مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تاثیر کرم ضد آفتاب بر پوکی استخوان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، کیانا فرهی متخصص پوست و مو با بیان اینکه کرم ضد آفتاب محفاظت سلامت پوست است، گفت: کرم ضد آفتاب از نفوذ اشعه های مضر خورشید در برابر ابتلا به بیماری و سرطان پوست جلوگیری می کند.


این متخصص پوست و مو با بیان اینکه کرم ضد آفتاب باعث پوکی استخوان نمی شود، اظهار داشت: کمبود کلسیم و ویتامین D در بدن، تغییرات هورمونی، عدم تحرک، چاقی و افزایش مصرف چربی های مضر از دلایل ایجاد پوکی استخوان است.


وی با بیان اینکه تابش مستقیم نور آفتاب باعث جذب ویتامین D در بدن می شود، تصریح کرد: هنگام استفاده از کرم ضد آفتاب طیفی از نور خورشید وارد بدن می شود و بهترین نقطه برای جذب نور آفتاب کف دست است.


این متخصص پوست و مو با بیان اینکه استفاده از نور خورشید تنها ۱۳ دقیقه در روز کافی است اذعان داشت: داشتن تحرک باعث متراکم شدن توده های استخوانی و جلوگیری از پوکی آن می شود.


وی با اعلام اینکه بدن برای تشکیل استخوان به کلسیم نیاز دارد افزود: نور آفتاب پیشتاز و تامین کننده ویتامینD است، اما اگر بدن افراد کلسیم کافی دریافت نکند، تابش نور خورشید تاثیر کمتری بر استخوان ها دارد.


این متخصص پوست و مو با اشاره به تاثیر کرم ضد آفتاب بر پوست بیان کرد: استفاده از کرم ضد آفتاب از بروز سوختگی، ایجاد خال ها و بدخیم های پوستی جلوگیری می کتد و هیچ ضرری برای استخوان ها ندارد.


فرهی به متراکم شدن پوکی استخوان اشاره کرد و افزود: مصرف مواد غذایی کلسیم دار،لبنیات، پیاده روی های تند، انجام ورزش بت وزنه، مکمل های کلسیم و شیرهای غنی شده از ابتلا به پوکی استخوان جلوگیری می کند.



لینک منبع :تاثیر کرم ضد آفتاب بر پوکی استخوان

تاثیر کرم ضد آفتاب بر پوکی استخوان؛ از شایعه ... - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/.../تاثیر-کرم-ضد-آفتاب-بر-پوکی-استخوان-از-شایعه-تا-واقعیت‎Cached24 ا کتبر 2016 ... تاثیر کرم ضد آفتاب بر پوکی استخوان از شایعه تا واقعیت کیانا فرهی متخصص پوست و مو در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی ... تاثیر کرم ضد آفتاب بر پوکی استخوان؛ از شایعه ... - ایران اکونومیست iraneconomist.com/.../تاثیر-کرم-ضد-آفتاب-بر-پوکی-استخوان-از-شایعه-تا-واقعیت 24 ا کتبر 2016 ... متخصص پوست و مو گفت: استفاده از کرم ضد آفتاب برای استخوان ها ضرر ندارد. تاثیر کرم ضد آفتاب بر پوکی استخوان از شایعه تا واقعیت - نیک ... www.niksalehi.com/.../تاثیر-کرم-ضد-آفتاب-بر-پوکی-استخوان-از-شا.html 24 ا کتبر 2016 ... تاثیر کرم ضد آفتاب بر پوکی استخوان کیانا فرهی متخصص پوست و مو با بیان اینکه کرم ضد آفتاب محفاظت سلامت پوست است، گفت: کرم ضد ... رابطه ی بین کرم ضد آفتاب و پوکی استخوان - افکار نیوز www.afkarnews.ir/.../561954-رابطه-بین-کرم-ضد-آفتاب-پوکی-استخوان‎Cached18 ا کتبر 2016 ... رابطه ی بین کرم ضد آفتاب و پوکی استخوان ... فعالیت بدنی مناسب و تغذیه صحیح می تواند در پیشگیری از پوکی استخوان تاثیر گذار باشند. تاثیر کرم ضد آفتاب بر پوکی استخوان www.javanonline.ir/fa/news/.../تاثیر-کرم-ضد-آفتاب-بر-پوکی-استخوان 24 ا کتبر 2016 ... متخصص پوست و مو گفت: استفاده از کرم ضد آفتاب برای استخوان ها ضرر ندارد. کرم های ضد آفتاب باعث پوکی استخوان میشود - نمناک namnak.com/جلوگیری-از-پوکی-استخوان.p38297‎Cachedیکی از عواملی که باعث پوکی استخوان میشود کرم های ضد آفتاب هستند که با پوشش ... و این کار می تواند در پیشگیری از پوکی استخوان تاثیر بسزایی داشته باشد. تاثیر کرم ضد آفتاب بر پوکی استخوان؛ از شایعه تا واقعیت - اخبارروز tasna.ir/.../تاثیر-کرم-ضد-آفتاب-بر-پوکی-استخوان؛-از-شایعه-تا-واقعیت.html 24 ا کتبر 2016 ... واقعیت تاثیر تا ویتامین شایعه D از کرم استخوان؛ ضدآفتاب پوکی تابش بر آفتاب آفتاب سلامت ضد پوست کرم تاثیر. تاثیر کرم ضد آفتاب بر پوکی استخوان از شایعه تا واقعیت ... https://www.cst-ir.com/تاثیر-کرم-ضد-آفتاب-بر-پوکی-استخوان-از-شا/ 24 ا کتبر 2016 ... تاثیر کرم ضد آفتاب بر پوکی استخوان از شایعه تا واقعیت ... متخصص پوست و مو گفت: استفاده از کرم ضد آفتاب برای استخوان ها ضرر ندارد. کرم ضد آفتاب باعث افزایش ابتلا به پوکی استخوان | بامداد - قطره www.ghatreh.com/news/.../کرم-آفتاب-باعث-افزایش-ابتلا-پوکی-استخوان 9 مارس 2017 ... بامداد در پیشگیری از بروز پوکی استخوان استفاده از آفتاب، انجام فعالیت بدنی مناسب و تغذیه صحیح می تواند تاثیر. ویتامین دی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/ویتامین_دی‎Cachedکمبود این ویتامین همچنین باعث پوکی استخوان در کهنسالی می‌گردد. ... نوزادان شیرخوار: ویتامین د موجود در شیر مادر تحت تأثیر ویتامین د موجود در بدن مادر است. ... دریافت نموده و از تماس مستقبم نور خورشید (توسط کرم ضد آفتاب و پوشاک) جلوگیری کرد.