مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چرا دروغگوها مدام دروغ می گویند؟

به گزارش جام جم آنلاین ، دانشمندان می گویند یک ترکیب شیمیایی در دروغگویی نقش دارد.

تالی شاروت، استادیار نوروساینس در دانشگاه لندن گفت: «وقتی که دروغ می گوییم، قسمت آمیگدال مغز احساسی منفی تولید می کند که آستانه آمادگی ما برای دروغ را محدود می کند. اما این پاسخ با ادامه دروغگویی کاهش میابد و این حالت هرچه بیشتر پیش برود دروغ ها هم بزرگتر می شود.»

مقاله ای در همین زمینه که تحت عنوان «مغز انسان چگونه با دروغ تطبیق میابد» در نشریه علمی نیچر نوروساینس منتشر شده می گوید افزایش کار غدد آمیگدال در واقع توضیح می دهد که چطور دروغگویی بر سراشیبی قرار می گیرد.

شاروت می گوید: «وقتی کسی مدام دروغ می گوید دیگر غدد آمیگدال مغزش حساسیت سابق را نشان نمی دهد و واکنش عاطفی به دروغگویی در او از بین می رود و در غیاب واکنش عاطفی، فرد با دروغگویی احساس راحتی یافته و بیشتر دروغ می گوید.» او می گوید این احساس عاطفی عذاب وجدان یا ترس را نیز شامل می شود.

بنا به این گزارش دروغهای کوچک حساسیت مغز به احساسات منفی مثل دروغ را کاهش می دهد و در به روی دروغ های بزرگتر باز می شود. انسان هرچه بیشتر درباره چیزی بی صداقت باشد، ادامه دروغگویی راحت تر می شود.



لینک منبع :چرا دروغگوها مدام دروغ می گویند؟

چرا دروغگوها مدام دروغ می گویند؟ - صدای آمریکا https://ir.voanews.com/a/lying-amigdala-brain-/3564320.html‎Cached24 ا کتبر 2016 ... دروغ از چیزهای کوچک شروع می شود و کم کم رشد می کند. فهم دلیل دروغگویی افراد پیچیده است و درباره تئوریهایی که درباره آن صادر شده کتاب ها و ... Images for چرا دروغگوها مدام دروغ می گویند؟ چرا دروغگوها مدام دروغ می گویند؟ www.iranbusinessnews.ir/default.aspx?dir=Learn_min&file...‎Cachedچرا دروغگوها مدام دروغ می گویند؟ دروغ از چیزهای کوچک شروع می شود و کم کم رشد می کند. فهم دلیل دروغگویی افراد پیچیده است و درباره تئوریهایی که درباره آن صادر شده ... چرا دروغگوها مدام دروغ می گویند؟ - Balatarin https://www.balatarin.com/.../چرا%20دروغگوها%20مدام%20دروغ%20می%20گویند؟‎Cached25 ا کتبر 2016 ... دروغ از چیزهای کوچک شروع می شود و کم کم رشد می کند. فهم دلیل دروغگویی افراد پیچیده است و درباره تئوریهایی که درباره آن صادر شده کتاب ها و ... چرا افراد زیاد دروغ می‌گویند - basnews www.basnews.com/index.php/fa/lifestyle/333619‎Cached1 مارس 2017 ... دروغگویی بخشی از طبیعت انسان است. ... از زندگی گاهی دروغ هم می‌گوییم اما عده‌ایی هم هستند که مدام دروغ می‌گویند حتی به ... دروغگوها می‌خواهند همیشه در موقعیت برتری نسبت به افراد مقابل‌شان باشند. ... اما چرا بعضی ها زیاد دروغ می‌گویند:. زبان بدن دروغگو : ۲۰ نشانه که یک نفر به شما دروغ می‌گوید | Hendevaneh hendevaneh.com/زبان-بدن-دروغگو-۲۰-نشانه-که-یک-نفر-به-شم/‎Cachedدکتر فیل معتقد است وقتی آدم ها دروغ می گویند تمایل زیادی دارند صورت شان مخصوصا ... برای همین مدام انگشت اشاره‌شان به سمت دیگران است زیرا این انگشت معمولابرای ... در حین صحبت می‌تواند یکی از نشانه های دروغگویی باشد چرا که موضوعی تحت عنوان ... اینکه چرا همسرم دروغ می گوید؟ بررسی علت و دلایل - ایران وی www.iranve.com/.../اینکه-چرا-همسرم-دروغ-می-گوید؟-بررسی-علت.html‎Cachedبررسی علت اصلی دروغ گویی همسر, چرا همسرم به من دروغ می گوید؟, بررسی علت دروغ ... دروغگویی در زندگی مشترک، که زوج انتظار صداقت کامل از یکدیگر دارند، می تواند ... باید دروغ های همسرمان را نادیده بگیریم و نگذاریم حریم ها از بین برود یا مدام مچش را ... چرا دروغگوها مدام دروغ می گویند؟ - commentanypage.co ir.voanews.com.commentanypage.co/.../چرا-دروغگوها-مدام-دروغ-می-گویند؟.html 25 ا کتبر 2016 ... نتیجه یک تحقیق: «دروغهای کوچک حساسیت مغز به احساسات منفی مثل دروغ را کاهش می دهد و در به روی دروغ های بزرگتر باز می شود. انسان هرچه بیشتر ... دلیل دروغ گفتن دروغگوها چیست؟ | | روزنامه پزشکی ایران www.iran.pezeshk.us/archives/82066‎Cachedدروغگویی مرضی است که خیلی از افراد با آن سر و کار دارند اما دروغگو ها چرا به راحتی دروغ می ... از شنیدن دروغ های مداوم به عنوان عذر و بهانه ای برای عدم انجام تعهدات خسته شده اید؟ ... در دروغگویی مرضی فرد دروغگو بدون هیچ نوع دلیل منطقی دروغ می گوید. چطور از دروغ گفتن کودکان جلوگیری گنیم - بیتوته www.beytoote.com/baby/psychology.../children1-lying-false.html‎Cached Similarطدورغ گویی کودک دروغ گویی در کودکان کودک دروغگو,دروغگویی,علت دروغ گفتن کودک ... مادر: دختر 4 ساله من، سارا مدام دروغ می گوید. ... مادر: بچه ها چرا دروغ می گویند؟