نقایص-مادرزادی-پیشگیری-می-کند اسید فولیک از نقایص مادرزادی پیشگیری می کند. جمعه 15 بهمن 1395 11:34 ۳ ساعت و ۳۵ دقیقه پیش تسنیم 0 0. اسید فولیک از نقایص مادرزادی پیشگیری می کند ... اسید فولیک از نقایص مادرزادی پیشگیری می کند - سلامتی | دمادم https://damadam.ir/.../اسید-فولیک-از-نقایص-مادرزادی-پیشگیری-می-کند/7457656 محققان بار دیگر با اشاره به توصیه های قبل تایید می کنند که مکمل های اسید فولیک موجب کاهش ریسک نقایص لوله عصبی می شوند. طبق توصیه های قبلی محققان، ... اسید فولیک از نقص مادرزادی قلب پیشگیری می کند. - پزشک شما www.yourdoctor.ir/.../اسید-فولیک-از-نقص-مادرزادی-قلب-پیشگیری-می-کند‎Cachedپزشک شما. اسید فولیک از نقص مادرزادی قلب پیشگیری می کند. 5 مهر 1395. اسید فولیک نوعی ویتامین B است که به ساخت سلول های جدید کمک کرده و در رشد و سلامت ...