مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

سکته مغزی دومین علت مرگ و میر در ایران

دکتر مسعود مهرپرور روز جمعه در حاشیه برگزاری سومین همایش روز ملی آتروسکلروز (تصلب شرایین)، افزود: سکته مغزی در کشورهای توسعه یافته چهارمین و یا پنجمین عامل مرگ و میر است.

وی با اشاره به افزایش شیوع سکته مغزی در کشور، از دست اندرکاران حوزه سلامت خواست به این بیماری نگاه ویژه ای داشته باشند.

مهرپرور با بیان اینکه آمار دقیقی از مبتلایان به سکته مغزی در کشور وجود ندارد، ادامه داد: به نظر می رسد که ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت کشور دچار این بیماری باشند.

به گفته وی، در آمریکا ۸۰۰ هزار نفر در سال به سکته مغزی مبتلا می شوند که ۲۰ درصد آنها زیر ۵۰ سال هستند.

دبیر انجمن سکته مغزی با اشاره به این که این بیماری مختص افراد سالمند نیست، به مهر گفت: علائم سکته مغزی به صورت ناگهانی ایجاد می شود و ناشی از نقص کارکرد در سیستم عصبی مرکزی است.

مهرپرور فلج صورت، فلج دست، اختلال صحبت، اختلال دید و سرگیجه شدید را از علائم سکته مغزی برشمرد و افزود: باید آحاد جامعه را نسبت به افزایش این بیماری آگاه کرد.

وی تصریح کرد: وقتی افراد چنین علائمی را مشاهده کردند سریعا با اورژانس تماس گرفته و از خود درمانی خودداری کنند.

مهرپرور افزود: کادر درمانی نیز باید اقدامات خود را برای بیمارانی که دچار این علائم هستند انجام دهند. چرا که هرچه زمان رسیدگی درمانی به این افراد در ساعات اولیه سریع تر انجام شود، امکان بهبودی نیز میسر خواهد شد.



لینک منبع :سکته مغزی دومین علت مرگ و میر در ایران

سکته مغزی دومین علت مرگ و میر در ایران - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و ... www.mehrnews.com/.../سکته-مغزی-دومین-علت-مرگ-و-میر-در-ایران‎Cached Similar18 دسامبر 2015 ... دبیر انجمن سکته مغزی ایران گفت: سکته مغزی دومین عامل مرگ و میر در ایران و برخی از کشورهای در حال پیشرفت دنیاست. سکته مغزی؛ دومین علت مرگ و میر در کشور - ایسنا www.isna.ir/news/.../سکته-مغزی-دومین-علت-مرگ-و-میر-در-کشور‎Cached1 مارس 2017 ... دبیر اجرای نهمین کنگره استروک ایران با اشاره به اینکه سکته مغزی نخستین علت ناتوانی و دومین علت مرگ و میر در کشور به شمار می‌رود، گفت: ... سکته مغزی؛ دومین علت مرگ و میر در کشور - بیماری - مراقبت - سلامت ... www.salamatnews.com/news/.../سکته-مغزی؛-دومین-علت-مرگ-و-میر-در-کشور 1 مارس 2017 ... دبیر اجرای نهمین کنگره استروک ایران با اشاره به اینکه سکته مغزی نخستین علت ناتوانی و دومین علت مرگ و میر در کشور به شمار می‌رود، گفت: ... سکته مغزی دومین علت مرگ و میر در ایران - سلامتی salamati.ir/.../stroke-is-the-second-leading-cause-of-death-in-iran/‎Cached25 سپتامبر 2016 ... سکته مغزی دومین عامل مرگ و میر در ایران و برخی از کشورهای در حال پیشرفته دنیاست . افزایش شیوع سکته مغزی در کشور، از دست اندرکاران حوزه ... سکته مغزی؛ دومین علت مرگ و میر در کشور/لخته عروق مغزی علت۹۰ درصد ... jamejamonline.ir/.../سکته-مغزی؛-دومین-علت-مرگ-و-میر-در-کشور-لخته-عروق-مغزی-علت۹۰-درصد-سکته‌های-مغزی-است‎Cached1 مارس 2017 ... دبیر اجرایی نهمین کنگره استروک ایران با بیان اینکه سکته مغزی دومین علت مرگ و میر در کشور است، گفت: شناخت علائم خطر این بیماری توسط مردم ... سکته مغزی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/سکته_مغزی‎Cached Similarسکته مغزی نوعی اختلال نورولوژیک ناگهانی است که به علت عروق کانونی قابل ... انجمن سکته مغزی ایران اعتقاد دارد که این سکته به عنوان دومین عامل مرگ و میر در ایران و ... بررسی موارد سکته‌ های مغزی منجر به فوت در بیمارستان فارابی کرمانشاه ... fa.journals.sid.ir/ViewPaper.aspx?id=6358‎Cached Similarسابقه و هدف: سکته‌ های مغزی در ژاپن و ایالات متحده به ترتیب دومین و سومین علت مرگ و میر است. بررسی تغییر میزان مرگ و میر در مطالعات وسیعی در کشورهای صنعتی ... انجمن سکته مغزی ایران issociety.ir/‎Cachedبرگزاری جلسه ماهانه انجمن سکته مغزی ایران با حضور اعضاء هیئت علمی و اجرائی کنگره ... سکته مغزی اظهار داشت: سکته مغزی دومین علت مرگ و میر در ایران و بیشترین ... دومین علت مرگ و میر در کشور سکته مغزی است - ایمنی و محیط زیست www.hseportal.ir/.../دومین-علت-مرگ-و-میر-در-کشور-سکته-مغزی-است‎Cached4 آگوست 2017 ... نماینده انجمن سکته‌ مغزی ایران با اشاره به این‌که سالانه 100 هزار نفر در ... به این ‌که سکته مغزی دومین علت مرگ و میر و اولین علت ناتوانی طولانی مدت در ... سکته مغزی دومین علت مرگ‌ و میر/ شیوع بالای بیماری‌های مغز و اعصاب www.yjc.ir/.../سکته-مغزی-دومین-علت-مرگ‌-و-میر-شیوع-بالای-بیماری‌های-مغز-و-اعصاب‎Cached Similarرئیس انجمن علوم اعصاب ایران گفت: بیماری‌های مغز و اعصاب از دو منظر اهمیت زیادی ... دنیا از جمله ایران و دیگر اینکه دومین علت مرگ‌ و میر در جهان به علت سکته مغزی است.