مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چگونگی انتقال هپاتیتهپاتیت C واکسن دارد؟

به گزارش جام جم آنلاین ، دکتر سید مؤید علویان به مناسبت هفته اطلاع رسانی هپاتیت (هفته اول آبان‌ماه) در خصوص وضعیت شیوع و درمان هپاتیت در کشور گفت: در حال حاضر میزان شیوع هپاتیت B در افراد زیر ۲۸ سال کمتر از یک درصد و در افراد زیر ۲۲ سال کمتر از نیم درصد است که این خود نشان دهنده تاثیرات مثبت فعالیت‌های وزارت بهداشت و شبکه هپاتیت در زمینه واکسیناسیون نوزادان است و می‌توان گفت خوشبختانه ایران جزو کشورهایی است که واکسیناسیون بر علیه هپاتیت B در ۱۲ ساعت اول تولد انجام می‌شود و از آنجا که واکسن هپاتیت ‌B در انستیتو پاستور ایران تولید می‌شود، هیچ نوع مشکلی در ارائه آن به هموطنان‌مان وجود ندارد.

وی افزود: هم اکنون نزدیک به ۱ میلیون و ۴۵۰ هزار نفر در کشور مبتلا به هپاتیت B هستند که با توجه به میزان شیوع پایین آن می‌توان گفت که این بیماری در ایران کنترل شده است. خوشبختانه تمام داروهای هپاتیت B تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند و داروهای ایرانی درمان این بیماری با همان کیفیت داروهای خارجی برابری می‌کند و امیدوارم تا ۱۰ سال آینده با اجرای تحقیقات در این زمینه، درمان قطعی برای آن پیدا شود.

رئیس شبکه هپاتیت ایران همچنین با اشاره به بیماری هپاتیت C افزود: راه انتقال این نوع هپاتیت از راه تماس‌های پرخطر، تزریق سرنگ‌های آلوده مشترک و تزریق خون آلوده است و باید توجه داشت که بیماران دیالیزی، تالاسمی و هموفیلی بیشتر در معرض خطر ابتلا به این نوع بیماری هستند. هم اکنون نیز بین ۱۸۰ تا ۲۵۰ هزار بیماری مبتلا به هپاتیت C در کشور وجود دارند. متاسفانه این بیماری واکسن ندارد و فرد می‌تواند ویروس را به دیگران منتقل کند.

وی در خصوص درمان بیماری هپاتیت C توضیح داد: تا چند سال گذشته داروهای درمان هپاتیت C مبتلایان را با عارضه‌های زیاد و طولانی مدت مواجه می‌کردند، اما خوشبختانه با داروهای جدید خوراکی طول درمان از یک سال به سه ماه رسیده و شانس درمان از ۶۰ درصد به ۹۸ درصد افزایش پیدا کرده است. در سال گذشته ۴ هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به هپاتیت C تحت درمان قرار گرفته‌اند و تا پایان امسال این تعداد به ۶۰۰۰ بیمار می‌رسد.

بنابر اعلام روابط عمومی شبکه هپاتیت ایران، علویان در پایان خاطر نشان کرد: هدف هفته اطلاع رسانی هپاتیت، افزایش سطح آگاهی افراد جامعه نسبت به راه‌های انتقال هپاتیت‌های ویروسی است که می‌تواند نقش شایانی در کاهش آمار مبتلایان به این بیماری و دستیابی به ریشه کنی هپاتیت C تا سال ۱۴۱۰ داشته باشد. شبکه هپاتیت ایران نیز در این راستا می‌کوشد تا با برپایی کمپین‌ها، همایش‌های عمومی و تخصصی، توزیع بروشورهای آموزشی رایگان و نیز حضور فعال در فضاهای مجازی گام موثری در این زمینه بردارد.



لینک منبع :چگونگی انتقال هپاتیتهپاتیت C واکسن دارد؟

چگونگی انتقال هپاتیت/هپاتیت C واکسن دارد؟ - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/.../چگونگی-انتقال-هپاتیت-هپاتیت-C-واکسن-دارد؟‎Cached26 ا کتبر 2016 ... رییس شبکه هپاتیت ایران تاکید کرد: افزایش سطح آگاهی افراد جامعه نسبت به راه‌های انتقال هپاتیت‌های ویروسی می‌تواند نقش مهمی در کاهش آمار ... چگونگی انتقال هپاتیت/هپاتیت C واکسن دارد؟ - تبیان www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=934&articleID=956910‎Cached29 ا کتبر 2016 ... رییس شبکه هپاتیت ایران تاکید کرد: افزایش سطح آگاهی افراد جامعه نسبت به راه‌های انتقال هپاتیت‌های ویروسی می‌تواند نقش مهمی در کاهش آمار ... هپاتیت سی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/هپاتیت_سی‎Cached Similarهپاتیت سی (به انگلیسی: Hepatitis C ) نوعی عفونت است که عمدتاً کبد را تحت .... و هپاتیت سی پیوندی وجود دارد، روشن نیست که آیا انتقال بیماری ناشی از مصرف مواد ... چگونگی انتقال هپاتیت/هپاتیت C واکسن دارد؟- جستجوگر اخبار تی ... football.tnews.ir/جام-جم-آنلاین/A67373032989 رییس شبکه هپاتیت ایران تاکید کرد: افزایش سطح آگاهی افراد جامعه نسبت به راه‌های انتقال هپاتیت‌های ویروسی می‌تواند نقش مهمی در کاهش آمار مبتلایان به این بیماری و ... آوای سلامت - هپاتیت C iec.behdasht.gov.ir/index.aspx?siteid=143&pageid=45943‎Cached Similarشایع ترین نحوه انتقال هپاتیت c امروزه در ایران چیست؟ 16. افرادی که در ... آیا احتمال انتقال هپاتیت C در مراکز دندانپزشکی وجود دارد؟ 33. ... آیا هپاتیت c واکسن دارد؟ 1. هپاتیت c و روش انتقال بیماری - نیک صالحی www.niksalehi.com/.../هپاتیت-c-و-روش-انتقال-بیماری.html‎Cachedراه های انتقال هپاتیت C هپاتیت C توسط ویروس هپاتیت C که در سلول‌های کبد زندگی کرده و ... که از سوزن‌های تزریق مشترک استفاده می‌کنند، بالاترین میزان ابتلا به هپاتیت C وجود دارد. ... هپاتیت C واکسن ندارد اما می‌توان با اقداماتی از آن پیشگیری نمود. انواع هپاتیت ( مرجع کامل اطلاعات) – سایت پزشکان بدون مرز www.pezeshk.us/?p=2868‎Cached Similarآموزش همگانی گروه‌های هدف شامل: افراد آلوده و خانواده فرد ، افراد در معرض خطر و توده مردم. آموزش کلیه نیروهای .... 25- واکسن برای جلوگیری از انتقال هپاتیت C وجود دارد؟ 12 سوال مهم درباره هپاتیت - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/343109/12-سوال-مهم-درباره-هپاتیت‎Cached Similar29 نوامبر 2014 ... در این مقاله سعی شده است به چگونگی ابتلا به ویروس‌ها از طریق روابط جنسی اشاره شود. ... نتایج برخی از بررسی‌ها نشان می‌دهند که خطر انتقال هپاتیت C از مرد به زن ... از واکسن و افراد بالای 40 سال، تجویز ایمونوگلوبولین ارجحیت دارد. همه چیز درباره هپاتیت B ، A و C - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/384653/همه-چیز-درباره-هپاتیت-b-a-و-c‎Cached Similarاگر با ویروس هپاتیت A مواجه شدید، می توانید با واکسن هپاتیت A و یا ایمونوگلوبولین درمانی ظرف دو .... آیا امکان انتقال بیماری هپاتیت B من به اطرافیانم وجود دارد؟ هپاتیت C: انواع, علایم, دلایل, پیشگیری و درمان - راستینه - سایت ... https://rastineh.com/هپاتیت-c-علایم-دلایل-پیشگیری-و-درمان/‎Cachedاز طریق سوزن آلوده به خون فردیکه هپاتیت C دارد; از طریق زخمی که برروی پوست بوده و ... به هپاتیت C وجود نداشته و واکسن های موجود فقط برای هپاتیت B و A می باشند.