مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

با بد دهنی همسرم چه کنم؟

به گزارش جام جم سرا ، مردی سی و سه ساله هستم. همسری دارم که بسیار عصبی و پرخاشگر است و با کوچک ‌ ترین موضوعی ‌ شروع به بددهنی می ‌ کند و فحش ‌ های رکیک و زشت می ‌ دهد. هر چه در این مورد با او حرف زده ‌ ام فایده ‌ ای ندارد. خیلی مغرور است و همیشه برای رفتارهایش توجیه شخصی دارد. اما از نظر موقعیت اجتماعی بسیار موفق است. واقعاً خسته شده ‌ ام، نمی ‌ دانم چکار کنم. لطفاً راهنمایی کنید.

سارا وکیلیان روان‌شناس در پاسخ به این سئوال نوشت: معمولاً براساس تربیت خانواده و خصوصیات شخصیتی فرد، افراد برای کنترل خشم خود یا دست به رفتار پرخاشگری می‌زنند یا آن را سرکوب می‌کنند و به اصطلاح خشم خود را فرو می‌خورند‌. که هیچ‌کدام از این راهکارها، روشی مناسب نیست. فحاشی، فریاد زدن و پرخاشگری کلامی بیشتر در زنان دیده شده است و مردان بیشتر دچار پرخاشگری‌های فیزیکی می‌شوند.

در کنترل خشم، شناخت مرحله پیش از خشم بسیار مهم و ضروری است. در این مرحله فرد معمولاً برانگیخته می‌شود ‌(تنفس شدیدتر، ضربان قلب بیشتر و...). اگر به همسرتان کمک کنید تا بتواند در همین مرحله رفتار خود را کنترل کند، این احساس تبدیل به رفتار پرخاشگرانه و فحاشی نخواهد شد. از جمله راهکارهای پیشنهادی در موقع عصبانیت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

به او یادآوری کنید عصبانی ‌شدن و فحاشی نه‌تنها کاری را درست ‌نمی‌کند، بلکه حالش را نیز بدترخواهد کرد.

از به‌کار بردن کلماتی مثل همیشه و هیچ‌وقت خودداری شود، تا باعث بیشتر شدن عصبانیت نشود.

از بحث و متهم‌ کردن یکدیگر در حین عصبانیت بپرهیزید.

بعد از فروکش‌ کردن عصبانیت همسرتان، با استفاده از جملات معقول، بدون تحقیر و متهم‌ کردن فرد مقابل، علت ناراحتی و خشم وی را جویا شوید و به گفت‌وگوی منطقی بپردازند.

معمولاً فحاشی و عصبانیت در اثر ناکامی یا مشکلی ایجاد شده است. بهتر است به‌جای تمرکز صرف روی راه‌حل، ببینید چگونه می‌توانید مشکل را مدیریت کنید و با آن روبه‌رو شوید؛ برنامه بریزید و تلاش خود را بـــرای حل مشـکل به کار ببرید.

به این‌که زیر‌بنای خشم همسرتان چیست گوش فرا‌دهید؛ وقتی شما را نقد می‌کند طبیعی است حالت دفاعی به خود بگیرید، امادعوای متقابل نکنید و تلاش کنید حرف‌های پنهان را بشنوید؛ برای مثال در مواردی که فرد مقابل‌تان از شما گله می‌کند، این پیام که فرد مقابل‌تان حس‌کرده نادیده گرفته شده است و شما دوستش ندارید را دریافت کنید.

سعی کنید محیط اطراف‌تان را در هنگام عصبانیت تغییر دهید؛ از اتاق خارج شوید و کمی قدم بزنید.

سعی کنید حل مشکلات را برای شرایط غیر‌عصبانیت بگذارید و با این جمله بحث را خاتمه دهید «الان شما عصبانی هستی بهتر است بعداً راجع به این موضوع صحبت کنیم.»

فراموش نکنید فرمان آتش‌بس باید به دست شما که عصبانی نیستید صادر شود و کنترل اوضاع را به دســت بگیرید.

منبع :​سلامت نیوز



لینک منبع :با بد دهنی همسرم چه کنم؟

با شوهر بد دهن خود چه کار کنیم؟ - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/467631/با-شوهر-بد-دهن-خود-چه-کار-کنیم‎Cachedدر صورتی که همسرتان دوستان ناباب و بددهنی دارد، سعی کنید ارتباط او را با آن ها به ... رفتارهای منفی همسر باعث خشم و عصبانیت زوج یا زوجه می شود و رفتار خشمگین ... با بد دهنی همسرم چه کنم؟ - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../با-بد-دهنی-همسرم-چه-کنم؟‎Cached29 مه 2016 ... یکی از مخاطبان با این مساله روبرو است. سارا وکیلیان، روان‌شناس و مشاور کلینیک بیدار به این سوال پاسخ می‌دهد. تصویر با بد دهنی همسرم چه کنم؟ با بددهنی شوهرم چه کنم؟ - تبیان article.tebyan.net/345502/با-بددهنی-شوهرم-چه-کنم-‎Cached24 دسامبر 2016 ... موقعیت را تشخیص دهید: بهتر است اگر قصد دارید مشکل یا مساله‌ای را با همسر خود در میان بگذارید در فضای آرام و صمیمی این کار را انجام دهید. با بد دهنی همسرم چه کنم؟ - همسران - خانواده - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/183920/با-بد-دهنی-همسرم-چه-کنم-‎Cached28 مه 2016 ... با بد دهنی همسرم چه کنم؟ سلامت نیوز: شاید خیلی ها فکر کنند آقایون همیشه همسرانی پرخاشگر و بد دهن می شوند اما گاهی اینطور نیست! یکی از مخاطبان با ... 7 روش جادویی برای درمان شوهر بد اخلاق - پارسینه www.parsine.com/fa/news/108352/7-روش-جادویی-برای-درمان-شوهر-بد-اخلاق‎Similarحتما تا امروز دست کم دو تا سه بار در هفته میزبان همسر بداخلاق خود در عصر یک روز پاییزی ..... باهاش صحبت کن اگرخواهرداره رابطشو با اون قطع کن ببینه که این کارخوب نیست .... لعنت به ذات کثیف مردای بددهن این مرداذاتا آدم بشو نیستن شوهر من یکی از ... با این روش ها همسر بد دهن زیبا کلام میشود!! - نیک صالحی www.niksalehi.com/new/205573.html‎Cached17 ا کتبر 2013 ... شما باید از خودتان سوال کنید همسر من با بددهنی چه مزایایی کسب می کند؟ تخلیه خشم؟ تاثیر گذاشتن بر من و بچه ها تا به میل وی رفتار کنیم؟ ترساندن ... فحاشی همسر و بد زبانی او....چگونه با او رفتار کنم؟ - تالار گفتگوی ... www.hamdardi.net/thread-32801.html‎Cached Similar7 آوریل 2014 ... با سلام و تبریک سال نو خدمت همه دوستان همدردی من در کنار مشکلات ریز و درشت ... من خیلی رو خودم کار کردم خوب بود ولی همچنان بد دهنی همسرم نسبت به ... با بددهنی و بدبینی همسرم چیکار کنم ؟Feb 29, 2016 با بد دهنی و فحاشی همسرم چه کنم؟Aug 1, 2015 زنم بددهن استApr 29, 2009 با شوهر بددهن چیکار باید کرد؟Apr 21, 2008 چطور با همسر بددهن رفتار کنیم؟ - YouTube ► 6:29https://www.youtube.com/watch?v=5eGZKX5RErk Feb 9, 2017 - 6 min - Uploaded by paisa nasri خیلی از دوستان از من سوال میکنن که با یک فرد بددهن و ناسزاگو زندگی می کنن و چطور میتونن باهاش رفتار کنن؟ چطور میتونن تغییرش بدن؟ چطور با همسر بددهن رفتار کنم؟ - آپارات ► 6:28www.aparat.com/v/JWO2B/چطور_با_همسر_بددهن_رفتار_کنم؟ Feb 9, 2017 - 6 min پریسا نصری خیلی از دوستان از من سوال میکنن که با یک فرد بددهن و ناسزاگو زندگی می کنن و چطور میتونن باهاش رفتار کنن؟ چطور میتونن تغییرش ... دیدگاه قرآن در رابطه با بددهنی/ انس با ذکرها بهترین راهکار ترک بددهنی ... www.iqna.ir/.../دیدگاه-قرآن-در-رابطه-با-بددهنی-انس-با-ذکرها-بهترین-راهکار-ترک-بددهنی-است‎Cached19 سپتامبر 2014 ... گروه اجتماعی: از جمله راهکارهای ترک فحاشی و بددهنی می‌توان به مواردی چون مأنوس ... از جمله مهارت‌های زندگی این است که بدانیم چگونه با ناکامی‌ها و خشم مقابله کنیم، ... طرف مقابل می‌شود از آن رفتار خودداری کنند تا مانع بددهنی همسر خود شوند.