مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

افزایش نرخ امید به زندگی در جهان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا ، در این بررسی آمده است: به دلیل اقداماتی از جمله تلاش برای درمان بیماری‌های عفونی همچون ایدز و مالاریا، نرخ امید به زندگی طی 35 سال اخیر در جهان 10 سال افزایش پیدا کرده است هر چند رژیم غذایی نامناسب، چاقی و مصرف موادمخدر اکنون از عوامل اصلی مرگ و میر و معلولیت هستند و همچنان بسیاری از زنان به هنگام زایمان جان خود را از دست می‌دهند.

در مطالعه بار بیماری‌ها در جهان که به طور مرتب دلایل بیماری‌ها، معلولیت و مرگ را در تمام کشورها بررسی می‌کند، آمده است: وضعیت سلامت در حال بهبود است اما در تمامی کشورها این روند به یک شکل و سطح در جریان نیست. همچنین باید توجه داشت با افزایش طول عمر افراد بیشتری از بیماری و معلولیت در سنین بالا رنج می‌برند.

امید به زندگی از سال 1980 تا 2015، در سراسر جهان بیش از یک دهه افزایش یافته و در مردان به 69 سال و 74.8 سال در زنان رسیده است. علاوه بر این، دلیل 70 درصد مرگ و میرها بیماری‌های غیرعفونی همچون بیماری قلبی، سکته مغزی و دیابت است که اغلب از سبک زندگی نامناسب ناشی می شود.

در این گزارش آمده‌است تعداد زیادی از افراد برای مدت زمان بیش از سه ماه از پوسیدگی دندان رنج می‌برند. همچنین یک میلیارد و 500 میلیون نفر دچار سردردهای تنشی هستند. همچنین فشار خون بالا، استعمال سیگار، قند خون بالا، افزایش شاخص توده بدنی و سوء تغذیه در دوران کودکی از فاکتورهای خطرزای اصلی در مرگ و میرهای زود هنگام در سال 2015 بوده است.

به گفته کارشناسان پیشرفت‌هایی در کاهش خطر ناشی از استعمال مواد دخانی، نبود بهداشت کافی و آب سالم به دست آمده اگرچه همچنان دلیل اصلی پایین بودن سطح سلامت به حساب می‌آیند.

سرمایه‌گذاری در اهداف توسعه هزاره با کاهش تعداد مرگ و میرهای مادران و کودکان همراه بوده هرچند همچنان در سال 2015 بیش از 275 هزار زن در دوران بارداری یا هنگام وضع حمل فوت کرده‌اند که بیشتر آنها از دلایل قابل پیشگیری ناشی می‌شود.



لینک منبع :افزایش نرخ امید به زندگی در جهان

فهرست کشورهای جهان بر پایه امید به زندگی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/.../فهرست_کشورهای_جهان_بر_پایه_امید_به_زندگی‎Cached Similarسازمان‌های گوناگونی برای شاخص امید به زندگی رده‌بندی اعلام کرده‌اند که سازمان ملل متحد، سازمان بهداشت جهانی و سرویس اطلاعاتی مرکزی (CIA) برخی از آن‌ها هستند. ‎۲ رده‌بندی سازمان بهداشت جهانی - ‎۳ رده‌بندی سازمان ملل متحد - ‎۴ سیاامید به زندگی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/امید_به_زندگی‎Cached Similarهر چه شاخص‌های بهداشتی و همچنین درمانی بهبود یابد امید به زندگی افزایش خواهد ... امید زندگی زنان در همه جوامع چند سال (در کل جهان چهار و نیم سال) بیشتر از مردان است. کشورهای دارای بالاترین امید به زندگی/ ایرانی ها چقدر عمر می کنند ... www.mehrnews.com/.../کشورهای-دارای-بالاترین-امید-به-زندگی-ایرانی-ها-چقدر-عمر-می-کنند‎Cached Similar17 مه 2014 ... سازمان بهداشت جهانی با انتشار جدیدترین گزارش خود درباره میزان امید به زندگی و طول عمر اعلام کرد: این میزان در سراسر جهان افزایش یافته و مردان و زنان ... میزان امید به زندگی در ایران را چگونه ارزیابی می کنید؟ - گروه وکلای یاسا https://www.yasa.co/.../میزان-امید-به-زندگی-در-ایران-را-چگونه-ارزیابی-می-کنید؟‎Cachedآمارها نشان می دهد در پنج دهه گذشته، امید به زندگی در سطح جهان تقریبا 20 سال افزایش یافته و از 46/5 سال در سال های 1950 – 1955 به 60 سال در سال‌های 2000 -2005 رسیده ... افزایش نرخ امید به زندگی در جهان - ایسنا www.isna.ir/news/95071609809/افزایش-نرخ-امید-به-زندگی-در-جهان‎Cached7 ا کتبر 2016 ... نتایج یک بررسی نشان می‌دهد در 35 سال گذشته نرخ امید به زندگی در سراسر جهان 10 سال افزایش یافته است. افزایش نرخ امید به زندگی در جهان | اقتصاد آنلاین www.eghtesadonline.com/...جهان.../150341-افزایش-نرخ-امید-به-زندگی-در-جهان 7 ا کتبر 2016 ... نتایج یک بررسی نشان می‌دهد در 35 سال گذشته نرخ امید به زندگی در سراسر جهان 10 سال افزایش یافته است. سن «امید به زندگی» در جهان افزایش یافته است - سلامت - زندگی سالم ... www.salamatnews.com/.../سن-«امید-به-زندگی»-در-جهان-افزایش-یافته-است‎Cached21 مه 2016 ... در حال حاضر نرخ امید به زندگی در این منطقه با افزایش ۹.۴ سال به ۶۰ سال رسیده است. علت عمده این میزان افزایش، بهبود در میزان بقای کودکان، ... 10کشور دارای بیشترین امید به زندگی/ جایگاه ایران در نقشه طول عمر www.asriran.com/.../10کشور-دارای-بیشترین-امید-به-زندگی-جایگاه-ایران-در-نقشه-طول-عمر‎Cached Similar1 دسامبر 2012 ... طول عمر و امید به زندگی در کشورهای آمریکای جنوبی به طور کلی 10 سال از ... طی پنجاه سال گذشته افزایش یافته و از 69.8 سال در سال 1960 به 78.49 در ... امید به زندگی – سایت پزشکان بدون مرز www.pezeshk.us/?p=12714‎Cached Similarافزایش امید به زندگی زنان در سرتاسر دنیا : مطالعات اخیر نشان می‌دهد زنان در سرتاسر جهان بیشتر از مردان عمر می‌کنند. گزارشات منتشر شده توسط سازمان بهداشت جهانی در ... سن امید به زندگی در ایران چقدر است؟ - تبیان article.tebyan.net/302879/سن-امید-به-زندگی-در-ایران-چقدر-است-‎Cached6 آگوست 2015 ... مطلق میانگین نرخ امید به زندگی در کشورهای کم درآمد را ۶۰ سال و در ... جامع و موثر توانسته است که ضمن افزایش نرخ امید به زندگی، آمار بیماری هایی را ...