مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

استفاده از قرص‌های ضدبارداری باعث ابتلا به سرطان می‌شود؟!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سلامتیسم، استفاده از قرص‌های ضدبارداری نسبتا راه‌حل جدیدی برای جلوگیری از بارداری محسوب می‌شود. مردم هم معمولا تمایلی ندارند که درباره آن‌ها با همدیگر صحبت کنند. همین مسائل می‌توانند شرایط لازم را برای شکل‌گیری باورهای نادرست درباره قرص‌های ضدبارداری، به‌وجود بیاورند.

در ادامه با تعدادی از مهم‌ترین تصورات اشتباه و واقعیت‌ها در این زمینه آشنا می‌شویم. استفاده از قرص‌های ضدبارداری باعث ابتلا به سرطان می‌شود؟! افرادی که با استفاده از قرص‌های ضدبارداری مشکل دارند، معمولا از دیگران شنیده‌اند که این قرص‌ها باعث ابتلا به سرطان می‌شوند یا خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند.

البته، این ادعا که قرص‌های ضدبارداری باعث ابتلا به سرطان دهانه رحم می‌شوند، دارای پشتوانه علمی است. بعضی از مطالعات نشان داده‌اند که تغییرات هورمونی ناشی از مصرف قرص‌های ضدبارداری، می‌توانند خطر ابتلا به سرطان را در زنان جوان تا حد کمی افزایش بدهند.

این خطر، پس از قطع مصرف، به وضعیت عادی برمی‌گردد. نکته دیگر این است که عوامل خطر ابتلا به سرطان، با مصرف قرص‌های ضدبارداری بعد از ۳۰ سالگی، تغییری نمی‌کنند. درواقع، اتفاقی که می‌افتد، دقیقا برعکس است. قرص‌های ضدبارداری بعد از ۳۰ سالگی، از زنان در مقابل ابتلا به سرطان دهانه رحم و سرطان تخمدان محافظت می‌کنند و خطر ابتلا به سرطان‌ها را کاهش می‌دهند.



لینک منبع :استفاده از قرص‌های ضدبارداری باعث ابتلا به سرطان می‌شود؟!

استفاده از قرص‌های ضدبارداری باعث ابتلا به سرطان می‌شود؟! - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/.../استفاده-از-قرص‌های-ضدبارداری-باعث-ابتلا-به-سرطان-می‌شود؟‎Cached12 دسامبر 2016 ... افرادی که با استفاده از قرص‌های ضدبارداری مشکل دارند، معمولا از دیگران شنیده‌اند که این قرص‌ها باعث ابتلا به سرطان می‌شوند یا خطر ابتلا به سرطان را ... استفاده از قرص‌های ضدبارداری باعث ابتلا به سرطان می‌شود؟! | سلامتیسم www.salamatism.com/.../استفاده-از-قرص-های-ضدبارداری-باعث-ابتلا-به-سرطان-می-شود 12 دسامبر 2016 ... افرادی که با استفاده از قرص‌های ضدبارداری مشکل دارند، معمولا از دیگران شنیده‌اند که این قرص‌ها باعث ابتلا به سرطان می‌شوند یا خطر ابتلا به سرطان را ... استفاده از قرص‌های ضدبارداری باعث ابتلا به سرطان می‌شود؟! - دمادم https://damadam.ir/.../استفاده-از-قرص‌های-ضدبارداری-باعث-ابتلا-به-سرطان-می‌شود/5138586 استفاده از قرص‌های ضدبارداری نسبتا راه‌حل جدیدی برای جلوگیری از بارداری محسوب می‌شود. مردم هم معمولا تمایلی ندارند که درباره آن‌ها با همدیگر صحبت ... آیا قرص ضدبارداری سرطان‌زاست - ویستا vista.ir/article/288009/آیا-قرص-ضدبارداری-سرطان‌زاست‎Cached Similar15 دسامبر 2007 ... استفاده از قرص‌های ضدبارداری، خانم‌ها را در مقابل ابتلا به سرطان دیواره رحم نیز ... ابتلا به کیست تخمدان را که معمولا باعث از بین رفتن تخمدان می‌شود، ... اثرات قرص ضد بارداری در ابتلا به سرطان doctoreman.ir/fa/news/.../اثرات-قرص-ضد-بارداری-در-ابتلا-به-سرطان‎Cached Similar19 دسامبر 2012 ... خطر ابتلا به سرطان کبد در زنانی که قرص ضدبارداری مصرف می‌کنند و از جهات ... این دقت باعث جمع‌آوری گنجینه‌ای از اطلاعات و داده‌ها در مورد استفاده از ... استفاده از قرص‌های ضدبارداری باعث ابتلا به سرطان می‌شود؟! – رسانه ... https://drsalamatx.com/saratan-ghors-bardari/‎Cached15 دسامبر 2016 ... افرادی که با استفاده از قرص‌های ضدبارداری مشکل دارند، معمولا از دیگران شنیده‌اند که این قرص‌ها باعث ابتلا به سرطان می‌شوند یا خطر ابتلا به سرطان را ... آیا قرص های ضدبارداری سرطان زا هستند؟ - سلامانه www.salamaneh.com/post/.../آیا-قرص-های-ضدبارداری-سرطان-زا-هستند‎Cached Similar6 سپتامبر 2014 ... اگرچه مصرف این قرص ها به خودی خود باعث افزایش 50 درصدی ابتلا به سرطان سینه می شود، مخصوصاً در کسانی که کمتر از یک سال به مصرف این قرص ... رابطه قرص‌های ضدبارداری با سرطان پستان - ایسنا www.isna.ir/news/.../رابطه-قرص-های-ضدبارداری-با-سرطان-پستان‎Cached4 آگوست 2014 ... پزشکان هشدار دادند خطر ابتلا به سرطان پستان در زنانی که از قرص‌های ضدبارداری حاوی دوز بالای استروژن استفاده می‌کنند، 50 درصد بیشتر است. استفاده از قرص‌های ضدبارداری باعث ابتلا به سرطان می‌شود؟! roozplus.com/.../استفاده-از-قرص‌های-ضدبارداری-باعث-ابتلا-به-سرطان-می‌شود 13 دسامبر 2016 ... افرادی که با استفاده از قرص‌های ضدبارداری مشکل دارند، معمولا از دیگران شنیده‌اند که این قرص‌ها باعث ابتلا به سرطان می‌شوند یا خطر ابتلا به سرطان را ... مرکز جامع سرطان > >مقالات> داروهای ضدبارداری خوراکی و خطر سرطان ... old.ncii.ir/article1f24.html?id=384 خطر ابتلا به سرطان کبد در زنانی که قرص ضدبارداری مصرف می‌کنند و از جهات ... این دقت باعث جمع‌آوری گنجینه‌ای از اطلاعات و داده‌ها در مورد استفاده از قرص‌های ضدبارداری و ...