مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چگونگی رفع گرفتگی عضلات پا

به فرد کمک کنید تا در حالی که وزن خود را به ناحیه جلوی پا انتقال می‌دهد، بایستد. در این حالت خم شوید و عضلات درگیر کف پای او را ماساژ دهید.

رفع گرفتگی عضلات ساق پا

زانوی بیمار را راست کنید و کف پای او را محکم و به صورت مداوم به سمت بالا و به داخل فشار دهید و برای شل‌کردن عضلات ساق، آن را ماساژ دهید .

رفع گرفتگی عضلات ران

بیمار را بخوابانید و پایین پایش بنشینید. در حالی که زانوی او را راست می‌کنید، پایش را بالا بیاورید و روی شانه خود نگه دارید و عضلات درگیر را محکم با انگشتان خود تا آن هنگام که درد خاتمه یابد، فشار و ماساژ دهید .

توصیه طب سنتی

اسپاسم، نشانه تجمع مواد زاید در عضله و نتیجه آن، انقباض عضلانی برای دفع این مواد است که برای رفع و بهبود این مشکل، با بادکش گرم موضع را گرم و منبسط و با افزایش خونرسانی به ناحیه درگیر به تخلیه مواد زاید از عضلات کمک می‌کنند‌. سرما می‌تواند با انقباض مواد در عضلات، درد را تشدید کند.

فاخره بهبهانی

جام‌جم



لینک منبع :چگونگی رفع گرفتگی عضلات پا

برای درمان گرفتگی عضلات چه کنیم؟ - نمناک namnak.com/درمان-گرفتگی-عضلات.p14024‎Cachedگرفتگی عضلات و گرفتگی عضلات کمر و گرفتگی عضلات پا و دلایل گرفتگی عضلات و درمان گرفتگی عضلات را در نمناک ببینید. گرفتگی عضلات پا - سلامتی برای همه www.myhealth.ir/اطلاعات-بیماری-های-مختلف/.../1063-legcramp‎Cachedآموزش بیماران و جامعه برای حفظ سلامتی و درمان بیماری ها. ... گرفتگی پا زمانی ایجاد می شود که عضلات آن به شدت منقبض می شود بطوریکه از شدت انقباض درد شدیدی تجربه می شود. ... ماساژ دادن و کشش عضله مبتلا به رفع گرفتگی آن کمک خواهد کرد. رفع فوری گرفتگی پا - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/5906866/رفع-فوری-گرفتگی-پا‎Cached21 دسامبر 2016 ... یکی از مشکلات که برخی رنج می‌ برند، گرفتگی ناگهانی ماهیچه‌های ساق پا به ویژه هنگام خواب است. برای رفع این مشکل چه راهکارهایی وجود دارد؟ گرفتگی عضلات پا - بیتوته www.beytoote.com/health/malady-remedy/leg-cramps.html‎Cached Similarگرفتگی عضلات پا درمان گرفتگی عضلات پا علت گرفتگی عضلات پاآرتروز زانو درمان ... ماساژ دادن و کشش عضله مبتلا به رفع گرفتگی آن کمک خواهد کرد. روش های خانگی برای رفع گرفتگی عضلات - سیمرغ seemorgh.com/health/exercise-and-health/.../187739-187739/‎Cached Similar10 فوریه 2014 ... این متخصص طب فیزیکی گفت: برای گرفتگی عضلات ماهیچه چهار سر جلوی پا نیز می توان از یک صندلی استفاده کرده، فرد در حالی که محکم بر روی ... راه های درمان گرفتگی ساق پا و علت آن - دیسک کمر discsurgery.ir/راه-های-درمان-گرفتگی-ساق-پا-و-علت-آن/‎Cached16 نوامبر 2014 ... گرفتگی شدید و ناگهانی عضلات ساق پا در بارداری،پیاده روی و خواب شب با بهترین راه های درمان شامل تزریق،دارو،ورزش،قرص،ماساژ،همچنین علت و دلایل ... درمان گرفتگی و اسپاسم عضلات کمر، گردن و ران پا - کلینیک ... aptclinic.ir/درمان-گرفتگی-و-اسپاسم-عضلات-کمر،-گردن-و/‎Cached Similarدرمان اسپاسم عضلانی و گرفتگی عضلات ران و ساق پا ها ، کمر و رگ گردن و شکم و شانه با فیزیوتراپی و حرکات کششی برا ی رفع ... در ادامه روش هایی برای درمان گرفتگی عضلات گردن، کمر، پا و . .... آموزش بیمار برای پیشگیری از گرفتگی‌های آتی چگونگی رفع گرفتگی عضلات پا - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../چگونگی-رفع-گرفتگی-عضلات-پا‎Cached28 آگوست 2016 ... به انقباض مداوم و بیش از حد عضلات که دردناک، ناگهانی و غیرارادی باشد، اسپاسم یا گرفتگی عضلانی می‌گویند که معمولا در حین خواب یا پس از ... رقص طوفان - درمان ساده گرفتگی عضلات kooh1000.blogfa.com/post-934.aspx‎Cached Similarعسل: شما می توانید با میل کردن روزانه 2 قاشق چایخوری عسل با غذا، از عود گرفتگی های عضلات ساق پا و پایتان پیشگیری کنید. خردل یا آب نمک: برای رفع ... چگونگی برطرف کردن گرفتگی عضلات ران – رسانه دکتر سلامت https://drsalamatx.com/how-to-relieve-leg-cramps/‎Cached2 ژانویه 2017 ... اگر در بخش جلویی ران دچار احساس گرفتگی شدید باید در عضلات چهارسر کشش ایجاد کنید و در این بخش با یکی از روش های موثر در رفع گرفتگی ...