مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

سلامت قلبتان را با غذا تضمین کنید

به گفته محققان دانشگاه «اموری» آتلانتا، بیش از 50 درصد مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی که سالانه در دنیا رخ می‌دهد، قابل پیشگیری است و افراد با انجام راه‌های بسیار ساده می‌توانند قلب سالمی داشته باشند و از خطر بیماری‌های مرتبط با آن جان سالم به در ببرند. سیگار کشیدن، چاقی، کلسترول بالا، فشار خون و دیابت از عوامل خطرسازی است که احتمال بروز بیماری‌های قلبی را تا حد زیادی افزایش می‌دهد ولی با کنترل این موارد به ویژه از طریق اعمال تغییر در رژیم غذایی می‌توان تا حد قابل ملاحظه‌ای آنها را کاهش داد.

کاکائوی تلخ: ‌مطالعات زیادی حاکی از آن است که مصرف کاکائو در قالب نوشیدنی داغ یا کاکائوی تلخ تأثیر زیادی روی سلامت قلب و عروق دارد. یک تحقیق 9 ساله نشان داد زنانی که در هفته یک تا دو مرتبه کاکائوی تلخ می‌خوردند، نسبت به زنانی که هرگز کاکائو مصرف نمی‌کردند 32 درصد کمتر در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی قرار داشتند.

همچنین مطالعات صورت گرفته روی مردان نیز نشان داد مردانی که هر هفته حدود یک سوم فنجان کاکائوی تلخ مصرف می‌کنند در مقایسه با مردانی که اصلا کاکائو نمی‌خور‌ند، 17 درصد کمتر به بیماری‌های قلبی مبتلا می‌شوند. به گفته محققان، ‌فواید کاکائوی تلخ مربوط به ترکیبات ضدالتهابی آن از قبیل پلی‌فنول‌‌ها و فلاوونوئیدهاست که از سلامت قلب محافظت می‌کند.

سالم‌ترین کاکائو تقریبا 74 درصد یا بیشتر کاکائوی جامد دارد، بنابراین برای این‌که از فواید آن بهره‌مند شوید کاکائوی تلخ زیر 60 درصد ‌ نخرید. ولی کاکائوی 85 درصد بسیار ایده‌آل است زیرا فرآیندی مبنی بر از بین بردن تلخی کاکائو روی آن صورت نگرفته و کاکائو به صورت طبیعی وجود دارد و ترکیبات آن کاملا سالم حفظ شده است.

لوبیای سویا: غلاف‌های لوبیای سویای خوراکی به‌دلیل غنی بودن از منیزیم، فولات و پتاسیم بسیار مفید است. این ترکیبات به کاهش فشار خون بالا و حفظ سلامت قلب کمک می‌کند. فیبر به‌طور کلی، با بالا بردن توانایی بدن در تولید گیرنده‌های LDL، به کاهش چربی خون کمک می‌کند. محققان دریافتند با هر هفت گرم فیبری که فرد مصرف می‌کند، خطر بروز بیماری قلبی به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.

چای قرمز: مطالعات نشان می‌دهد افرادی که در موقعیت‌های استرس‌زا قرار می‌گیرند میزان التهاب بیشتری در بدن خود دارند و التهاب نیز مستقیما با چاقی و بیماری‌هایی چون دیابت، بیماری قلبی و سرطان در ارتباط است.

با بالا رفتن میزان استرس، هورمون استرس به نام ‌کورتیزول‌ ترشح می‌شود که به ‌هورمون چاقی شکمی‌ نیز معروف است و می‌تواند لیپیدها را از جریان خون بیرون کشیده و آنها را در سلول‌های چربی ذخیره کند. چیزی که چای روبیوس را به یک نوشیدنی مفید تبدیل کرده، فلاوونوئید منحصر به فردی موسوم به «آسپالاتین» است که توانایی کاهش هورمون استرس را در بدن دارد و نقش آن شروع حالت گرسنگی و ذخیره چربی است که سلامت قلب را به دنبال دارد.

نوشیدن یک فنجان چای روبیوس ساعت 9 شب علاوه بر این که آب شدن چربی‌های اضافی بدن را تسریع می‌کند، خواب آرام و عمیقی هم برایتان به ارمغان می‌آورد و به خوبی می‌تواند انقلابی در برنامه کاهش وزن داشته باشد.

گوجه‌فرنگی: در آمریکا بیش از هر نوع سبزیجات دیگر، گوجه‌فرنگی مصرف می‌کنند. محققان معتقدند گوجه‌فرنگی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ لیکوپن است که برخلاف بسیاری مواد دیگر، بعد از پختن مواد مغذی آن چند برابر می‌شود. در واقع، بررسی‌ها ارتباط قوی را بین مصرف مداوم گوجه‌های سرشار از لیکوپن و کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی، آسیب‌های پوستی و برخی سرطان‌ها نشان داده‌اند.

در این میان، مصرف گوجه‌فرنگی‌های اورگانیک مفیدتر بوده و پلی‌فنول‌ها و ویتامین C بیشتری دارند. در حال حاضر ‌قرص گوه فرنگی‌ در داروخانه‌ها موجود است که می‌تواند نسبت به دیگر داروها، عروق خونی را تا بیش از 53 درصد از گرفتگی نجات دهد.

گردو: این ماده مغذی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب امگا3 است که می‌تواند تا حد قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد. حملات و سکته‌های قلبی سالانه جان حدود 600 هزار آمریکایی را می‌گیرد. آزمایش‌های بالینی روی مصرف دانه‌های خوراکی و ارتباط آن با بیماری‌های قلبی و عروقی نشان می‌دهد، مصرف 28 گرم گردو‌ در هفته خطر بروز بیماری‌های قلبی را تا 40 درصد کاهش می‌دهد.

چاردیواری



لینک منبع :سلامت قلبتان را با غذا تضمین کنید

سلامت قلبتان را با غذا تضمین کنید - روزنامه جام جم press.jamejamonline.ir/newspreview/2220706781132844459 طبق مطالعاتی که به تازگی انجام شده، محققان اعلام کرده‌اند، اگر اتاقی را تصور کنید که ده نفر در آن حضور داشته باشند، به‌طور متوسط 8 نفر از آنها می‌توانند در معرض ... سلامت قلبتان را با غذا تضمین کنید!!: : آشپزی و تغذیه : : رژیم های ... tebyan-zn.ir/News-Article/cooking_nutrition/.../1/.../182601.html‎Cached1 ژانویه 2016 ... موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان TEBYAN CULTURAL AND INFORMATION CENTER طبق مطالعاتی که به تازگی انجام شده، محققان اعلام ... سلامت قلبتان را تضمین کنید | سایت نهبندان nehbandan.info/salamtnehbandan/‎Cached30 دسامبر 2015 ... صفحه اصلی مجله اینترنتی مجله سلامت سلامت قلبتان را تضمین کنید ... بلکه با رعایت برخی نکات ساده و رعایت رژیم غذایی سالم می‌توانید سلامت ... سلامت قلبتان را با مصرف لوبیا چیتی، تضمین کنید | سلامتیسم www.salamatism.com/.../سلامت-قلبتان-را-با-مصرف-لوبیا-چیتی-تضمین-کنید 23 مه 2015 ... محققان دریافته‌اند که گنجاندن حبوبات در برنامه غذایی می‌تواند برای سلامت قلب ما مفید باشد و حتما هم لازم نیست که ما برای بهره بردن از فواید ... میان وعده ای که سلامت قلبتان را تضمین می کند - بهداشت نیوز | خبر ... khabarfarsi.com/u/42937193 7 آگوست 2017 ... میان وعده ای که سلامت قلبتان را تضمین می کند ... تمرین اعتدال آیا بیش از حد یا خیلی کم از یک ماده غذایی مصرف می کنید؟ ... این ویتامین در پیوند با کلسیم به بهبودی سریع تر، به ویژه در مورد شکستگی استخوان، کمک می کند. میان وعده اى که سلامت قلبتان را تضمین مى کند - مگیتو https://magito.ir/health/.../میان-وعده-ا-که-سلامت-قلبتان-را-تضمین-م-کند‎Cached7 آگوست 2017 ... سلامت روده‌تان را با این خوراکی تضمین کنید 7 روز پیش بهداشت نیوز · منابع سلامت نباید از پول نفت تامین شود/مدیریت هزینه های سلامت 11 ساعت ... سبک زندگی بهداشتی - سلامت قلبتان را تضمین کنید healthstyle.blogfa.com/post/1285 با رعایت برخی نکات ساده و رعایت رژیم غذایی سالم می‌توانید سلامت قلب خود را تضمین کنید.سیگار کشیدن، چاقی، کلسترول بالا، فشار خون و دیابت از عوامل خطرسازی ... سلامت قلبتان را با این خوراکی‌ها تضمین کنید - امینانه aminane.ir/fa/.../سلامت-قلبتان-را-با-این-خوراکی‌ها-تضمین-کنید‎Cached10 ا کتبر 2016 ... سلامت قلبتان را با این خوراکی‌ها تضمین کنید ... فلفل تند: مطالعه محققان نشان می دهد برنامه ۴ هفته ای رژیم غذایی حاوی فلفل تند موجب کاهش ضربان ... قلبتان را با رژیم غذایی صحیح سالم نگاه دارید! - نت نوشت netnevesht.ir/سلامت-قلب/‎Cached27 فوریه 2017 ... قلبتان را با رژیم غذایی سالم ایمن کنید. ... اگر به سلامت قلب خود اهمیت می دهید با ما باشید. رژیم غذایی ... از غذاهای فیبر دار در رزیم غذایی تان استفاده کنید. ... فقط یک مشت آجیل = افزایش تضمینی طول عمر؛ خواص آجیل را بشناسید! با این کارها سلامت قلب را تضمین کنید - پردیس سلامت www.irangapco.com/با-این-کارها-سلامت-قلب-را-تضمین-کنید/‎Cached1 نوامبر 2016 ... باید قلبتان سالم باشد تا بتوانید خوب زندگی کنید و عشق بدهید و عشق بگیرید. ... برای با هم بودن و با هم غذا خوردن وقت بگذارید. در این صورت بچه‌ها ...