مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

رژیم غذایی خوب برای زخم معده و اثنی‌عشر

به گزارش جام جم آنلاین ، غذا را کم کم و در چند وعده مصرف کرده و از خوردن غذای اضافی در یک وعده پرهیز کنید تا ترشی اسید اضافه در معده نداشته باشید.

*شنبلیله حاوی موسیلاژ و ترکیباتی‌ است که برای بهبود زخم‌ها مفید است. برگ‌های شنبلیله را با کمی نمک بجوشانید و روزی دوبار مصرف کنید. این گیاه خوشبو و خوش طعم به بهبود زخم معده کمک می‌کند.

برنج ماده غذایی ضدزخم معده و روده‌ها است. اگر هنگام طبخ برنج به جای آب از یک لیوان شیر استفاده کنید، طعم مطبوع‌تر و ارزش غذایی بهتر و مفیدتری خواهید داشت.

آب کلم به‌دلیل داشتن گلوکز و آمینو اسید بالا مفید است و معده را تقویت می‌کند. سه فنجان کلم و یک فنجان آب را با هم در مخلوط کن بریزید و با سرعت پایین 2 دقیقه مخلوط کنید، سپس ده ثانیه با سرعت بالا مخلوط کنید. آب کلم به‌دست آمده را در ظرف کاملا دربسته، سه روز در دمای اتاق قرار دهید تا تخمیر در آن انجام شود. از مخلوط به‌دست آمده روزی یک فنجان قبل از غذا بنوشید.

قبل از صبحانه یک قاشق عسل که تقویت‌کننده معده است، مصرف کنید.

موز خواص ضد باکتریایی دارد که موجب توقف رشد میکروب و باکتری‌ها در معده می‌شود.

مصرف سیر در رژیم غذایی مبتلایان به زخم‌معده مفید است. سیر باعث آرام‌تر شدن التهابات در معده شده و به پیشگیری از ایجاد زخم‌های جدید کمک می‌کند.

روغن نارگیل مصرف کنید. این روغن باعث نابودی باکتری‌ها درمعده شده و به درمان اختلالات عملکرد معده کمک می‌کند.



لینک منبع :رژیم غذایی خوب برای زخم معده و اثنی‌عشر

رژیم غذایی خوب برای زخم معده و اثنی‌عشر - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../رژیم-غذایی-خوب-برای-زخم-معده-و-اثنی‌عشر‎Cached4 ژانویه 2017 ... پیش از این برای شما درباره خوراکی‌های مضر زخم‌های دستگاه گوارشی نوشتیم. این هفته سراغ بهبود دهنده‌ها و مسکن‌های زخم معده و اثنی‌عشر می‌رویم. رژیم غذایی عالی برای زخم معده و اثنی‌عشر - عصر ایران www.asriran.com/fa/.../رژیم-غذایی-عالی-برای-زخم-معده-و-اثنی‌عشر‎Cachedمصرف سیر در رژیم غذایی مبتلایان به زخم‌معده مفید است. سیر باعث آرام‌تر شدن التهابات در معده شده و به پیشگیری از ایجاد زخم‌های جدید کمک می‌کند. چه غذاهایی برای زخم معده ضرر دارد - برنامه غذایی v5kh105.blogsky.com/1389/05/page/4‎Cached Similar4 نخود, لوبیا و عدس خوب نیستند و باید خیلی کم و گاهی وهمراه غذایی(بجز نان کهنه. ... مبتلایان به زخم‌ معده و اثنی‌عشر و ناراحتی روده بهتر است از غذاهایی استفاده کنند ... زخم اثنی عشر و رژیم غذایی آن - لقمه loghmeh.ir/Pages/News-1703.aspx‎Cachedزخم اثنی عشر و رژیم غذایی آن. اثنی عشر یا دوازدهه عضوی است که باعث ارتباط معده با روده کوچک می‌شود که طول تقریبی آن حدود ۲۵ تا ۳۰ سانتیمتر است.اثنی عشر نیز ... رژیم غذایی مناسب برای بیماران زخم معده ای چیست؟ - الو دکتر https://www.alodoctor.ir/.../رژیم-غذایی-مناسب-برای-بیماران-زخم-معده-ای-چیست؟‎Cachedبیمارانی که به زخم معده دچار شده‌اند باید عادت‌های غذا خوردن را تغییر دهند غذاهای دیر هضم ... اگر به مدت طولانی غذا خورده نشود ترشحات معده کم شده و زخم‌های اثنی عشر و معده در ... غذاهای ممنوع برای مبتلایان به زخم معده - سایت خبری تحلیلی تابناک ... www.tabnak.ir/fa/news/.../غذاهای-ممنوع-برای-مبتلایان-به-زخم-معده‎Cached7 سپتامبر 2010 ... به گفته وی، اشتهای زیاد و پرخوری در افراد مبتلا به زخم اثنی عشر و کم ... قدیمی گفت: بهتر است مبتلایان به زخم معده در رژیم غذایی خود از غذاهای آب ... رژیم غذایی عالی برای زخم معده و اثنی‌عشر - رژیم غذایی - تغذیه - سلامت ... www.salamatnews.com/.../رژیم-غذایی-عالی-برای-زخم-معده-و-اثنی‌عشر‎Cached5 ژانویه 2017 ... پیش از این برای شما درباره خوراکی‌های مضر زخم‌های دستگاه گوارشی نوشتیم. این هفته سراغ بهبود دهنده‌ها و مسکن‌های زخم معده و اثنی‌عشر می‌رویم. درمان زخم معده با این مواد معجزه کننده - شفاف www.shafaf.ir/fa/news/.../درمان-زخم-معده-با-این-مواد-معجزه-کننده‎Cached Similar1 سپتامبر 2014 ... رعایت رژیم غذایی مناسب، در کنترل بسیاری از اختلالات گوارشی از جمله زخم معده و اثنی عشر، سوزش معده و ترش کردن معده نقش به سزایی دارد. تغذیه لازم برای مبتلایان به زخم های گوارشی - پارسی طب fa.parsiteb.com/تغذیه-لازم-برای-مبتلایان-به-زخم-های-گوا/‎Cached Similarحال دراین مقاله درباره ی تغذیه ی مناسب برای بهبود این عارضه و غذاهای خوب و بد در این ... فشار خون می گردد، بلکه باعث به وجود آمدن باکتری هلیکوباکتر در معده می گردد. راهنمای مصرف غذا در زخم‌ معده و اثنی‌عشر – سایت پزشکان بدون مرز www.pezeshk.us/?p=32018‎Cachedمبتلایان به بیماری زخم‌ معده و اثنی‌عشر در رژیم غذایی خود حتما باید از خوردن غذاهای تند و چرب پرهیز کنند. مصرف قهوه ، چای ... آهسته غذا بخورید و خوب بجوید. – ۳ ساعت ...