مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

هر روز خرما مصرف‌ کنید

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سایت PREVENTION خرما حاوی منیزیم ، مس، منگنز، پتاسیم، فسفر، آهن، سولفور، کلسیم و روغن طبیعی است. مصرف شیره خرما برای تسریع دوره نقاهت به بیمار توصیه می شود؛ اما همانند بقیه مواد غذایی باید تعادل مصرف را حفظ کرد تا ضرری به بدن نرسد.

جدا از بسیاری از مزایای دیگر خرما ، این میوه همچنین مانع از بروز سرطان معده نیز می شود. باز کردن روزه با خرما مانع خوردن بیش از حد می شود؛ اما خاصیت های دیگر آن:

*قلب سالم: خرما از سلامت قلب محافظت می کند. شب آن را خیس و صبح ناشتا مصرف کنید.

*سطح انرژی: برای به دست آوردن انرژی و افزایش میل جنسی خرما، شیر و عسل را با هم مخلوط و مصرف کنید.

*کلسترول: این میوه می تواند کلسترول مضر را به حداقل برساند و رگ ها را سالم نگه دارد.

*مدیریت وزن: از آن جا که خرما احساس سیری ایجاد می کند، کسانی که می خواهند وزن کم کنند می توانند آن را به عنوان اسنک مصرف کنند. از آن جا که کالری زیادی دارد باید در مصرف آن احتیاط کرد مگر این که قصد اضافه وزن داشته باشید .

*ازاسهال جلوگیری می کند: پتاسیم موجود در خرما از اسهال جلوگیری می کند و با معده سازگاری دارد.

*دریافت آهن: خرما منبع عالی آهن است و آهن برای گلبول های قرمز مفید است. زنانی که کم خونی دارند حتما خرما بخورند.

* کاهش دهنده فشار خون: بیماری فشار خون را می توان با مصرف خرما تحت کنترل قرار داد. کافی است در طول روز 3- 4 عدد خرما مصرف کنید.

منبع: تسنیم



لینک منبع :هر روز خرما مصرف‌ کنید

هر روز خرما مصرف‌ کنید - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../هر-روز-خرما-مصرف‌-کنید‎Cached4 ژوئن 2016 ... هر زمانی که هوس شیرینی کردید یا اگر عادت به مصرف تنقلات دارید، خرما را انتخاب کنید زیرا این خوراکی از شیرینی های دیگر سالم تر و مغذی تر است. Images for هر روز خرما مصرف‌ کنید فواید هر روز خرما خوردن - گیاه یاب giahyab.com/فواید-هر-روز-خرما-خوردن/‎Cached29 مارس 2016 ... با توجه به میزان قند موجود در خرمـا، توصیه می شود در حد اعتدال از آن مصرف کنید. برای لذت بردن از فواید خرما، روزانه تنها به اندازه یک مشت از آن نیاز ... روزانه چند عدد خرما باید بخوریم؟ - نمناک namnak.com/روزانه-چند-خرما-بخوریم.p18337‎Cachedخرما و نکات مهمی که باید درمورد فواید و میزان مصرف آن بدانید. ... پروتئین، کربوهیدرات و انواع ویتامین های B، A، K، C، منیزیم، پتاسیم، روی و دیگر موادمعدنی است و در طول شبانه روز حتما دو یا سه عدد از آن را بهتر است مصرف کنیم. ... قبل از مصرف، خرما را بشویید و از جایی آن را تهیه کنید که اطمینان دارید. ... هر روز چند وعده میوه باید بخوریم؟ مضرات زیاده روی در مصرف خرما - مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/48918_مضرات-زیاده-روی-در-مصرف-خرما.html/‎Cached Similar11 نوامبر 2014 ... مضرات خرما مصرف خرما فواید خرما عوارض خرما درمان با خرما خرما خاصیت خرما جوش دهان ... این داروساز و پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: برای اینکه هر چه بهتر و ... بهتر است خرما را یک شب کامل در آب خیس کنید و صبح روز بعد خرماهای ... عوارض زیاد روی در خوردن خرما - شاهین پرس shahinpress.ir/20864/عوارض-زیاد-روی-در-خوردن-خرما‎Cached14 نوامبر 2014 ... یک پژوهشگر طبّ سُنّتی می‌گوید: نباید در مصرف خرما زیاده‌ روی کرد؛ چراکه ... این پژوهشگر طبّ سُنّتی متذکر شد: برای اینکه هر چه بهتر و بیشتر از خواص ... بهتر است خرما را یک‌ شب کامل در آب خیس کنید و صبح روز بعد خرماهای خیس ... هر روز خرما مصرف‌ کنید - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../هر-روز-خرما-مصرف‌-کنید‎Cached4 ژوئن 2016 ... هر زمانی که هوس شیرینی کردید یا اگر عادت به مصرف تنقلات دارید، خرما را انتخاب کنید زیرا این خوراکی از شیرینی های دیگر سالم تر و مغذی تر است. اگر روزانه خرما مصرف کنید - onvansho onvansho.ir/result/اگر-روزانه-خرما-مصرف-کنید.html هر زمانی که هوس شیرینی کردید یا اگر عادت به مصرف تنقلات روزانه خرما مصرف‌ کنید . 9 ماده‌‌ی غذایی که باید هر روز بخوریم ای که مصرف می‌کنید سرشار مصرف سعی کنید ... با مصرف خرما سلامتی خود را تضمین کنید - ام اس سنتر mscenter.ir/showthread.php?tid=6172‎Cached Similarکسی که هر شب 10 الی 15 تا مغز بادام را با 3 الی 5 تا خرما را بخورد تا اخر عمرش نه ... صبح روز بعد خرماهای خیس خورده را مانند شربت مصرف کنید. خوردن خرما در بارداری - سلامت بانوان اوما https://ooma.ir/post/53229/خوردن-خرما-در-بارداری/‎Cached6 نوامبر 2016 ... در طول بارداری برای مصرف مواد غذایی با پزشک خود مشورت کنید. بهتر است مزایا ... در هر 100 گرم خرما: ... خوردن2 تا 3 عدد خرما در طول روز کافی می باشد.