مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

اپیدمی هویت جسم‌گرا

دارندگان آگاهی‌های کاذب کسانی هستند که عمده دانسته‌هایشان به مسائل حاشیه‌ای زندگی مربوط است و دارندگان آگاهی‌های حقیقی کسانی هستند که برخلاف گروه اول به مسائل اساسی زندگی و هرآنچه به سرنوشت خود و اطرافیانشان و حتی حال و آینده‌شان مربوط است، توجه دارند.

به این ترتیب گروه اول که صاحبان آگاهی‌های کاذب‌اند، همان کسانی هستند که در دام فریبکاران و باندهای اغفال می‌افتند و سرنوشت‌های عبرت‌آمیزی پیدا می‌کنند.

این آگاهی کاذب سال‌هاست که در جامعه ما در قالب آرایش‌های مختلف بانوان ظاهر شده و به فرهنگی عجیب مبدل گشته و آنچنان شیوع پیدا کرده که حتی دختربچه‌ها را نیز دربر گرفته و به پسران جوان هم سرایت کرده است.

طبیعی است در جامعه‌ای با این فضای عمومی، آرایشگاه‌ها به عنوان گروهی مرجع و مورد اعتماد از سوی مردم انتخاب می‌شوند و می‌توانند از رهگذر این اعتماد عمومی و تقاضای اجتماعی به سودهای آنچنانی نیز دست یابند یا حتی برخی‌هایشان از مسیر درست منحرف شده و باندهای خلافکار را سازماندهی کنند.

اما این‌که چرا با وجود اتفاقاتی که تاکنون رخ داده، سوءاستفاده‌هایی که صورت گرفته و دام‌های فریبی که پهن شده باز هم عده‌ای از زنان و دختران به برخی آرایشگاه‌ها که خدمات خارج از عرف ارائه و تقاضاهای بی‌قاعده‌ای را مطرح می‌کنند، اعتماد می‌کنند جای تامل دارد، درست مثل این‌که همگان از مضرات قلیان و مواد مخدر باخبرند، ولی همچنان عده‌ای به این سمت کشیده می‌شوند.

بی‌شک یکی از دلایل رونق کار آرایشگاه‌ها که در واقع ارائه‌کننده خدمات زیبایی جسم هستند را می‌توان در فرهنگ مادی‌گرا، دنیاطلب و هویت جسم‌گرای ما جست‌وجو کرد.

هرگاه در جامعه‌ای جریان معنویت‌گرا ضعیف شود و در عوض جریان مادی‌گرا قوت بگیرد، افراد برای کسب تشخص و مورد توجه قرار گرفتن به کالاها و خدمات زیبایی اقبال بیش از حد نشان می‌دهند و در این اثنا، ارائه‌کنندگان این خدمات، هم جیب خود را پر می‌کنند و هم گاه پا کج می‌گذارند و به اغفال مسحورشدگان فرهنگ جسم‌گرا مشغول می‌شوند.

دکتر بهروز مرادی - جامعه شناس و استاد دانشگاه



لینک منبع :اپیدمی هویت جسم‌گرا

اپیدمی هویت جسم‌گرا - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/2617895291640916762/اپیدمی-هویت-جسم‌گرا‎Cachedاپیدمی هویت جسم‌گرا. یکشنبه 23 آبان 1395 ساعت 08:13. آگاهی‌های جامعه را می‌توان به آگاهی‌های کاذب و حقیقی تقسیم کرد و این تقسیم‌بندی را به همه سطوح زندگی ... اپیدمی هویت جسم‌گرا - تبیان www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=934&articleID=957484‎Cachedاپیدمی هویت جسم‌گرا. توسط : Dr.moslehi. آگاهی‌های جامعه را می‌توان به آگاهی‌های کاذب و حقیقی تقسیم کرد و این تقسیم‌بندی را به همه سطوح زندگی اجتماعی تعمیم داد. اپیدمی هویت جسم‌گرا - بتانیوز betanews.ir/news/360328/اپیدمی-هویت-جسم-گرا/ 13 نوامبر 2016 ... آگاهی های جامعه را می توان به آگاهی های کاذب و حقیقی تقسیم کرد و این تقسیم بندی را به همه سطوح زندگی اجتماعی تعمیم داد دارندگان آگاهی های... اپیدمی هویت جسم‌گرا - رویکرد ۲۴ rooykard24.com/news/9962089/اپیدمی-هویت-جسم-گرا‎Cached13 نوامبر 2016 ... آگاهی‌های جامعه را می‌توان به آگاهی‌های کاذب و حقیقی تقسیم کرد و این تقسیم‌بندی را به همه سطوح زندگی اجتماعی تعمیم داد. جام جم گزارش می دهد تور مجرمان در آرایشگاه ها | خبر از ما www.khabarazma.com/371749 این روزنامه در ستون یادداشت عنوان های «بایدهای انتقال فناوری در قراردادهای خودرویی» و «اپیدمی هویت جسم‌گرا» را به ترتیب به قلم رضا شیوا رییس شورای رقابت و ... سلفی نظامی روسی با سردار ایرانی + عکس - جام جم آنلاین 188.75.89.4/online/.../سلفی-نظامی-روسی-با-سردار-ایرانی-عکس 19 فوریه 2016 ... صادرات پسابرجام به حالت عادی برنگشته است. 08:13. اپیدمی هویت جسم‌گرا. 08:09. بایدهای انتقال فناوری در قراردادهای خودرویی · فهرست همه مطالب. اپیدمی - ویندوز فون winphone.br-sh.ir/اپیدمی.html‎Cachedهمه‌گیری یا اپیدمی (به فرانسه: Épidémie) بروز بیش‌ازحد یک بیماری یا عارضه در جمعیتی معین ... ... هرلحظه، اپیدمی هویت جسم‌گرا. شمارش آراء رای‌گیری حضوری، ملاک ... اپیدمی - seven blog seve2ntatic.seeblog.top/اپیدمی.html‎Cached22 جولای 2017 ... هرلحظه، اپیدمی هویت جسم‌گرا. شمارش آراء رای‌گیری حضوری، ملاک اعلام نتایج انتخابات نظام پزشکی است ; طعنه و زخم زبان . جباری امروز مقابل ام‌صلال بازی می‌کند | برترینها | خبروان khabarone.ir/news/4817491 19 نوامبر 2016 ... هافبک ایرانی الاهلی از کمند مصدومیت رها شد و امروز مقابل ام‌صلال به میدان می‌رود. روزنامه های یکشنبه - حرا haraa.ir/fa/news/87639/روزنامه-های-یکشنبه‎Cached13 نوامبر 2016 ... این روزنامه در ستون یادداشت عنوان های «بایدهای انتقال فناوری در قراردادهای خودرویی» و «اپیدمی هویت جسم‌گرا» را به ترتیب به قلم رضا شیوا رییس ...