مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ارتباط میکروب های دهان و سرطان لوزالمعده

به گزارش جام جم سرا ، به گفته محققان مرکز پزشکی لانگون دانشگاه نیویورک، یک گروه از باکتری های دهان ۵۹ درصد ریسک ابتلا به سرطان لوزالمعده را در افراد حامل آن افزایش می دهند، در حالیکه یک میکروب دیگر با افزایش ۱۱۹ درصدی بروز این بیماری مرتبط است.

دکتر جیانگ آن، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ما موفق به شناسایی دو نوع باکتری مرتبط با افزایش ریسک سرطان لوزالمعده شدیم، که البته از قبل می دانستیم این میکروب ها با بروز بیماری های دهانی نظیر التهاب لثه ها مرتبط هستند.»

از آنجائیکه بیماری سرطان لوزالمعده در آخرین مراحل پیشرفتش تشخیص داده می شود، از اینرو نرخ مرگ و میر ناشی از این بیماری بسیار بالاست.

لوزالمعده تولیدکننده مایعات گوارشی و هورمون های نظیر انسولین است که به کنترل قند خون کمک می کند. عوامل پرخطر ابتلا به سرطان لوزالمعده شامل سیگارکشیدن، چاقی، سابقه ابتلا به دیابت و سابقه خانوادگی این بیماری است.

در این مطالعه ۱۰ ساله، محققان نمونه های بزاق دهانی ۳۶۱ شرکت کننده که در ابتدای آزمایش سالم بودند و در ادامه مطالعه مبتلا به سرطان لوزالمعده شده بودند را مورد بررسی قرار دادند.

محققان این نمونه ها را با نمونه های بدست آمده از ۳۷۱ فردی که در طول این چارچوب زمانی مبتلا به این سرطان نشده بودند، مقایسه کردند.

به گفته دکتر آن، افراد حامل این میکروب ها بسیار مستعد ابتلا به التهاب هستند و التهاب هم با این سرطان مرتبط است.

منبع: مهر



لینک منبع :ارتباط میکروب های دهان و سرطان لوزالمعده

ارتباط میکروب های دهان و سرطان لوزالمعده - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و ... www.mehrnews.com/news/3605151/‎Cached23 آوریل 2016 ... طبق یک مطالعه جدید، بین برخی میکروب های یافت شده در دهان و افزایش ریسک سرطان لوزالمعده رابطه وجود دارد. ارتباط میکروب های دهان و سرطان لوزالمعده - سلامتی salamati.ir/2016/10/19/ارتباط-میکروب-های-دهان-و-سرطان-لوزالمع/‎Cached19 ا کتبر 2016 ... طبق یک مطالعه جدید، بین برخی میکروب های یافت شده در دهان و افزایش ریسک سرطان لوزالمعده رابطه وجود دارد. به گفته محققان مرکز پزشکی لانگون ... ارتباط میکروب های دهان و سرطان لوزالمعده www.parsnews.com/.../359642-ارتباط-میکروب-های-دهان-سرطان-لوزالمعده 23 آوریل 2016 ... طبق یک مطالعه جدید، بین برخی میکروب های یافت شده در دهان و افزایش ریسک سرطان لوزالمعده رابطه وجود دارد. ارتباط میکروب های دهان و سرطان لوزالمعده - قدس آنلاین | پایگاه خبری ... qudsonline.ir/news/371552/ارتباط-میکروب-های-دهان-و-سرطان-لوزالمعده 23 آوریل 2016 ... طبق یک مطالعه جدید، بین برخی میکروب های یافت شده در دهان و افزایش ریسک سرطان لوزالمعده رابطه وجود دارد. ارتباط میکروب های دهان و سرطان لوزالمعده - شمانیوز shomanews.com/fa/news/.../ارتباط-میکروب-های-دهان-و-سرطان-لوزالمعده شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): طبق یک مطالعه جدید، بین برخی میکروب های یافت شده در دهان و افزایش ریسک سرطان لوزالمعده رابطه وجود دارد. ارتباط میکروب های دهان و سرطان لوزالمعده - رویکرد ۲۴ rooykard24.com/news/.../ارتباط-میکروب-های-دهان-و-سرطان-لوزالمعده‎Cached24 آوریل 2016 ... طبق یک مطالعه جدید، بین برخی میکروب های یافت شده در دهان و افزایش ریسک سرطان لوزالمعده رابطه وجود دارد. ارتباط نوع باکتری‌های دهان با ابتلا به سرطان پانکراس - ایران ارتوپد www.iranorthoped.com/.../ارتباط-نوع-باکتری-های-دهان-با-ابتلا-به-سرطان-پانکراس‎Cachedاین مطالعه بر روی حدود 400 فرد انجام شده که میکروب‌های درون دهان آنها قبل از ابتلا به سرطان پانکراس بررسی شده و با میکروب‌های افرادی که سرطان ندارند مقایسه شده است. رابطه شگفت انگیز بین سلامت دهان و دندان با سلامت عمومی بدن! | bargrizan.com/2016/.../رابطه-شگفت-انگیز-بین-سلامت-دهان-و-دندان/‎Cached3 دسامبر 2016 ... محققان اخیراً ارتباطات زیادی را بین بهداشت دهان و دندان و بهداشت عمومی بدن ... از باکتری های دهان وجود دارند که ۵۹ درصد ریسک ابتلا به سرطان لوزالمعده ... تغییر در باکتری های دهان و ارتباط آن با سرطان لوزالمعده - پیام سلامت https://www.payamesalamat.com/باکتری-های-دهان-و-ارتباط-آن-با-سرطان/‎Cached1 مه 2017 ... طبق نتایج این تحقیقات مشخص شده است که تغییر باکتری های دهان می توانند با ابتلا به سرطان لوزالمعده در ارتباط باشند. در ادامه این مطلب مجله پیام ... ارتباط میکروب های دهان و سرطان لوزالمعده - پونیلا ponila.com/post/393625/‎Cachedطبق یک مطالعه جدید، بین برخی میکروب های یافت شده در دهان و افزایش ریسک سرطان لوزالمعده رابطه وجود دارد.