مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ورزشی که باعث افزایش ضریب هوشی می‌شود

به گزارش جام جم سرا به نقل از دیلی میل،​ کارشناسان دریافته‌اند دویدن تنها برای کاهش وزن و تناسب اندام مناسب نیست و می‌تواند اثراتی منحصر به فرد در مغز افراد ایجاد کند.

گفتنی است، از جمله مهمترین اثرات دویدن می‌توان به افزایش فعالیت در منطقه کنترل یادگیری، هیپوکامپ مغز اشاره کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، ورزش‌های هوازی باعث افزایش میزان نورون‌های مغزی در ناحیه هیپوکامپ می‌شوند.

ورزش هوازی با شدت بالا حتی در یک بازه زمانی کوتاه می‌تواند باعث تقویت قوه ادراک و یادگیری در افراد شود.

از جمله مزایای ورزش دو افزایش اثربخشی بر بخش‌های مغز حتی در دوران بزرگسالی و سالمندی در افراد است.

کارشناسان نخستین بار مزایای ورزش دو بر افزایش سطح یادگیری را در موش‌های آزمایشگاهی مشاهده کرده‌اند.

کارشناسان به ویژه انجام ورزش‌های هوازی از جمله دو را در زمان‌هایی که افراد به سطح تمرکز بالا احتیاج دارند از جمله هنگام امتحانات، مصاحبه شغلی و یا انجام کارهای نیازمند به سطح تمرکز و هوشیاری بالا سودمند می‌دانند.

در عین حال پژوهشگران توصیه می‌کنند افراد در هوای پاکیزه به ورزش دو بپردازند، در حین دویدن و برای جلوگیری از کاهش ذخایر مایعات بدن آب به همراه داشته باشند و در صورت ابتلا به مشکلات قلبی یا ریوی و آسم‌های تنفسی حتماً با پزشک متخصص قبل از اقدام به ورزش دو مشاوره انجام دهند.



لینک منبع :ورزشی که باعث افزایش ضریب هوشی می‌شود

تنها ورزش دنیا که باعث افزایش ضریب هوشی می‌شود - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/.../تنها-ورزش-دنیا-که-باعث-افزایش-ضریب-هوشی-می‌شود‎Cached22 فوریه 2016 ... یک ورزش ساده و بدون نیاز به هیچ وسیله ورزشی کمکی می‌تواند اثری باور نکردنی و معجزه آسا بر افزایش ضریب هوشی افراد بگذارد. ورزشی که باعث افزایش ضریب هوشی می‌شود - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../ورزشی-که-باعث-افزایش-ضریب-هوشی-می‌شود‎Cached22 فوریه 2016 ... یک ورزش ساده و بدون نیاز به هیچ وسیله ورزشی کمکی می‌تواند اثری باور نکردنی و معجزه آسا بر افزایش ضریب هوشی افراد بگذارد. ورزشی که باعث افزایش ضریب هوشی می‌شود | پایگاه اطلاع رسانی ... shahdeshafa.ir/news/10757/ورزشی-که-باعث-افزایش-ضریب-هوشی-می‌شود 23 فوریه 2016 ... ورزشی که باعث افزایش ضریب هوشی می‌شود. شهد شفا: یک ورزش ساده و بدون نیاز به هیچ وسیله ورزشی کمکی می‌تواند اثری باور نکردنی و معجزه آسا بر ... تمرین‌هایی که باعث افزایش ضریب هوشی می‌شود - آی هوش www.ihoosh.ir/.../تمرین‌هایی-که-باعث-افزایش-ضریب-هوشی-می‌شود‎Cachedهوش و تعاریف مرتبط, هوش، هوش چندگانه, تمرین‌هایی که باعث افزایش ضریب هوشی می‌شود. ... همه فامیل، ورزش مهم و مفیدی برای بافت مغز است و به تقویت حافظه کمک می‌کند . تنها ورزش دنیا که باعث افزایش ضریب هوشی می‌شود - صبح قزوین sobheqazvin.ir/news/141340-newscontent 22 فوریه 2016 ... یک ورزش ساده و بدون نیاز به هیچ وسیله ورزشی کمکی می‌تواند اثری باور نکردنی و معجزه آسا بر افزایش ضریب هوشی افراد بگذارد. ۹ روش عالی برای افزایش ضریب هوشی | گجت نیوز gadgetnews.ir/75320/9-روش-عالی-برای-افزایش-ضریب-هوشی/‎Cached Similar17 ژانویه 2016 ... همانطور که می دانید،ورزش کردن به افزایش ترشح هورمون اندورفین (که .... شک موجب تقویت عملکرد مغز می شود ولی دارای میزان اسید بالایی است که از ... 9 توصیه برای افزایش ضریب هوشی کودکان - بیتوته www.beytoote.com/baby/psychology.../coefficient-esprit.html‎Cached Similarافزایش ضریب هوشی کودکان,شما دلتان می‌خواهد بچه‌های باهوشی داشته باشید یا نه؟ ... بر طبق این مطالعات، شرکت در برنامه‌های ورزشی منظم، باعث تقویت حس اعتماد به نفس ، ... نمی‌آموزند و باعث انزوای آن‌ها می‌شوند؛ اما این شما هستید که بازی‌ها را انتخاب می‌کنید. افزایش هوش فرزندان - پورتال اوقات فراغت جوانان استان سمنان | پورتال ... faraghatejavan.ir/home/استعداد-یابی/افزایش-هوش-فرزندان/‎Cached Similarبنابراین فرزندان خود را به انجام ورزش بیشتر تشویق کنید و اجازه دهید زیاد ... به ویژه مدارسی که روی آموزش زبان تاکید دارند باعث افزایش ضریب هوشی آنها می شود. کانال "sixpackman" - انصراف telegchannel.com/channel/sixpackman/1897037742615665986?page... تحقیقات منتشر شده در سال ۲۰۱۲ در مجله پزشکی – علوم ورزشی و تمرینی، ... نوشیدنی برای افزایش قدرت ورزشکاران ... ورزشی که باعث افزایش ضریب هوشی می‌شود روش های افزایش هوش و حافظه - زومیت www.zoomit.ir/2017/1/29/151752/how-to-improve-memory/‎Cached31 ژانویه 2017 ... این قسمت در طول زندگی‌تان سلول‌های جدید تولید می‌کند؛ اما شما هستید که باید ابزار این ... مشخص شد که ورزش کردن جریان خون به سمت مغز را افزایش می‌دهد و سرعت ... انجام هم‌زمان کارها شما را کند می‌کند، خطای شما را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود ...