مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

نوزاد دختر هنگام تولد، دوقلو باردار بود+تصاویر

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، در کشور هندوستان یک دختر بچه 15 ماهه به نام نیشا به وسیله پزشکان تحت عمل جراحی قرار گرفته و از معده او دو جنین تکامل نیافته به اندازه دو توپ تنیس خارج شده است.

این جنین ها در واقع دو قلوهای همراه نیشا بوده اند که در یک پدیده عجیب که تنها 200 مورد از آن تا به حال در دنیا شناسایی شده است به جای رشد در رحم مادر درون یکی از جنین ها بزرگ می شوند.به دلیل نقص ژنتیکی شدید تکامل آنها تا 9 ماهگی کامل نشده و تنها پس از تولد نیشا با استفاده از بند ناف از او تغذیه کرده و بافت سلولی آنها افزایش یافته است.

این بیماری به نام foetus in fetu بسیار نادر است و معمولاً در بدن مادری که بارداری چند قلویی را پشت سر گذاشته مشاهده می شود، در این اختلال اجزایی چون پوست، گوشت، مو، استخوان و کلسیم به صورت ناقص در بدن شکل می گیرند.

والدین نیشا از بدو تولد متوجه ظاهر غیر عادی معده او شده بودند اما به دلیل فقر قادر به انتقال او به بیمارستان نبودند ، سر انجام وقتی کودک از فرط درد قادر به خوردن و آشامیدن نبود به بیمارستان مراجعه کردند.

نوزاد دختر هنگام تولد، دوقلو باردار بود+تصاویر

پزشکان در ابتدا تصور می کردند که یک توده سرطانی در بدن نیشا در حال رشد است اما پس از اسکن از شکم او دریافتند که دو قلو های انگلی در بدن او تشکیل و در حال استفاده ازخون و منابع غذایی بدن او هستند.

نوزاد دختر هنگام تولد، دوقلو باردار بود+تصاویر

پزشکان در یک عمل جراحی 2 ساعته موفق به خارج کردن دوقلوهای انگلی شده اند که به اعضایی چون پانکراس، کلیه و معده کودک وصل شده بودند.

بر اساس آمارها این بیماری تنها ازهر پنج میلیون تولد در یک مورد بروز می کند و می تواند در صورت عدم تشخیص باعث مرگ نوزاد شود.

منبع:Dailymail



لینک منبع :نوزاد دختر هنگام تولد، دوقلو باردار بود+تصاویر

Images for نوزاد دختر هنگام تولد، دوقلو باردار بود+تصاویر نوزاد دختر هنگام تولد، دوقلو باردار بود+تصاویر - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/.../نوزاد-دختر-هنگام-تولد-دوقلو-باردار-بود-تصاویر‎Cached12 آگوست 2016 ... نوزاد دختر هنگام تولد، دوقلو باردار بود+تصاویر. این جنین ها در واقع دو قلوهای همراه نیشا بوده اند که در یک پدیده عجیب که تنها 200 مورد از آن تا به حال در ... نوزاد دختر هنگام تولد، دوقلو باردار بود! (+عکس) - عصر ایران www.asriran.com/fa/.../نوزاد-دختر-هنگام-تولد-دوقلو-باردار-بود-عکس‎Cachedنوزاد دختر هنگام تولد، دوقلو باردار بود! (+عکس). در کشور هندوستان یک دختر بچه 15 ماهه به نام نیشا به وسیله پزشکان تحت عمل جراحی قرار گرفته و از معده او دو جنین ... نوزاد دختر هنگام تولد، دوقلو باردار بود! - فرارو fararu.com/fa/news/.../نوزاد-دختر-هنگام-تولد-دوقلو-باردار-بود‎Cached Similar8 فوریه 2015 ... نوزاد دختر هنگام زایمان، دوقلو باردار بود! ... غیرممکن بود که بتوان در آزمایش‌های پیش از تولد، این وضعیت را مشخص کرد، چرا که جنین تشکیل شده در شکم نوزاد بسیار کوچک بود. ... بود! این تصویر ستون فقرات هر جنین را نشان می‌دهد. 0 ... نوازد دختری که هنگام تولد دوقلو باردار بود! - ایران ناز www.irannaz.com/pregnant-girl-plays-twin-birth.html‎Cachedتولد نوزاد دختری که خودش دوقلو باردار بود یکی از عجیب ترین موارد دنیای پزشکی نوزاد دختر با دو جنین در ... مردی که با خوردن گوشت در رستوران نابینا شد +فیلم. نوزاد دختر هنگام تولد، دوقلو باردار بود+تصاویر - پایگاه خبری ... www.minookhabar.ir/.../14309-نوزاد-دختر-هنگام-تولد،-دوقلو-باردار-بود-تصاویر 12 آگوست 2016 ... نوزاد دختر هنگام تولد، دوقلو باردار بود+تصاویر. این جنین ها در واقع دو قلوهای همراه نیشا بوده اند که در یک پدیده عجیب که تنها 200 مورد از آن تا به حال در ... نوزاد دختر هنگام تولد، دوقلو باردار بود+تصاویر - همیار مردم hamyaremardom.ir/نوزاد-دختر-هنگام-تولد،-دوقلو-باردار-بو/ 12 آگوست 2016 ... نوزاد دختر هنگام تولد، دوقلو باردار بود+تصاویر در کشور هندوستان یک دختر بچه 15 ماهه به نام نیشا به وسیله پزشکان تحت عمل جراحی قرار گرفته و از ... نوزاد دختر هنگام تولد، دوقلو باردار بود! - خبرگزاری تابناک | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/23532056 13 آگوست 2016 ... نوزاد دختر هنگام تولد، دوقلو باردار بود! .... ویژه نامه میلاد حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام؛ مولودی، احادیث، زندگینامه و تصاویر+ زیارت آنلاین. نوزاد دختر هنگام تولد، دوقلو باردار بود(+عکس) - پول نیوز - تی نیوز tnews.ir/news/26dd68358665.html‎Cached12 آگوست 2016 ... نوزاد دختر هنگام تولد، دوقلو باردار بود(+عکس). پزشکان در ابتدا تصور می کردند که یک توده سرطانی در بدن نیشا در حال رشد است اما پس از اسکن از ... این دختر هندی هنگام تولد دوقلو باردار بود - پارس ناز www.parsnaz.com/دختر-هندی-هنگام-تولد-دوقلو-باردار.html‎Cachedاین دختر هندی هنگام تولد دوقلو باردار بود خبری که واقعا همه را شوکه کرده استاین دختر که اهل هند است ... تصاویر بازیگران و ستاره ها در کنار همسران (جدید) ... ازهر پنج میلیون تولد در یک مورد بروز می کند و می تواند در صورت عدم تشخص باعث مرگ نوزاد شود.