مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

با امراض بهاری ناشی از پرخوری آشنا شوید

به گزارش جام جم سرا ، دکتر محمد پناهی گفت: افزایش مقدار مصرف غذا در زمستان به این دلیل می‌افتد که بدن ما در هوای سرد زمستانی، انرژی بیشتری برای تامین حرارت بدن و مقابله با سرما نیاز دارد بنابراین خوراکی‌ها و غذای بیشتری در این فصل مصرف می‌کند.

وی افزود: افزایش مصرف موادغذایی به‌دنبال خود، افزایش میزان مواد زائد و غیرضروری به همراه دارد و به این ترتیب حفره‌های ریز بدن و بافت‌های آن از این مواد زائد انباشته می‌شود و چون افراد در فصل زمستان نسبت به دیگر فصل‌ها کمتر عرق می‌کنند این مواد زائد، امکان خروج از طریق پوست را پیدا نمی‌کنند اما به مرور با گرم شدن طبیعت و آغاز فصل بهار این فضولات منجمد شده در حفره‌های بدنی، روان و سیال شده و وارد جریان خون می‌شوند.

پناهی تصریح کرد: حال اگر این پاکسازی هدف‌مند و با کمک شیوه‌های طبیعی طب سنتی انجام شود با پاکسازی مواد زائد و سموم از بدن، می‌توان بهار و تابستان کم دردسر و بدون بیماری را سپری کرد.

مدیر سلامتکده طب سنتی ابن سینا خاطرنشان کرد: افرادی وجود دارند که به هیچ‌یک از شیوه‌های پاکسازی اخلاط و سموم بدن مانند قی کردن، حجامت کردن، فصد (خون‌گیری) یا مصرف داروهای مسهل عادت ندارند و انجام این نوع پاکسازی‌ها برای‌شان بسیار دشوار است.

وی یادآورشد: برای این گروه نیز راه‌حلی ساده وجود دارد و این گروه باید دقت کنند که در فصل بهار، مقدار غذای‌شان را نسبت به فصل‌های دیگر کمتر کنند تا مواد زائد و سموم کمتری در بدن‌شان انباشته شود.

پناهی در پایان افزود: علت کاهش مصرف مواد غذایی در وعده‌های صبحانه، ناهار و شام این است که با شروع فصل بهار و گرم شدن هوا مواد زائد و انباشته درون بدن از حالت انجماد خارج شده و در بدن به جریان می‌افتند و در این حالت که بدن ما در حال برون ریزی مواد زائد است، پرخوری و ‌رعایت نکردن رژیم غذایی، موجب ضعیف شدن توان و ایمنی بدن شده و به این ترتیب زمینه ابتلا به بیماری در افراد فراهم می‌شود.

منبع: ایسنا



لینک منبع :با امراض بهاری ناشی از پرخوری آشنا شوید

با امراض بهاری ناشی از پرخوری آشنا شوید - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../با-امراض-بهاری-ناشی-از-پرخوری-آشنا-شوید‎Cached25 مارس 2016 ... تصویر با امراض بهاری ناشی از پرخوری آشنا شوید. به گزارش جام جم سرا ، دکتر محمد پناهی گفت: افزایش مقدار مصرف غذا در زمستان به این دلیل می‌افتد ... با امراض بهاری ناشی از پرخوری آشنا شوید tebyan-ardebil.ir/description.aspx?id=89425‎Cached5 آوریل 2016 ... با امراض بهاری ناشی از پرخوری آشنا شوید. افزایش مقدار مصرف غذا در زمستان به این دلیل می‌افتد که بدن ما در هوای سرد زمستانی، انرژی بیشتری برای ... شما به این 4 دلیل پرخوری می کنید، پرخوری، عوامل پرخوری، درمان ... www.akairan.com/health/rijim-laghari.../201212812337.html‎Cached Similar14 سپتامبر 2015 ... یعنی راحت تر می توانید با این پرخوری بجنگید. درست است که می گویند ترک عادت مرض است اما شما می توانید از شر این عادت نادرست خلاص شوید. درمان بیماری بولیمیا(پرخوری عصبی) - مجله اینترنتی دلگرم www.delgarm.com/.../157019-بیماری-بولیمیا-یا-پرخوری-عصبی-چیست؟‎Cached6 جولای 2017 ... بولیمیا یا پرخوری عصبی یک اختلال در غذا خوردن است که با دوره های مکرر ... علایم ریوی ناشی از ورود مواد غذایی به مجرای تنفسی که ممکن است سبب ... با پرخوری عصبی آشنا شویم - آوای سلامتی www.avayesalamati.com/Clinic/.../با-پرخوری-عصبی-اشنا-شویم‎Cached16 آگوست 2016 ... در پایان یک روز پر استرس ممکن است بسیاری از افراد خود را با دریافت مواد ... مشکلات دستگاه گوارش ناشی از پرخوری عصبی از جمله: یبوست (به ... پرخوری عصبی چیست؟ - راستینه - سایت پزشکی و مجله سلامتی ... https://rastineh.com/پرخوری-عصبی-چیست؟/‎Cachedدچار پرخوری عصبی می شوید، ترس از چاق شدن خوب است بدانید که پرخوری ... راه هایی برای خلاص شدن از عذاب وجدان ناشی از آن هستید، خوب است بدانید که پرخوری ... پرخوری عصبی با دوره های مکرر پرخوری که مشخصه آن خوردن بدون کنترل حجمی زیاد ... با علائم سرطان معده آشنا شوید! .... شکایت‌های شایع بسیاری از مردم در آغاز فصل بهار است. خانه سلامتی - مطالب فروردین 1395 khanesalamati.mihanblog.com/post/archive/1395/1‎Cached26 مارس 2016 ... با امراض بهاری ناشی از پرخوری آشنا شوید. مدیر سلامتکده طب سنتی ابن سینا کرج گفت: درفصل زمستان، مقدار غذایی که ما مصرف می‌کنیم در مقایسه ... غذاهای حال خوب کن! - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/2344639943354313223/غذاهای-حال-خوب-کن‎Cached5 آوریل 2016 ... با این حال، اغلب زنان فقط نیمی از پتاسیم مورد‌نیاز خود را دریافت می‌کنند که با این کار خود را .... تصویر با امراض بهاری ناشی از پرخوری آشنا شوید ... - روش های مقابله با پرخوری ناشی از استرس - چه خبر www.chekhabar.ir/News/.../روش-های-مقابله-با-پرخوری-ناشی-از-استرس‎Cached17 ساعت قبل ... مقابله با پرخوری ناشی از استرس با غذا خوردن آگاهانه ... داشته باشید و از مزایای غذای خود، خشنودی از غذا، سیر شدن و نیازهای تغذیه‌ای بهره‌مند شوید. درمان دل پیچه در کوتاهترین زمان! - اقتصاد نیوز www.eghtesadnews.com/.../157268-درمان-دل-پیچه-در-کوتاهترین-زمان‎Cached1 ژانویه 2017 ... ریفلاکس یا همان برگشت اسید معده به مری علاوه بر سوزش معده، دل‌پیچه و دل درد ایجاد می‌کند و می‌تواند یک بیماری مجزا یا به دلایلی مثل پرخوری و مصرف ...