مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

کشف روش جدید برای تشخیص اوتیسم در کودکان

به گزارش جام جم سرا ، در روش های فعلی تشخیص اوتیسم، پزشکان به گزارشات والدین در مورد رفتار کودکان خود و مشاهدات مستقیم اتکا می کنند که این شیوه همیشه برای رسیدن به تشخیص درست منجر نمی شود.

از این رو محققین مرکز کلینیک «کلیولند» آمریکا با انجام آزمایشاتی بر روی چشم که شامل بررسی حرکت چشم و ارزیابی آن می باشد، موفق به تشخیص زود هنگام این بیماری در کودکان شده اند.

در این شیوه، بیمارانی که در آنها احتمال اوتیسم وجود داشت و بین ۳ تا ۸ سال بودند به دو گروه تقسیم شدند و سپس با استفاده از شیوه مسیریابی چشم و ثبت مقدار زمانیکه بر روی اشکال ثابت و متحرک مختلف تمرکز داشتند، توانستند به تشخیص اولیه اوتیسم در آنها برسند.

از میان تصاویر گوناگونی که بر روی پرده نشان داده می شود، مقدار زمان تمرکز بیمار بر روی ۲ تصویر مختلف نشان از درصد بالای کودک به داشتن اوتیسم است که محققین آن را «شاخص خطر اوتیسم» نام نهادند.

نتایج نشان می دهد که بکارگیری این شیوه در ۸۰ درصد موارد منجر به تشخیص صحیح اوتیسم در کودکان شده است.

نبود روش های عینی در تشخیص بیماری اوتیسم به عنوان یک چالش بزرگ محسوب می شود که بکارگیری روش جدید این مانع را بر طرف می کند.

نتایج این تحقیق در مجله روانپزشکی کودک و نوجوان آکادمی آمریکا منتشر شده است.

منبع: مهر



لینک منبع :کشف روش جدید برای تشخیص اوتیسم در کودکان

کشف روش جدید برای تشخیص اوتیسم در کودکان - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/.../کشف-روش-جدید-برای-تشخیص-اوتیسم-در-کودکان‎Cached1 آوریل 2016 ... محققین مرکز کلینیک «کلیولند» آمریکا موفق به ابداع روشی شده اند که با تمرکز کردن بر روی چشم قادر به تشخیص زود هنگام اوتیسم در کودکان ... کشف روش جدید برای تشخیص اوتیسم در کودکان - آواپارسی www.avaparsi.com/health/physical-health/autismchildren/‎Cached2 آوریل 2016 ... در روش های فعلی تشخیص اوتیسم، پزشکان به گزارشات والدین در مورد رفتار کودکان خود و مشاهدات مستقیم اتکا می کنند که این شیوه همیشه برای ... کشف روش هایی جدید برای تشخیص اوتیسم | Hendevaneh hendevaneh.com/کشف-روش-هایی-جدید-برای-تشخیص-اوتیسم/‎Cachedبه تازگی روش های جدیدی برای تشخیص و پیشگیری از اوتیسم کشف شده اند که در ... کودک این عارضه را شناسایی کنند و در صورت درمان و رسیدگی می توان کودک را به ... کشف روش هایی جدید برای تشخیص اوتیسم - اخبار فرهنگ farhang.xyz/search/کشف+روش+هایی+جدید+برای+تشخیص+اوتیسم‎Cached4 روز پیش ... کشف روش هایی جدید برای تشخیص اوتیسم ... تشخیص اوتیسم در کودکان با روش تصویربرداری عصبی · درخواست حذف اطلاعات. تهران - مطالعات نشان ... راه جدید تشخیص اوتیسم در نوزادان کشف شد | دانشمندان موفق - قطره www.ghatreh.com/news/.../راه-جدید-تشخیص-اوتیسم-نوزادان-کشف‎Cached10 ژوئن 2017 ... دانشمندان موفق به توسعه یک اسکن مغزی شدند که می تواند با دقت 96 درصدی، احتمال ابتلای نوزادان به اوتیسم را تشخیص. بهره گیری از هوش مصنوعی برای تشخیص اوتیسم در نوزادان - دیجیاتو digiato.com/.../بهره-گیری-از-هوش-مصنوعی-برای-تشخیص-اوتی/‎Cached13 ژوئن 2017 ... دانشمندان موفق شدند 974 ارتباط مغزی مربوط به اوتیسم را کشف کنند ... اهمیت روش جدید می افزاید چرا که متد مورد بحث نه تنها احتمال بروز اوتیسم را ... [PDF] ﻫﺎی آﻣﻮزﺷﯽ ﻫﺎی ﺗﺸﺨﯿﺺ و درﻣﺎن اﺧﺘﻼل اوﺗﯿﺴﻢ و روش راه دارای ا www.pantajournals.ir/uploads/pdf/201652118333748.pdf‎Cachedراه. ﻫﺎی ﺗﺸﺨﯿﺺ و درﻣﺎن اﺧﺘﻼل اوﺗﯿﺴﻢ و روش. ﻫﺎی آﻣﻮزﺷﯽ. ﺑﻪ ﮐﻮدﮐﺎن. دارای اﯾﻦ اﺧﺘﻼل در ﻣﺪارس. ﻓﺎﻃﻤﻪ ﻣﻄﻠﺒﯽ. (. ﮐﺎرﺷﻨﺎﺳﯽ ﻋﻠﻮم ... ﮐﺸﻒ اﺧﺘﻼل اوﺗﯿﺴﻢ ﻧﺴﺒﺘﺎً ﺟﺪﯾﺪ اﺳﺖ و اوﻟﯿﻦ ﺑﺎ ﻟﺌﻮﮐﺎﻧ. 6ﺮ. ، در ﺳﺎل. 1943. راه جدید تشخیص «اوتیسم» در نوزادان کشف شد | جامعه خبر | اخبار روز ... https://www.jamehnews.com/.../راه-جدید-تشخیص-اوتیسم-در-نوزادان-کشف-شد‎Cached10 ژوئن 2017 ... دانشمندان موفق به توسعه یک اسکن مغزی شدند که می‌تواند با دقت ۹۶ درصدی، احتمال ابتلای نوزادان به اوتیسم را تشخیص دهد. اوتیسم - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/اوتیسم‎Cachedنقاشی و قصه گویی نیز یکی از روش‌های مؤثر تربیت کودکان اوتیسم است و پدران و مادران باید در ... در تحقیق جدید، تیم دایسروت از موش هایی استفاده کرد که هیچ نسخه ای از ... طبق مطالعه‌ای در سوئد (۲۰۰۸) بیماران ۱۵ ساله و یا بزرگ‌تر با تشخیص ASD که ... روش جدید ABA در درمان کودکان اتیسم | مرکز جامع توانبخشی ایران www.iranrehab.ir/tips-and-articles/family-notes/64-aba‎Cachedروش جدید ABA در درمان کودکان اتیسم | مرکز جامع توانبخشی ایران ... های محیطی که می تواند موجب ایجاد رفتار جدید، تقویت و یا کاهش رفتار در کودک گردد کشف گردد. ... روش ABA به کودک اتیستیک تمیز و تشخیص محرکهای پیرامون را آموزش می دهد.