مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چاق‌ها بیشتر در معرض پوکی استخوان قرار دارند یا لاغرها؟

به گزارش جام جم آنلاین اما باید بدانید که ویتامین D، ویتامینی محلول در چربی است و در افراد چاق به دلیل این که چربی بدنشان زیاد است، این ویتامین در چربی‌ها گیر می‌افتد و از آن، استفاده بهینه نمی‌شود.

همین مساله می‌تواند، فرد را با کمبود ویتامین D مواجه کند و در بدنش، از کلسیم استفاده خوبی نشود. از طرف دیگر، هر چه فشار روی استخوان‌ها بیشتر باشد، خروج کلسیم از استخوان کمتر است. به همین دلیل افراد چاق، کمتر دچار کاهش املاح استخوانی می‌شوند، اما این موضوعات ثابت نمی‌کند، چاقی عامل مناسبی برای پیشگیری از بروز پوکی استخوان است.

گفتنی است، ویتامین Dاگر به اندازه کافی در بدن وجود نداشته باشد، هر قدر هم کلسیم در استخوان بماند، نمی‌توان از آن استفاده بهینه کرد.



لینک منبع :چاق‌ها بیشتر در معرض پوکی استخوان قرار دارند یا لاغرها؟

چاق‌ها بیشتر در معرض پوکی استخوان قرار دارند یا لاغرها؟ - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/.../چاق‌ها-بیشتر-در-معرض-پوکی-استخوان-قرار-دارند-یا-لاغرها؟‎Cached25 دسامبر 2016 ... آنهایی که چاق هستند، فکر می‌کنند وزن زیادشان عاملی است برای کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان و لاغرها هم می‌گویند وزن کمی که دارند، زمینه‌ساز حفظ ... Images for چاق‌ها بیشتر در معرض پوکی استخوان قرار دارند یا لاغرها؟ چاق‌ها بیشتر در معرض پوکی استخوان قرار دارند یا لاغرها؟ - بیماری ... www.salamatnews.com/.../چاق‌ها-بیشتر-در-معرض-پوکی-استخوان-قرار-دارند-یا-لاغرها- 25 دسامبر 2016 ... آنهایی که چاق هستند، فکر می‌کنند وزن زیادشان عاملی است برای کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان و لاغرها هم می‌گویند وزن کمی که دارند، زمینه‌ساز حفظ ... چاق‌ها بیشتر در معرض پوکی استخوان قرار دارند یا لاغرها؟ - ایسکانیوز ... https://damadam.ir/.../چاق‌ها-بیشتر-در-معرض-پوکی-استخوان-قرار-دارند-یا-لاغرها/6407775 آنهایی که چاق هستند، فکر می‌کنند وزن زیادشان عاملی است برای کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان و لاغرها هم می‌گویند وزن کمی که دارند، زمینه‌ساز حفظ سلامت ... چاق ها بیشتر در معرض پوکی استخوان قرار دارند یا لاغرها؟ khabarooz.com/post/79252‎Cachedسلامت نیوز : آنهایی که چاق هستند، فکر می کنند وزن زیادشان عاملی است برای کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان و لاغرها هم می گویند وزن کمی که دارند، زمینه ساز حفظ ... افراد چاق بیشتر در معرض پوکی استخوان هستند یا لاغرها؟ - تا سلامتی tasalamati.com/e/lMvPB/‎Cachedافراد چاق بیشتر در معرض پوکی استخوان هستند یا لاغرها؟ ... به گفته وی، تغذیه مادر در این دوران نقش بسیار مهمی در استحکام دندان ها و استخوان های جنین و کودک دارد. استخوان چاق‌ها زودتر پوک می‌شود! - خبرلند khabarland.com/news/211260/استخوان-چاق‌ها-زودتر-پوک-می‌شود-1‎Cached30 مه 2017 ... کمبود ویتامین D، قرار نگرفتن در معرض نور خورشید، بیگانگی با مصرف لبنیات، ... چاق ها بیشتر در معرض پوکی استخوان قرار دارند یا لاغرها؟ میخوام لاغر تر بشم shared their post. - Facebook https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid...id...‎CachedTo see more from میخوام لاغر تر بشم on Facebook, log in or create an account. Log In ... افرادی که به چاقی مبتلا هستند بیشتر در معرض کمبود ویتامین D قرار دارند. ... استئوپروز یا پوکی استخوان یکی از بیماریهایی است که بسیاری از سالمندان ... پوکی استخوان - پزشکی pezeshki2.persianblog.ir/tag/پوکی_استخوان‎Cached Similarبیشتر افراد تصور می‌کنند که پوکی استخوان بیماری زنانه است در حالی که بیش ... فرد که در معرض نور خورشید باشد یا نه، در پیدایش پوکی استخوان موثر است. ... که در رژیم غذایی خود از لبنیات بهره نمی‌برد در معرض پوکی استخوان قرار دارند. ..... این ماست برای افراد بسیار لاغر، کودکان دچار سوء‌تغذیه و بیماری‌های کاهنده وزن مناسب است. پوکی استخوان و عوامل ایجاد کننده آن - بیتوته www.beytoote.com/health/.../osteoporosis-risk1-factors.html‎Cached Similarبرخی از بیماری ها یا اختلال ها احتمال پوکی یا شکستگی استخوان را افزایش می دهند. ... قرار گرفتن در معرض دود سیگار نیز خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، بیماری عروقی محیطی (تنگ شدن رگ ... خطر ابتلا به پوکی استخوان در افراد لاغر بیشتر از افراد چاق است. .... طب سنتی چه جایگزینی برای مصرف چربی در بارداری دارد؟