مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

میوه و سبزی هایی که وزن را کنترل می کنند

به گزارش جام جم آنلاین، نتایج تحقیق تازه و مفصلی که در 24 سال توسط دانشگاه هاروارد انجام شده نشان می دهد که برخی از سبزی ها و میوه ها کمک بیشتری به کنترل و کم شدن وزن می کنند.

این تحقیق بر روی بیش از 100 هزار زن و مرد در سنین 30 تا 40 سالگی شروع و به مدت 24 سال پیگیری شده است.

به طور کلی، افزایش میزان مصرف سبزیجات و میوه ها روند چاق شدن را کندتر می کند. اما میوه هایی خانواده بلوبری (زغال اخته آبی) از میوه های خانواده مرکبات برای کند کردن این روند موثرترند یا مصرف هویچ و فلفل باعث کنترل بهتر وزن می شود در حالیکه سیب زمینی و نخود تاثیری در این روند ندارند.

شرکت کنندگان در این تحقیق که میوه ها وسبزیجات حاوی نشاسته مانند سیب زمینی، ذرت و یا نخود را در دستور غذایی خود داشتند، نشانی از کاهش یا کنترل وزن از خود نشان ندادند در حالی که میوه و سبزیجات غیر نشاسته ای که فیبر بیشتر و کربوهیدرات کمتری دارند، مثل لوبیا، کاهو، سیب یا گلابی، تاثیر بیشتری در کاهش وزن دارند.

به گزارش نیویورک تایمز، محقق ارشد این تحقیق، دکتر مونیکا برتویا از دانشکده سلامت عمومی هاروراد می گوید که آب میوه و سیب زمینی سرخ کرده میوه و سبزی به حساب نمی آیند و نباید مصرف آنها را به منزله مصرف میوه و سبزی روزانه به حساب آورد.



لینک منبع :میوه و سبزی هایی که وزن را کنترل می کنند

ایرنا - میوه و سبزی هایی که وزن را کنترل می کنند www.irna.ir/fa/News/81906021/‎Similar4 ژانویه 2016 ... تهران - ایرنا - خوردن سبزیجات و میوه ها درست است که به کنترل وزن کمک می کند، اما همه سبزی ها و میوه ها تاثیر یکسانی در کنترل و کم کردن وزن ندارد. Images for میوه و سبزی هایی که وزن را کنترل می کنند میوه و سبزی هایی که وزن را کنترل می کنند - تناسب اندام - تغذیه ... www.salamatnews.com/.../-میوه-و-سبزی-هایی-که-وزن-را-کنترل-می-کنند‎Cached Similar4 ژانویه 2016 ... خوردن سبزیجات و میوه ها درست است که به کنترل وزن کمک می کند، اما همه سبزی ها و میوه ها تاثیر یکسانی در کنترل و کم کردن وزن ندارد. میوه و سبزی هایی که وزن را کنترل می کنند - فردا www.fardanews.com/fa/.../میوه-و-سبزی-هایی-که-وزن-را-کنترل-می-کنند‎Similar5 ژانویه 2016 ... خوردن سبزیجات و میوه ها درست است که به کنترل وزن کمک می کند، اما همه سبزی ها و میوه ها تاثیر یکسانی در کنترل و کم کردن وزن ندارد. میوه‌ و سبزی‌هایی که وزن را کنترل می‌کنند - ایرانیان انگلستان iranianuk.com/.../میوه-و-سبزی-هایی-که-وزن-را-کنترل-می-کنند‎Cachedمیوه‌ و سبزی‌هایی که وزن را کنترل می‌کنند. +17. رأی دهید. -2. دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۴ ژانویه ۲۰۱۶. درست است که خوردن سبزیجات و میوه‌ها به کنترل وزن کمک می‌کند، اما همه ... میوه و سبزی هایی که وزن را کنترل می کنند - پایگاه خبری ایران ... tnews.ir/news/c2b955059043.html‎Cached4 ژانویه 2016 ... خوردن سبزیجات و میوه ها درست است که به کنترل وزن کمک می کند، اما همه سبزی ها و میوه ها تاثیر یکسانی در کنترل و کم کردن وزن ندارد. میوه و سبزی هایی که وزن را کنترل می کنند - فردا نیوز | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/11810162 5 ژانویه 2016 ... میوه و سبزی هایی که وزن را کنترل می کنند. خوردن سبزیجات و میوه ها درست است که به کنترل وزن کمک می کند، اما همه سبزی ها و میوه ها تاثیر یکسانی ... میوه ها و سبزیجات لاغر کننده را بشناسید - نمناک namnak.com/میوه-ها-و-سبزیجات-لاغر-کننده-.p53795‎Cachedبرای کنترل وزن و لاغر شدن برخی میوه ها و سبزیجات لاغر کننده وجود دارند که در ... موش های آزمایشگاهی انجام دادند و مشاهده کردند موش هایی که سیر مصرف می کنند حتی با ... مقایسه خواص تغذیه ای میوه ها و سبزیجات • پرتال تعاون www.taavonportal.ir/مقایسه-خواص-تغذیه-ای-میوه-ها-و-سبزیجات/‎Cached16 مه 2017 ... به طور مثال میوه ها از گل یک گیاه رشد می کنند، در حالی که بخش های دیگر آن در ... میوه هایی که طعم شیرین و یا ترش دارند معمولا در دسرها، خوراکی های سبک و یا ... میوه و سبزی های حاوی فیبر می توانند وزن بدن را کنترل کنند و فرد را در ... میوه و سبزی هایی که وزن را کنترل می کنند - سرزمین خبر sarzaminekhabar.com/news//redirect.php?id=111110‎Cached5 ژانویه 2016 ... خوردن سبزیجات و میوه ها درست است که به کنترل وزن کمک می کند، اما همه سبزی ها ... اما میوه هایی خانواده بلوبری (زغال اخته آبی) از میوه های خانواده مرکبات ...