مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

تفاوت سرماخوردگی و آنفلوآنزا چیست؟

به گزارش جام جم آنلاین ، سرماخوردگی به صورت تدریجی پدیدار می‌شود و شایع‌ترین علامت آن آبریزش بینی، عطسه و گرفتگی بینی است؛ اما آنفلوآنزا به صورت ناگهانی بروز می‌کند و بارزترین نشانه‌های آن تب بالای 38 درجه، سردرد، درد عضلانی، عرق، آبریزش بینی، گلودرد و سرفه است که مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا سرفه‌ از بین برود.

همچنین سرماخوردگی علائمی مثل تب و کوفتگی ندارد، اما این دو نشانه در آنفلوآنزا بعلاوه خلط به صورت بارز وجود دارد.

البته دوران نهفتگی بیماری در آنفلوآنزا نسبت به سرماخوردگی بسیار کوتاه است، اما در افراد سالمند و کسانی‌که دچار بیماری زمینه‌ای هستند عوارض بیماری آنفلوآنزا شدیدتر است و گاهی مرگ و میر نیز در پی دارد.

البته هر دو بیماری از طریق ترشحات تنفسی (سرفه و عطسه) منتقل می‌شود. رعایت بهداشت فردی و عمومی، اجتناب از حضور در تجمعات در فصل بیماری از راه‌های پیشگیری از ابتلا به هر دو بیماری است.



لینک منبع :تفاوت سرماخوردگی و آنفلوآنزا چیست؟

تفاوت سرماخوردگی با انفولانزا - دانستنی ها knowledges.persianblog.ir/post/621/‎Cached Similarتفاوت سرماخوردگی با انفولانزا. بیماری آنفلوآنزا یک عفونت حاد ویروسی دستگاه تنفسی است که در صورت سالم و فعال بودن سیستم ایمنی فرد مبتلا، عوارض بیماری ... آنفولانزا و سرماخوردگی | تفاوت آنفولانزا و سرماخوردگی چیست - نمناک namnak.com/آنفولانزا-سرماخوردگی.p24133‎Cachedآنفولانزا و سرماخوردگی و علائم سرماخوردگی و آنفولانزا و مقایسه درمان آنفولانزا و سرماخوردگی و راههای درمان آنفولانزا و سرماخوردگی و تفاوت سرماخوردگی با آنفلوآنزا ... تفاوت سرماخوردگی با آنفولانزا چیست؟ - زنجفیل www.zanjefil.com/تفاوت-سرماخوردگی-با-آنفولانزا-چیست؟/‎Cached Similar16 دسامبر 2015 ... تفاوت سرماخوردگی با آنفولانزا چیست؟ وقتی در یک صبح سرد پاییزی از جایتان بلند می‌شوید با بینی گرفته و سوزش گلو و ضعف بدنی و تب از ... آنفولانزا با سرماخوردگی چه تفاوتهایی دارد ؟ – پزشکان ایران www.pezeshkan.org/?p=15022‎Cached Similarسوش‌های ویروس آنفولانزا که باعث آنفولانزا می‌شوند ممکن است از سالی به سال دیگر تفاوت داشته باشد. نشانه‌های آنفولانزا چیست؟ آنفولانزا با تب، سرفه، احساس سردی ... مجله شفاجو | تفاوت سرماخوردگی و آنفولانزا mag.shafajoo.com/content/29643‎Cachedعامل سرماخوردگی چیست؟ ویروس "راینوویروس" ... فقط پزشک می تواند تفاوت سرماخوردگی ویروسی و میکروبی را تشخیص دهد. با تجویز ... بیماری آنفولانزا با سرماخوردگی فرق دارد چون ویروس هایی که باعث آن می شوند از خانواده متفاوتی هستند. آنفولانزا ... تفاوت سرماخوردگی با آنفلوآنزا چیست؟ - بیماری - مراقبت - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/.../-تفاوت-سرماخوردگی-با-آنفلوآنزا-چیست- 2 دسامبر 2016 ... یک فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی به تشریح تفاوت عفونت ویروسی سرماخوردگی با آنفلوآنزا پرداخت و گفت: سرماخوردگی بیماری است که ... سرماخوردگی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/سرماخوردگی‎Cached Similarتفاوت بین عفونت‌های ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی به طور کلی بستگی به محلی که علائم بروز می‌کند دارد. ... سرفه ناشی از سرماخوردگی در مقایسه با سرفه ناشی از آنفلوانزا ملایم‌تر است. ..... "What are the risks associated with formula feeding? تفاوت آنفولانزا و سرماخوردگی چیست؟ - شفاف www.shafaf.ir/fa/news/.../تفاوت-آنفولانزا-و-سرماخوردگی-چیست‎Cached30 سپتامبر 2016 ... سرماخورده ام؟ یا آنفلوآنزا گرفته ام؟ هر دوی این بیماری ها در فصول سرد سال اتفاق می افتند، اما به درستی تفاوت های بین این دو بیماری در چیست؟ تفاوت سرماخوردگی و آنفلوآنزا چیست؟ - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../تفاوت-سرماخوردگی-و-آنفلوآنزا-چیست؟‎Cached28 سپتامبر 2016 ... سرماخوردگی و آنفلوآنزا از طریق ترشحات تنفسی با سرفه و عطسه انتقال پیدا می‌کنند و با وجود داشتن تفاوت‌های زیاد، روش‌های درمانی مشترکی دارند. تفاوت سرماخوردگی و آنفلوآنزا چیست؟ | اقتصاد آنلاین www.eghtesadonline.com/.../148737-تفاوت-سرماخوردگی-آنفلوآنزا-چیست‎Cached30 سپتامبر 2016 ... سرماخوردگی و آنفلوآنزا از طریق ترشحات تنفسی با سرفه و عطسه انتقال پیدا می‌کنند و با وجود داشتن تفاوت‌های زیاد، روش‌های درمانی مشترکی دارند.