مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

روزی یک لیوان آب چغندر بنوشید

به گزارش جام جم سرا ، محققان در مطالعات اخیر خود به خواص آب چغندر پی برده و نوشیدن روزانه یک لیوان آب آن را به افراد توصیه می کنند.

یکی از خواص اثبات شده چغندر، تصفیه خون است. طبق مطالعه اخیر دانشمندان، دختران نوجوانی که از کم خونی رنج می بردند، تنها با ۲۰ روز مصرف روزانه یک لیوان آب چغندر سطح آهن خون شان را بهبود بخشیدند.

چغندر منبع غنی آهن، ماده غذایی موردنیاز برای تشکیل هموگلوبین است. همچنین این آبمیوه گیاهی برای زنان بارداری که با کمبود آهن روبرو هستند نیز بسیار مفید است.

یکی از خواص دیگر چغندر، توانایی آن در حفظ سلامت قلب است. افراد مبتلا به فشار خون بالا یا سایر بیماری های قلبی-عروقی می توانند با نوشیدن آب چغندر به خود کمک بزرگی کنند.

آب چغندر به اتساع عروق خونی کمک کرده و وضعیت گردش خون را بهبود می بخشد.

محققان اثبات کرده اند که نوشیدن آب چغندر حاصل از ۵۰۰ گرم از این ماده خوراکی به صورت خام به مدت دو هفته فشار خون را کاهش می دهد.

آب چغندر باعث حفظ جوانی مغز می شود. مطالعات نشان می دهد که فقدان اکسید نیترات مانع از جریان خون مغزی می شود که این به معنای سرعت روند پیری مغز و مرگ نورون هاست.

مصرف چغندر به احیای دوباره بخش کورتکس قدامی مغز که مسئول عملکرد شناختی مغز است کمک می کند. در نتیجه مانع از بروز اختلالات مغزی مرتبط با سن نظیر دمانس، آلزایمر و زوال عقل می شود.

خاصیت دیگر چغندر کنترل دیابت است. درحالیکه اکثرا چغندر را غذای ممنوعه برای افراد دیابتی می دانند، اما آب این گیاه به بهبود عملکرد انسولین کمک می کند چراکه این عصاره منبع غنی از بتالاین و نئوبتانین است که به کاهش سطح گلوکز، افزایش حساسیت به انسولین و ممانعت از تغییرات اکسایشی ناشی از استرس در بیماران دیابتی کمک می کند.

از سوی دیگر وجود بتانین در چغندر از بروز سرطان پیشگیری می کند چراکه این ماده نقش مهمی در حذف توکسین ها و ممانعت از رشد سلول های گوناگون سرطانی دارد.



لینک منبع :روزی یک لیوان آب چغندر بنوشید

روزی یک لیوان آب چغندر بنوشید - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../روزی-یک-لیوان-آب-چغندر-بنوشید‎Cached Similar14 ژانویه 2016 ... به گفته محققان، نوشیدن روزانه یک لیوان آب چغندر به منزله مصرف مقدار زیادی آنتی اکسیدان، ویتامین و مواد معدنی است. Images for روزی یک لیوان آب چغندر بنوشید روزی یک لیوان آب چغندر بنوشید - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/.../روزی-یک-لیوان-آب-چغندر-بنوشید‎Cachedدر نتیجه مانع از بروز اختلالات مغزی مرتبط با سن نظیر دمانس، آلزایمر و زوال عقل می شود. روزی یک لیوان آب چغندر بنوشید به گفته محققان، نوشیدن روزانه یک لیوان آب ... الف - روزی یک لیوان آب چغندر بنوشید alef.ir/vdcd5k0oxyt0zj6.2a2y.html?405872 24 ا کتبر 2016 ... http://salamati.ir/2016/10/24/%d8%b1%d9%88%d8%b2%db%8c-%db%8c%da %a9-%d9%84%db%8c%d9%88%d8%a7%d9%86-%d8%a2% ... روزی یک لیوان آب چغندر بنوشید - عصر ایران - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/1452875820864977‎Cachedمصرف چغندر به احیای دوباره بخش کورتکس قدامی مغز که مسئول عملکرد شناختی مغز است کمک می کند. در نتیجه مانع از بروز اختلالات مغزی مرتبط با سن نظیر دمانس، ... روزی یک لیوان آب چغندر بنوشید - نامه نیوز namehnews.ir/fa/news/299860/روزی-یک-لیوان-آب-چغندر-بنوشید 15 ژانویه 2016 ... به گزارش نامه نیوز، روزی یک لیوان آب چغندر بنوشیدبه گفته محققان، نوشیدن روزانه یک لیوان آب چغندر به منزله مصرف مقدار زیادی آنتی اکسیدان، ... الف - روزی یک لیوان آب چغندر بنوشید t2.amedia.ir/vdcd5k0oxyt0zj6.2a2y.html?405872 http://salamati.ir/2016/10/24/%d8%b1%d9%88%d8%b2%db%8c-%db%8c%da %a9-%d9%84%db%8c%d9%88%d8%a7%d9%86-%d8%a2%d8%a8-%da%86 ... روزی یک لیوان آب چغندر بنوشید - سرمد نیوز | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/12275580 16 ژانویه 2016 ... روزی یک لیوان آب چغندر بنوشید. مصرف چغندر به احیای دوباره بخش کورتکس قدامی مغز که مسئول عملکرد شناختی مغز است کمک می کند. در نتیجه مانع ... روزی یک لیوان آب چغندر بنوشید - خبر فید | آخرین اخبار سراسر ... sargarmi98.ir/post/387352/روزی-یک-لیوان-آب-چغندر-بنوشید/ بستن/بازکردن پنجره توضیحات. پرنس آی تی - روزی یک لیوان آب چغندر بنوشید. سایتهای خبری - روزی یک لیوان آب چغندر بنوشید - صفحـه اول news.asrenaft.com/4074034/روزی_یک_لیوان_آب_چغندر_بنوشید مصرف چغندر به احیای دوباره بخش کورتکس قدامی مغز که مسئول عملکرد شناختی مغز است کمک می کند. در نتیجه مانع از بروز اختلالات مغزی مرتبط با سن نظیر دمانس، ...