مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

6 توصیه برای جلوگیری از اضافه وزن

به گزارش جام جم سرا،​ با مبنا قرار دادن چند توصیه می‌توانید تا حد زیادی وزن خود را متعادل نگه دارید:

1ـ سعی کنید در فاصله‌های مناسبی از شب و روز آب بخورید. این کار سموم بدن را از طریق ادرار دفع می‌کند و باعث کاهش احساس گرسنگی می‌شود.

2ـ هیچ‌گاه در خلال وعده‌های غذایی خود آب نخورید. این کار باعث می‌شود اسید معده برای هضم غذا رقیق شود و مواد معدنی و تغذیه‌ای غذا به جای آن‌که امکان جذب شدن بیابند، سریع‌تر از سیستم گوارش رد شوند و زودتر احساس گرسنگی کرده به سمت ریزه‌خواری بروید.

3ـ از ریزه‌خواری در فواصل غذایی پرهیز کنید. ریزه‌خواری برای بدن حکم اندک‌اندک جمع شود را دارد و بدون آن‌که متوجه شوید، باعث چاقی شما پس از مدتی ریزه‌خواری می‌شود.

4ـ وعده‌های غذایی خود را به تعویق نیندازید. این کار باعث می‌شود هورمون‌های گرسنگی که عادت کرده‌اند در ساعاتی خاص ترشح کنند، اصطلاحا دچار گیجی شوند و متابولیسم بدنتان مختل شود؛ بی‌اشتهایی یا پراشتهایی یکی از مشکلات ناشی از آن است.

5ـ از استرس و اضطراب دوری کنید؛ اینها عواملی روانی است که باعث می‌شوند میل شما به غذا تحت‌الشعاع قرار گیرد و پرخوری عصبی در شما شکل بگیرد.

6ـ در آرامش غذا بخورید. وقتی آرام غذا می‌خورید، فرصت کافی برای جویدن و کوچک‌تر کردن قطعات غذا را در حالی به دست آورده‌اید که غده‌های کنار فکین نیز براحتی می‌توانند آنزیم خاصی را ترشح کنند تا سبب هضم بهتر غذا شود. هضم بهتر به متابولیسم و سوخت‌وساز بهتر می‌انجامد و سوخت‌وساز بهتر هم یکی از عوامل جلوگیری از چاقی به شمار می‌رود.

چاردیواری



لینک منبع :6 توصیه برای جلوگیری از اضافه وزن

6 توصیه برای جلوگیری از اضافه وزن - روزنامه جام جم press.jamejamonline.ir/newspreview/2280665206615074343‎Cached6 توصیه برای جلوگیری از اضافه وزن. بسیاری از افراد گمان می‌کنند نگه داشتن وزن بدن در حد ایده‌آل و مناسب کار سختی است که فقط با گرفتن رژیم‌های کاهش وزن و تحمل ... 6 توصیه برای جلوگیری از اضافه وزن - تناسب اندام - تغذیه - سلامت نیوز www.salamatnews.com/.../6-توصیه-برای-جلوگیری-از-اضافه-وزن‎Cached6 توصیه برای جلوگیری از اضافه وزن. ۱۳۹۴/۱۱/۲۶ - ۱۷:۱۷ - کد خبر: 175795. سلامت نیوز: بسیاری از افراد گمان می‌کنند نگه داشتن وزن بدن در حد ایده‌آل و مناسب کار ... شش توصیه برای پیشگیری از اضافه وزن در فصل سرما - ایران ناز www.irannaz.com/news_detail_6983.html‎Cachedاگر یکبار این روزها خودتان را وزن کنید و یک بار هم اواخر زمستان، حتما به این نتیجه ... می‌کنیم که این 6 توصیه زمستانی را برای جلوگیری از اضافه وزن جدی بگیرید. 6 توصیه برای پیشگیری از اضافه وزن در فصل سرما - انجمن تخصصی DVB5 2dvb5.ml/showthread.php?t=51203‎Cached27 ژانویه 2010 ... اگر نمی‌خواهید نزدیکی‌های عید مجبور شوید رژیم‌های سفت و سخت بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم که این 6 توصیه زمستانی را برای جلوگیری از اضافه وزن ... چند توصیه کوتاه برای جلوگیری از فراموشی و زوال عقل | همه مطالب | DW ... www.dw.com/fa-af/چند-توصیه-کوتاه...جلوگیری.../g-39822323‎Cached25 جولای 2017 ... چند توصیه کوتاه برای جلوگیری از فراموشی و زوال عقل ... زیرا حرکت کردن نه تنها باعث کاهش وزن می شود، بلکه همچنان بر جریان خون و جریان ... پنج توصیه برای جلوگیری از بروز سنگ کلیه | دانش و فناوری | DW ... www.dw.com/fa-ir/پنج-توصیه-برای-جلوگیری-از.../a-38776126‎Cached9 مه 2017 ... ولی پژوهشگران می‌گویند که با رعایت پنج توصیه می‌توان از ابتلا به این ... طبیعی است، کسانی که چنین رژیمی را رعایت می‌کنند، اضافه وزن هم ندارند. 6 توصیه برای جلوگیری از اضافه وزن | بسیاری از افراد گمان می - قطره www.ghatreh.com/news/nn30364558/توصیه-برای-جلوگیری-اضافه-وزن 15 فوریه 2016 ... بسیاری از افراد گمان می کنند نگه داشتن وزن بدن در حد ایده آل و مناسب کار سختی است که فقط با گرفتن رژیم های کاهش و. روزنامه کیهان90/6/31: پیشگیری از چاقی در دوران یائسگی - Magiran www.magiran.com/npview.asp?ID=2363009‎Similar22 سپتامبر 2011 ... و به این صورت در پنجاه سالگی متوجه 10کیلوگرم اضافه وزن می شویم. ... در مدت زمان معمول؛ یعنی 30 تا 40دقیقه در روز یا 3ساعت در هفته توصیه می شود. توصیه های تغذیه ای برای خانم های باردار دارای اضافه وزن و چاق - بیتوته www.beytoote.com/wedlock/.../overweight1-pregnant-women.html‎Cached Similar6- استفاده از میوه به جای نان و پنیر، بیسکوئیت یا کیک در میان وعده ها ... برای کنترل اشتها و جلوگیری از پرخوری خانم های باردار که موجب اضافه وزن بیش از حد و چاقی می ... پیشگیری و کنترل اضافه وزن و چاقی - معاونت بهداشتی دانشگاه علوم ... eazphcp.tbzmed.ac.ir/.../پیشگیری-و-کنترل-اضافه-وزن-و-چاقی.html‎Cachedاضافه وزن و چاقی در کودکان ونوجوانان نیز روند رو به افزایشی را طی می کند. معیار تشخیص ... 6. بیماریهای کبد و سنگهای صفراوی. 7. افزایش فشارخون. 8. تنگی نفس . 9. نقرس. 10. ... توصیه ها و راهنمایی های مفید برای پیشگیری از اضافه وزن وچاقی. 1.