مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

این میوه خشک شده باعث پوسیدگی و خرابی دندان می شود

به گزارش جام جم سرا ، مراقب باشید در خوراکی های فرزندانتان از آن زیاد استفاده نکنید. برخی مواد خوراکی دیگر می توانند در پوسیده شدن دندان هایتان بسیار تاثیرگذار باشند

طبق یافته اخیر محققان، با وجود فواید غذایی اثبات شده کشمش، این ماده خوراکی می تواند تاثیر معکوسی بر سلامت دندان بچه ها داشته و موجب بروز مشکلات شدیدتری در زندگی آینده شان شود.

«سارا سابیر»، دندانپزشک دانشگاه سالفورد انگلستان، جدی ترین عامل پوسیدگی دندان ها را کشمش و میوه های خشک عنوان می کند. به گفته وی، درحالیکه این مواد خوراکی سرشار از ویتامین ها هستند، اما میزان قند موجود در آنها بی نهایت برای دندان کودکان مضر است.

وی در ادامه عنوان می کند که یک پاکت کوچک کشمش معادل حاوی حدود ۸ قاشق چایخوری شکر است. میزان مصرف قند روزانه مجاز برای کودکان ۴ تا ۶ سال، بیش از ۵ حبه قند نیست. برای کودکان ۷ تا ۱۰ سال، نباید بیش از ۶ حبه قند باشد.

به گفته این دندانپزشک، کشمش با وجود داشتن حالت چسبندگی به دندان ها می چسبد و از این رو منبع ماده قندی برای مدت زمانی طولانی در دسترس باکتری ها قرار می گیرد، که این مسئله می تواند منجر به پوسیدگی دندان ها در طولانی مدت شود.

وی در ادامه به سایر مواد خوراکی مضر برای دندان ها از جمله به یخ، مواد خوراکی اسیدی،قهوه،مواد خوراکی چسبنده،چیپس،نوشیدنی های شیرین اشاره می کند.

منبع :​ برنا



لینک منبع :این میوه خشک شده باعث پوسیدگی و خرابی دندان می شود

این میوه خشک شده باعث پوسیدگی و خرابی دندان می شود - خبرگزاری برنا www.bornanews.ir/.../377979-این-میوه-خشک-شده-باعث-پوسیدگی-خرابی-دندان-می-شود‎Cached26 فوریه 2016 ... مصرف این میوه خشک مغذی می تواند یکی از مهمترین عوامل بروز پوسیدگی و خرابی دندان باشد. این میوه خشک شده باعث پوسیدگی و خرابی دندان می شود - خبرگزاری میزان www.mizanonline.ir/.../این-میوه-خشک-شده-باعث-پوسیدگی-و-خرابی-دندان-می-شود‎Cached27 فوریه 2016 ... مصرف این میوه خشک مغذی می تواند یکی از مهمترین عوامل بروز پوسیدگی و خرابی دندان باشد . این میوه خشک شده باعث پوسیدگی و خرابی دندان می شود - جام جم آنلاین 77.104.65.15/.../این-میوه-خشک-شده-باعث-پوسیدگی-و-خرابی-دندان-می-شود‎‎Cached27 فوریه 2016 ... مصرف این میوه خشک مغذی می تواند یکی از مهمترین عوامل بروز پوسیدگی و خرابی دندان باشد . مخاطب آنلاین - این میوه خشک شده باعث پوسیدگی و خرابی دندان می شود mokhatabonline.ir/.../-این-میوه-خشک-شده-باعث-پوسیدگی-و-خرابی-دندان-می-شود‎Cached27 فوریه 2016 ... مصرف این میوه خشک مغذی می تواند یکی از مهمترین عوامل بروز پوسیدگی و خرابی دندان باشد . مراقب باشید در... این میوه خشک شده باعث پوسیدگی و خرابی دندان می شود - دولت بهار ... www.dolatebahar.com/.../این-میوه-خشک-شده-باعث-پوسیدگی-و-خرابی-دندان-می-شود- 27 فوریه 2016 ... به گزارش دولت بهار به نقل از برنا، مراقب باشید در خوراکی های فرزندانتان از آن زیاد استفاده نکنید. برخی مواد خوراکی دیگر می توانند در پوسیده شدن ... الف - این میوه خشک باعث پوسیدگی دندان می‌شود alef.ir/vdceen8x7jh8xwi.b9bj.html?335240 28 فوریه 2016 ... مصرف این میوه خشک مغذی می تواند یکی از مهمترین عوامل بروز پوسیدگی و خرابی دندان باشد.به گزارش برنا، ... جام نیوز :: JamNews - این میوه خشک باعث پوسیدگی دندان می‌شود www.jamnews.ir/detail/News/639602‎Cached29 فوریه 2016 ... این میوه خشک باعث پوسیدگی دندان می‌شود. مصرف این میوه خشک مغذی می تواند یکی از مهمترین عوامل بروز پوسیدگی و خرابی دندان باشد. محافظت از ... این میوه خشک شده باعث پوسیدگی و خرابی دندان می شود 1394/12/08 www.ava-khorasanjonoobi.com/index.php?obj=News...IDD...‎Cached27 فوریه 2016 ... جام جم سرا : برخی مواد خوراکی می توانند در پوسیده شدن دندان هایتان بسیار تاثیرگذار باشند. طبق یافته اخیر محققان، با وجود فواید غذایی اثبات شده ... استان سمنان/این میوه خشک شده باعث پوسیدگی و خرابی دندان می شود semnan.ivo.ir/.../home/?.../این-میوه-خشک-شده-باعث-پوسیدگی-و-خرابی-دندان-می-شود-‎Cachedاین میوه خشک شده باعث پوسیدگی و خرابی دندان می شود · بیشتر. تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به سازمان دامپزشکی کشور است. دستورالعمل ها. بانک اطلاعات ... خوراکی هایی که با دندان ناسازگار و موجب خرابی دندان می شوند - ملی کالا www.melikala.com/دانستنیها/564-دندان‎Cachedنوشته شده توسط ملی کالا | پرینت | ایمیل | بازدید: 444. خرابی ... نوشابه گازدار، چه معمولی و چه رژیمی؛این نوشیدنی حاوی اسید است که مینای دندان را ضعیف می کند. استفاده از نی ... لیموناد، ترکیب مخرب اسید و قند است و هر دو باعث پوسیدگی دندان می شود.افزودن کمی ... می شود.میوه خشک؛کشمش، انجیر، زردآلوی خشک سرشار از مواد مغذی است.