مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان برای زمستان

به گزارش جام جم سرا، برگ درخت‌ها ریخته است، باد به شیشه پنجره‌های می‌خورد، ابرها پایین آمده‌اند، آسمان تیره شده و است و دیگر خبری از آفتاب تابستانی نیست. زمستان‌ها باید با انواع و اقسام میوه‌های تابستانی با رنگ‌های درخشان و براقشان (که نشانه محتوی آنتی‌ اکسیدان آنهاست) خداحافظی کنیم.

آب و هوای سرد تنوع میوه‌ها و سبزیجات را هم کمتر می‌کند. با آن همه موادغذایی فوق‌العاده‌ای که عادت کرده بودیم تابستان بخوریم (مثل انواع فلفل، آلو، توت، خیار و گوجه‌فرنگی‌های تازه)، شاید به نظرتان سخت برسد که چطور می‌توانید نیاز روزانه‌تان به آنتی اکسیدان را در فصل زمستان تامین کنید، اما جالب است بدانید که بعضی از منابع عالی آنتی اکسیدان هم مخصوص زمستان هستند.

شاید برایتان تعجب‌آور باشد که بدانید موادغذایی که بالاترین محتوی آنتی اکسیدان را دارند، ادویه‌ها و بوته‌ها و سبزی‌ها هستند. سطح آنتی اکسیدان با ارزش ORAC آنها مشخص می‌شود. ORAC علامت اختصاری ظرفیت جذب رادیکال اکسیژن و واحدهای ORAC ظرفیت آنتی‌اکسیدان موادغذایی را اندازه می‌گیرد. هرچه این عدد برای یک ماده‌غذایی بالاتر باشد بهتر است.

عموم مردم باور دارند که موادغذایی که بالاترین میزان آنتی‌اکسیدان را دارند به پایین آوردن خطر التهاب، سرطان، پیری و بیماری کمک می‌کنند. هوای سرد رایحه گرم دارچین، ادویه، پودر زنجبیل، هل، میخک، رزماری و مریم‌گلی را تشدید می‌کند. همه اینها قدرت آنتی اکسیدان بسیار بالایی دارند. میخک بالاترین ارزش آنتی‌اکسیدان (۳۱۴،۴۴۶) را در میان موادغذایی داشته و دارچین مقام سوم را دارد (۲۶۷،۵۳۶). کافی است اینها را با سطح آنتی اکسیدان بلوبری که تصور می‌کردید سرشار از آنتی‌اکسیدان است مقایسه کنید: عدد ORAC بلوبری فقط ۶،۵۵۲ است.

سوپ‌های گرم، آبگوشت‌ها و خورش‌ها و چای‌های ادویه‌دار بهترین روش برای مصرف این ادویه‌ها در زمستان است. چای مخصوص خودتان را با مخلوط کردن میخک، دارچین، هل، رازیانه و دانه وانیل درست کنید (دقت کنید که از شکر کمی استفاده کنید). روی پوره سیب‌زمینی و کدو پودر دارچین و روی کبابتان رزماری و مریم‌گلی بپاشید. حالا بروید و گردوغبار کمد ادویه‌هایتان را گرفته و از آنها بیشترین استفاده را در فصل زمستان ببرید.



لینک منبع :مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان برای زمستان

مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان برای زمستان - مواد غذایی - تغذیه ... www.salamatnews.com/.../مواد-غذایی-سرشار-از-آنتی-اکسیدان-برای-زمستان‎Cached Similar18 ژانویه 2016 ... مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان برای زمستان. سلامت نیوز: عموم مردم باور دارند که موادغذایی که بالاترین میزان آنتی‌اکسیدان را دارند به پایین آوردن ... مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان برای زمستان « بهداشت و تغذیه www.1doost.com/Post-20591.htm‎Cached1 فوریه 2016 ... شاید برایتان تعجب آور باشد که بدانید موادغذایی که بالاترین محتوی آنتی اکسیدان را دارند، ادویه ها و بوته ها و سبزی ها هستند. سطح آنتی اکسیدان با ... مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان برای زمستان - خبرلند khabarland.com/.../مواد-غذایی-سرشار-از-آنتی-اکسیدان-برای-زمستان-1‎Cached30 مه 2017 ... مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان برای زمستان برگ درخت‌ها ریخته است، باد به شیشه پنجره‌های می‌خورد، ابرها پایین آمده‌اند، آسمان تیره شده و است و ... آنتی اکسیدان های زمستانی - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/445508/آنتی-اکسیدان-های-زمستانی‎Cachedمیخک بالاترین ارزش آنتی‌اکسیدان (۳۱۴،۴۴۶) را در میان موادغذایی داشته و دارچین مقام ... کافی است اینها را با سطح آنتی اکسیدان بلوبری که تصور می‌کردید سرشار از ... خوراکی های مفید در زمستان - نمناک namnak.com/خوراکی-های-مفید.p41396‎Cachedخوراکی های مفید و مصرف خوراکی های مفید برای زمستان و تغذیه مناسب در هوای سرد و سالم ... چغندر سرشار است از مواد شیمیایی گیاهی مفید و آنتی اکسیدان هایی که با ... مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان برای زمستان - کرج رسا | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/12460121 19 ژانویه 2016 ... مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان برای زمستان. عموم مردم باور دارند که موادغذایی که بالاترین میزان آنتی اکسیدان را دارند به پایین آوردن خطر التهاب، ... کدام مواد غذایی از خشکی پوست در زمستان جلوگیری می کنند؟ - برنافیت bornafit.ir/مواد-غذایی-خشکی-پوست-در-زمستان/‎Cached14 ژانویه 2017 ... از آنجا که اشتهای افراد به مصرف میوه و سبزیجات در فصل زمستان کاهش می یابد، در نتیجه آنتی اکسیدان کمتری نیز دریافت می شود. دانه های انار سرشار ... 10ماده غذایی فوق العاده برای سلامت بدن و پوست در زمستان! | مجله آنلاین ... https://kivimag.com/.../10ماده-غذایی-فوق-العاده-برای-سلامت-بدن-و/‎Cachedآنتی اکسیدان, پوست, زمستان, مواد غذایی , سلامتی , ویتامین , بیماری ... این ماده غذایی دارای میزان زیادی ویتامین C و آنتیاکسیدان است که بسیاری از سلولهای ایمنی بدن ... مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان برای زمستان - داغ نیوز - تی نیوز tnews.ir/news/a29255978694.html‎Cachedعموم مردم باور دارند که موادغذایی که بالاترین میزان آنتی اکسیدان را دارند به پایین ... زمستان ها باید با انواع و اقسام میوه های تابستانی با رنگ های درخشان و براقشان (که ... دوازده خوراکی برای داشتن یک رژیم غذایی مناسب در زمستان | Erfan ... https://www.linkedin.com/.../دوازده-خوراکی-برای-داشتن-یک-رژیم-غذایی-مناسب-در-زمستان-erfan-hospital‎Cached5 فوریه 2017 ... انواع سیب زمینی از جمله مواد اولیه مورد استفاده در بسیاری از غذاها هستند. ... چغندر حاوی آنتی اکسیدانی به نام بتالین است که می‌تواند به مبارزه در ...