مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تاکنون گزارشی از شیوع آنفلوآنزا نداشته ایم

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، محمدمهدی گویا در ارتباط تلفنی با شبکه خبر با بیان اینکه گروه های پرخطر و حساس باید واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند، افزود:‌ این گروه ها شامل افرادی است که اگر به این بیماری مبتلا شوند، ممکن است که در بیمارستان بستری شوند و یا به مرگ آنها منتهی شود.

وی گفت: تزریق واکسن آنفلوآنزا برای افراد بالای 65 سال، افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی مزمن، دیابت کنترل نشده و یا افراد مبتلا به سرطان که شیمی درمانی و یا رادیوتراپی دارند، اهمیت بسیاری دارد.

گویا افزود: همچنین خانم های باردار و کودکان جزء گروه های پرخطر محسوب می شوند و باید در ابتدای فصل سرما واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.

وی با بیان اینکه بهتر است تزریق این واکسن با تجویز پزشک باشد گفت: واکسن آنفلوآنزا در داروخانه های به میزان کافی توزیع شده است.

گویا افزود: بهترین دوره تزریق این واکسن اواخر شهریور و اوایل مهر است و هرچه که به فصل سرما نزدیکتر می شویم اهمیت تزریق این واکسن نیز بیشتر می شود.

وی گفت: به افرادی که در معرض خطر هستند توصیه می کنیم تا هوا سرد نشده و ویروس این بیماری شایع نشده است، واکسن آنفلوآنزا را دریافت کنند.

گویا افزود: تزریق این واکسن برای افراد عادی و یا جوانان ضرورتی ندارد.

وی گفت: ویروس آنفلوآنزا، ویروسی غیرقابل پیش بینی است و نمی توان پیش بینی کرد که هر سال چه اتفاقی خواهد افتاد و معمولاً هر چند سال یکبار انواع شدید آن ظاهر می شود، اما اینکه در کجا و یا در کدام منطقه مبتلا می شوند، غیرقابل پیش بینی است.

گویا افزود: در یک فصل آنفلوآنزایی 15 تا 20 درصد جامعه به این بیماری مبتلا می شوند که البته به صورت موج است که در موج اول بیشتر و در موج های بعدی تعداد مبتلایان کمتر می شود.

وی گفت: ما هر ساله آمادگی مقابله با این بیماری را داریم و بیمارستان ها نیز آماده هستند.

گویا افزود: تاکنون شیوع آنفلوآنزا از هیچ کشوری گزارش نشده است که نوع آن مشخص شود، البته این بیماری از کشوری به کشوری دیگر و یا از منطقه به منطقه ای دیگر متفاوت است.



لینک منبع :تاکنون گزارشی از شیوع آنفلوآنزا نداشته ایم

تاکنون گزارشی از شیوع آنفلوآنزا نداشته ایم - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/.../تاکنون-گزارشی-از-شیوع-آنفلوآنزا-نداشته-ایم‎Cached13 ا کتبر 2016 ... رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون گزارشی از شیوع آنفلوآنزا در کشور نداشته ایم. تاکنون گزارشی از شیوع آنفلوآنزا نداشته ایم cdn.jamejamonline.ir/.../تاکنون-گزارشی-از-شیوع-آنفلوآنزا-نداشته-ایم‎Cachedرئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون گزارشی از شیوع آنفلوآنزا در کشور نداشته ایم. تاکنون گزارشی از شیوع آنفلوآنزا نداشته ایم - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../تاکنون-گزارشی-از-شیوع-آنفلوآنزا-نداشته-ایم‎Cached13 ا کتبر 2016 ... رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون گزارشی از شیوع آنفلوآنزا در کشور نداشته ایم. تاکنون گزارشی از شیوع آنفولانزا نداشته ایم - واحد مرکزی خبر | خبر ... khabarfarsi.com/u/26485847 تاکنون گزارشی از شیوع آنفولانزا نداشته ایم. رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون گزارشی از شیوع آنفولانزا در ... تاکنون گزارشی از شیوع آنفولانزا نداشته ایم - صبا ایران | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/26516720 تاکنون گزارشی از شیوع آنفولانزا نداشته ایم. رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون گزارشی از شیوع آنفولانزا در ... تاکنون گزارشی از شیوع آنفلوآنزا نداشته ایم - kodoom.com - Kodoom news.kodoom.com/.../تاکنون-گزارشی-از-شیوع-آنفلوآنزا/.../6010617/‎Cached13 ا کتبر 2016 ... رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون گزارشی از شیوع آنفلوآنزا در کشور نداشته ایم. تاکنون گزارشی در خصوص آنفلوآنزای پرندگان نداشته‌ایم - ایسنا www.isna.ir/.../تاکنون-گزارشی-در-خصوص-آنفلوآنزای-پرندگان-نداشته-ایم‎Cached12 دسامبر 2016 ... تاکنون گزارشی در خصوص آنفلوآنزای پرندگان نداشته‌ایم ... گفت: علی‌رغم نداشتن گزارش در خصوص شیوع آنفلوآنزای پرندگان در فارس، نباید از انجام ... آنفلوآنزا به مرغ گوشتی هم رسید/ مرغ و تخم‌مرغ محلی نخورید - ایسنا www.isna.ir/.../آنفلوآنزا-به-مرغ-گوشتی-هم-رسید-مرغ-و-تخم-مرغ-محلی-نخورید‎Cached31 ژانویه 2017 ... ... لرستان، البرز، آذربایجان شرقی و گلستان گزارش بیماری نداشته‌ایم و بیماری ... وی افزود: دو مورد شیوع آنفلوآنزای مرغی در واحدهای مرغ گوشتی و چندین مورد ... آن حساس است و تاکنون نیز هیچ گزارشی برای شیوع این بیماری در انسان‌ها در ... هیچ مورد فوتی و تلفات ناشی از آنفلوآنزا در خوزستان نداشته‌ایم ... www.mehrnews.com/.../هیچ-مورد-فوتی-و-تلفات-ناشی-از-آنفلوآنزا-در-خوزستان-نداشته-ایم‎Cached10 دسامبر 2015 ... هیچ مورد فوتی و تلفات ناشی از آنفلوآنزا در خوزستان نداشته‌ایم ... جندی شاپور اهواز تاکنون هیچ مورد فوتی و تلفات ناشی از آنفلوآنزا نداشته ایم. ... هیچ کجای کشور گزارشی مبنی بر ابتلا و شیوع آنفلوآنزای خوکی نیز نداشته ایم و موارد ... گزارشی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شهرضا نداشته‌ایم ... https://www.tasnimnews.com/.../گزارشی-از-بیماری-آنفلوآنزای-فوق-حاد-پرندگان-در-شهرضا-نداشته-ایم‎Cached26 ژانویه 2017 ... گزارشی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شهرضا نداشته‌ایم .... پرورش طیور، تاکنون موردی از شیوع آنفولانزای پرندگان در آن مشاهده نشده است.