مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

بستنی سنتی نخورید!

به گزارش جام جم سرا ، دکتر سید مصطفی نچواک با بیان اینکه بستنی یک نوع غذاست، گفت: این ماده غذایی حاوی مقادیر زیادی کالری است و به همین علت یک نوع غذا محسوب می‌شود.

نچواک تصریح کرد: با توجه به میزان بالای کالری بستنی، میزان مصرف آن باید متناسب با شرایط بدنی افراد و میزان وزن و چاقی آنها باشد.

وی به قندو چربی بالای موجود در بستنی اشاره کرد و افزود: قطعا افزایش مصرف بستنی، قند و چربی را بالا می‌برد، بنابراین افراد باید با توجه به شرایط بدنی خود از این ماده غذایی استفاده کنند.

این متخصص تغذیه به شیر موجود در بستنی اشاره کرد و افزود: ارزش غذایی بستنی به شیر بکار رفته در آن است که می‌تواند منبع خوبی برای تامین کلسیم و پروتئین باشد.

نچواک با بیان اینکه بستنی سالم بستنی است که با شیر پاستوریزه تهیه شده باشد، گفت: توصیه ما این است که افراد از بستنی‌های کارخانه‌ای که با شیر پاستوریزه تهیه شده استفاده کنند.

مدیرگروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: بستنی سنتی از آنجا که با شیر جوشیده شده تهیه شده به هیچ وجه توصیه نمی‌شود، زیرا تمام مواد مغذی موجود در شیر هنگام جوشیدن از بین می‌رود و از طرفی بهداشت اینگونه بستنی‌ها هم مسئله حائز اهمیتی است که باید در نظر گرفته شود.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه بستنی باید در میان وعده‌ها مصرف شود، گفت: مصرف بلافاصله بستنی بعد از وعده‌های اصلی غذایی با توجه به قند بالای آن، افزایش وزن و چاقی را به دنبال دارد.

نچواک اظهار کرد: مصرف روزانه یک بستنی برای کودکانی که اضافه وزن ندارند بلامانع است و این میزان مصرف بستنی می‌تواند به تامین کلسیم بدن این کودکان نیز کمک کند.

وی اظهار کرد: در خصوص افرادی که اضافه وزن دارند و تمایل به خوردن بستنی دارند باید گفت بستنی نوعی غذاست و در صورت مصرف آن باید از میزان وعده‌های اصلی غذایی کم کنند تا دچار اضافه وزن بیشتر نشوند.

منبع : ایسنا



لینک منبع :بستنی سنتی نخورید!

Images for بستنی سنتی نخورید! بستنی سنتی نخورید - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/478362/بستنی-سنتی-نخورید‎Cachedبستنی سنتی نخورید. با توجه به میزان بالای کالری بستنی، میزان مصرف آن باید متناسب با شرایط بدنی افراد و میزان وزن و چاقی آنها باشد. مدیر گروه تغذیه دانشگاه ... بستنی سنتی نخورید! - افکار نیوز www.afkarnews.ir/بخش-اجتماعی-5/619918-بستنی-سنتی-نخورید‎Cached15 مه 2017 ... ولایی با بیان اینکه اغلب بستنی های سنتی، قیفی و باز از شیر‌های سنتی و فله ای تهیه می‌شوند، افزود: با افزایش روز افزون دمای هوا بهترین بستر ... آنا | بستنی سنتی نخورید www.ana.ir/news/218751‎Cached14 مه 2017 ... معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران با تاکید بر بار میکروبی بالای شیر‌های سنتی از احتمال وجود تب مالت در بستنی‌های سنتی و دستگاهی ... بستنی سنتی نخورید - ایسنا www.isna.ir/news/95040108481/بستنی-سنتی-نخورید‎Cached5 جولای 2016 ... مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، سالم‌ترین نوع بستنی را بستنی‌های مارک‌دار و کارخانه‌ای عنوان کرد و افزود: افراد بهتر است حتی ... بستنی سنتی نخورید ! - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/5656821/بستنی-سنتی-نخورید-‎Cached18 ژوئن 2016 ... بستنی سنتی نخورید ! به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،دکتر بهروز جنت مدیر کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی ... بستنی سنتی نخورید! www.fardanews.com/fa/news/534153/بستنی-سنتی-نخورید‎Cached18 ژوئن 2016 ... بستنی سنتی نخورید! با توجه به روند رو به رشد مصرف انواع بستنی در کشور و همچنین با توجه به موارد غیر بهداشتی مشاهده شده، همواره مصرف ... بستنی سنتی نخورید! - فرارو fararu.com/fa/news/279800/بستنی-سنتی-نخورید‎Cachedبستنی سنتی نخورید! تاریخ انتشار: ۱۴:۲۴ - ۱۵ تیر ۱۳۹۵. پ. مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، سالم‌ترین نوع بستنی را بستنی‌های مارک‌دار و کارخانه‌ای ... جام نیوز :: JamNews - بستنی سنتی نخورید! www.jamnews.ir/detail/News/791817‎Cachedتاریخ مخابره : ۱۳۹۶/۰۲/۲۵ - ۰۷:۵۶. بستنی سنتی نخورید! معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران با تاکید بر بار میکروبی بالای شیر‌های سنتی از احتمال وجود تب ... بستنی سنتی نخورید - سایت خبری تحلیلی تابناک|اخبار ایران و جهان ... www.tabnak.ir/fa/news/603458/بستنی-سنتی-نخورید‎Cached5 جولای 2016 ... بستنی سنتی نخورید. با توجه به میزان بالای کالری بستنی، میزان مصرف آن باید متناسب با شرایط بدنی افراد و میزان وزن و چاقی آنها باشد. کد خبر: ...