مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

برای اینکه بتوانید راحت تر روزه بگیرید، مزاج خود را بشناسید!

به گزارش جام جم سرا ، میر غضنفری دکتری فیزیولوژی و طب سنتی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی آجا ،ضمن تاکید بر اینکه نمی توان نسخه غذایی واحدی برای همه مبتلان به دیابت نوشت ،افزود : تعیین مزاج مهمترین پایه در تجویز نسخه تغذیه ای در عموم افراد به ویژه مبتلایان به دیابت است که از دیدگاه طب سنتی دوگروه گرم مزاج و سرد مزاج وجود دارند که هر یک از این گروه ها باید از دستور العمل های تغذیه ای و حتی درمانی خاص برخوردار شوند که بارعایت چند اصل اساسی به ویژه در طول ایام روزه داری همه افراد می توانند ماه مبارک رمضان را با کمترین مشکل سپری کنند .

وی با تقسیم مزاج های غذایی به گروه گرم و تر ، سرد وتر گفت: سرد و تر ها (بلغمی) دارای جثه های کوچک و چاق هستند که مصرف لبنیات بویژه ماست، دوغ و نیز ترشیجات آبدار به مقدار زیاد در آنها توصیه نمی شود در حالیکه گروه گرم و تر افرادی تنومند و عضلانی تری هستند که باید در مصرف گوشت قرمز ، شیرینی ها و ادویه های فراوان زیاده روی نکنند و کمتر از این خوراکی ها مصرف کنند .

این متخصص فیزیولوژی و طب سنتی با بیان گروه دیگری از مزاج ها تحت عنوان گرم و خشک و سرد و خشک نیز تاکید کرد: گرم و خشک (صفراوی) تقریبا استعداد چاقی ندارند اما مصرف ادویه های تند و گرمی همچون فلفل سیاه، دارچین ، نمک، و غذاهای پرچرب بویژه سرخ کردنی ها به این گروه چندان توصیه نمی شود در حالیکه افراد دارای مزاج های سرد و خشک با داشتن اندامی لاغر و بدون استعداد چاقی نباید خوراکی هایی همچون ترشیجات فراوان، بادمجان و حبوباتی نظیر عدس را مصرف کنند .

منبع : باشگاه خبرنگاران



لینک منبع :برای اینکه بتوانید راحت تر روزه بگیرید، مزاج خود را بشناسید!

برای اینکه بتوانید راحت تر روزه بگیرید، مزاج خود را بشناسید! www.yjc.ir/.../برای-اینکه-بتوانید-راحت-تر-روزه-بگیرید-مزاج-خود-را-بشناسید‎Cached11 ژوئن 2016 ... مزاج شناسی علمی بسیار وسیع و گسترده است که کاربردهای فراوانی برای تشخیص و درمان مشکلات جسمی و روحی دارد. برای اینکه بتوانید راحت تر روزه بگیرید، مزاج خود را بشناسید! www.asrkhabar.com/.../برای-اینکه-بتوانید-راحت-تر-روزه-بگیرید-مزاج-خود-را-بشناسید‎Cached11 ژوئن 2016 ... مزاج شناسی علمی بسیار وسیع و گسترده است که کاربردهای فراوانی برای تشخیص و درمان مشکلات جسمی و روحی دارد. برای اینکه بتوانید راحت تر روزه بگیرید، مزاج خود را بشناسید ... khabarfarsi.com/u/20014573 11 ژوئن 2016 ... برای اینکه بتوانید راحت تر روزه بگیرید، مزاج خود را بشناسید! ... وی افزود: افراد مبتلا به دیابت نوع یک به طور کل از روزه داری منع شده اند. برای اینکه بتوانید راحت تر روزه بگیرید، مزاج خود را بشناسید! - جام ... khabarfarsi.com/u/20059384 11 ژوئن 2016 ... برای اینکه بتوانید راحت تر روزه بگیرید، مزاج خود را بشناسید! مزاج شناسی علمی بسیار وسیع و گسترده است که کاربردهای فراوانی برای تشخیص ... برای اینکه بتوانید راحت تر روزه بگیرید، مزاج خود را بشناسید! - چشم ... cheshmeborkhar.ir/103625 11 ژوئن 2016 ... وی با تقسیم مزاج های غذایی به گروه گرم و تر ، سرد وتر گفت: سرد و تر ها (بلغمی) دارای جثه های کوچک و چاق هستند که مصرف لبنیات بویژه ماست، دوغ ... برای اینکه بتوانید راحت تر روزه بگیرید، مزاج خود را بشناسید www.vavo.ir/.../برای_اینکه_بتوانید_راحت_تر_روزه_بگیرید،_مزاج_خود_را_بشناسید‎Cachedبرای اینکه بتوانید راحت تر روزه بگیرید، مزاج خود را بشناسید. دانلود زانیار خسروی خیالم راحت بود ازت ( فیلم ) · دانلود شوخی برنامه دورهمی با مزاج سنجی (فیلم). پرتویی از طب اسلامی - مطالب ابر مزاج بلغمی darmansonati.mihanblog.com/post/tag/مزاج+بلغمی برای اینکه بتوانید راحت تر روزه بگیرید، مزاج خود را بشناسید! میر غضنفری دکتری فیزیو لوژی و طب سنتی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی آجا در گفت و ... جستجوی نتایج - نتایج مسابقات سیما - صدا و سیمای یزد yazd.irib.ir/نتایج-مسابقات-سیما?...‎Cachedوی با بیان اینکه یکی از شرایط ویژه در روزه‌داری است، افزود: در روزه‌داری معده چند ساعت را با .... ۱۸ - برای اینکه بتوانید راحت تر روزه بگیرید، مزاج خود را بشناسید! بَرای اینکه بتوانید راحت تر روزه بگیرید، مزاج خود را بشناسید! www.tahapakhsh.ir/.../اینکه-بتوانید-راحت-روزه-بگیرید-مزاج-بشناسید.html 11 ژوئن 2016 ... مزاج, طب سنتی, ماه رمضان, تغذیه بی سر وَ صدا روزه بگیرید! | فرانسه خطاب بِه مسلمانان فرانسویمزاج شناسی علمی بسیار وسیع وَ گسترده اَست کِه ... داروهایی که استفاده از آن ها مانع روزه داری نمی شود! - جام جم آنلاین 77.104.65.15/.../داروهایی-که-استفاده-از-آن-ها-مانع-روزه-داری-نمی-شود‎‎Cached7 ژوئن 2016 ... تصویر داروهایی که استفاده از آن ها مانع روزه داری نمی شود! به گزارش جام ... برای اینکه بتوانید راحت تر روزه بگیرید، مزاج خود را بشناسید! شنبه 22 ...