مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

دوچرخه سواری ریسک حمله قلبی را کاهش می دهد

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، در یک مطالعه، محققان هزاران دانمارکی ۵۰ تا ۶۵ ساله را بررسی کردند.

محققان دریافتند افرادی که شروع به دوچرخه سواری کرده بودند و این روند را به طور منظم ادامه می دادند در مقایسه با کسانی که دوچرخه سواری نمی کردند ۲۵ درصد کمتر در معرض ریسک ابتلا به بیماری قلبی در طول ۱۵ سال قرار داشتند.

همچنین دانمارکی های که به طور منظم از دوچرخه استفاده می کردند ۱۱ تا ۱۸ درصد کمتر در طول ۲۰ سال نظارت، دچار حمله قلبی شدند.

محققان دانشگاه دانمارک جنوبی معتقدند فواید دوچرخه سواری منظم نشانه قوی ای است که نشان می دهد دوچرخه سواری می تواند موجب تقویت سلامت قلب شود.

در مطالعه ای دیگر، وضعیت بیش از ۲۰ هزار سوئدی در دهه های سنی ۴۰، ۵۰ و ۶۰ به مدت ۱۰ سال تحت نظر بود. در مقایسه با کسانی که ورزش نکرده بودند، افرادی که به طورمنظم رکاب می زدند به شکل قابل توجهی کمتر در معرض چاقی، فشارخون بالا، کلسترول بالا و دیابت بودند. همه این موارد از فاکتورهای پرخطر اصلی بیماری قلبی محسوب می شوند.

محققان عنوان می کنند تداوم دوچرخه سواری یا شروع آن ممکن است از ۲۴ درصد موارد چاقی، ۶ درصد موارد تشخیص فشارخون بالا، ۱۳ درصد موارد تشخیص کلسترول بالا و ۱۱ درصد مورد دیابت پیشگیری کند.



لینک منبع :دوچرخه سواری ریسک حمله قلبی را کاهش می دهد

دوچرخه سواری منظم ریسک حمله قلبی را کاهش می دهد - خبرگزاری مهر ... www.mehrnews.com/.../دوچرخه-سواری-منظم-ریسک-حمله-قلبی-را-کاهش-می-دهد‎Cached3 نوامبر 2016 ... طبق مطالعات جدید دوچرخه سواری منظم موجب کاهش ریسک حمله قلبی می شود. دوچرخه سواری ریسک حمله قلبی را کاهش می دهد - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../دوچرخه-سواری-ریسک-حمله-قلبی-را-کاهش-می-دهد فواید دوچرخه سواری منظم نشانه قوی ای است که نشان می دهد دوچرخه سواری می تواند موجب تقویت سلامت قلب شود. دوچرخه سواری ریسک حمله قلبی را کاهش می دهد - عصر ایران | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/27634699 5 نوامبر 2016 ... دوچرخه سواری ریسک حمله قلبی را کاهش می دهد. فواید دوچرخه سواری منظم نشانه قوی ای است که نشان می دهد دوچرخه سواری می تواند موجب تقویت سلامت قلب ... دوچرخه سواری منظم ریسک حمله قلبی را کاهش می دهد - سلامانه www.salamaneh.com/.../دوچرخه-سواری-منظم-ریسک-حمله-قلبی-را-کاهش-می-دهد 5 نوامبر 2016 ... سلامانه : طبق مطالعات جدید دوچرخه سواری منظم موجب کاهش ریسک حمله قلبی می شود. به گزارش مهر، در یک مطالعه، محققان هزاران دانمارکی ۵۰ تا ۶۵ ساله را ... دوچرخه سواری ریسک حمله قلبی را کاهش می دهد - رویکرد ۲۴ rooykard24.com/.../دوچرخه-سواری-ریسک-حمله-قلبی-را-کاهش-می-دهد‎Cached5 نوامبر 2016 ... فواید دوچرخه سواری منظم نشانه قوی ای است که نشان می دهد دوچرخه سواری می تواند موجب تقویت سلامت قلب شود. دوچرخه سواری منظم ریسک حمله قلبی را کاهش می دهد | بی باک نیوز - خبر پو khabarpu.com/k.php?u=2K/...2KjbjCDYqNin2qkg2YbbjNmI2LI= دوچرخه سواری منظم ریسک حمله قلبی را کاهش می دهد - بی باک نیوز | خبرپو. دوچرخه سواری ریسک حمله قلبی را کاهش می دهد - عصر ایران - سرخط www.sarkhat.com/fa/news/141985911/‎Cachedسرخط. سیاسی · ایران · اقتصاد · ورزشی · جهان · اجتماعی · زنان · حقوقی · حوادث · تندرستی · علوم و فن آوری · فرهنگی و هنری · مقالات. دوچرخه سواری منظم ریسک حمله قلبی را کاهش می دهد - روزنامه آفتاب یزد tnews.ir/روزنامه-آفتاب-یزد/8be873617157.html طبق مطالعات جدید دوچرخه سواری منظم موجب کاهش ریسک حمله قلبی می شود.به گزارش مهر، در یک مطالعه، محققان هزاران دانمارکی ۵۰ تا ۶۵ ساله را بررسی کردند. راهکارهایی که خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته را کاهش می دهند ... rooziato.com/139687737/پیشگیری-از-بیماری-های-قلبی-و-سکته/‎Cachedاندکی زمان لازم است تا بتوان خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش داد اما با ایجاد ... سکته و یا سایر امراض قلبی مبتلا شدند اما ۶ نفری که ۲۰ دقیقه در روز دوچرخه سواری می ... از ۹ ساعت در شبانه روز نیز ریسک ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد. دوچرخه سواری ریسک حمله قلبی را کاهش می دهد - شماخبر www.shomakhabar.com/.../دوچرخه-سواری-ریسک-حمله-قلبی-را-کاهش-می-دهد فواید دوچرخه سواری منظم نشانه قوی ای است که نشان می دهد دوچرخه سواری می تواند موجب تقویت سلامت قلب شود.