مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

اشتباهاتی که هنگام سرماخوردن مرتکب می شویم

افراد بالغ به طور میانگین دو تا سه بار در سال و کودکان و بچه ها به دفعات بیشتر در سال دچار سرماخوردگی می شوند. در کودکان زیر دو سال آبریزش بینی و سرفه امری شایع است و شاید بیش از ده بار در سال این مشکل برایشان پیش بیاید.

نکته این جاست که اغلب ما در مواجهه با سرما خوردگی اشتباهاتی را تکرار می کنیم که گاها نه تنها به بهبودی بیماری کمکی نمی کند، بلکه سبب شیوع و یا طولانی تر شدن زمان ابتلا می شود.

سرفه و عطسه اشتباه

سرفه و عطسه یک فرآیند کاملا طبیعی در زندگی است، اما سرفه و عطسه کردن در دست ها می تواند سرعت انتشار ویروس بین افراد و لوازم منزل را افزایش دهد، زیرا با دست ها کارهای زیادی را انجام می دهیم.

نکته دیگر این است که پرهیز از دست زدن و لمس صورت بینی و اطراف دهان یک راه مؤثر جهت توقف انتقال ویروس به دست ها و به دنبال آن به دیگر افراد است.

ماندن در مکان های بسته

شیوع سرماخوردگی در فصل زمستان بیشتر است و از آنجایی که در این فصول ما زمان بیشتری را در مکان های سر بسته مانند اتوبوس ها و کلاس های درس و دیگر مکان های مسقف صرف می کنیم ویروس سرما خوردگی با کوچک ترین عطسه و سرفه به دیگران منتقل می شود. سعی کنید به جای ماندن طولانی در این نوع مکان ها گاهی پیاده روی کنید.

به گزارش تبیان، از آنجایی که رینو ویروس یا همان ویروس سرماخوردگی در مکان مرطوب دوام نمی آورد، همیشه رطوبت محیط بینی و صورتتان را با یک مرطوب کننده ی مناسب حفظ کنید.

تکیه کردن تنها به ویتامین سی

شاید همه ما با مشاهده اولین علامت سرماخوردگی، مصرف نوشیدنی هایی نظیر آب پرتقال را افزایش دهیم، اما هنوز دلایل کافی مبنی بر تأثیر جدی ویتامین سی بر کاهش سرماخوردگی یافت نشده است.

مصرف گیاه اکیناسه (سرخارگل) و مکیدن قرص های حاوی روی در کاهش علایم سرماخوردگی بسیار موثر است، البته به شرط اینکه مرتب استفاده گردد و به یک بار اکتفا نشود. به خاطر داشته باشید که جذب و دریافت ویتامین دی کافی نیز به حفظ سلامت بدن کمک می کند.

قرنطینه نکردن بیمار سرماخورده

ما اغلب وقتی با یک فرد سرماخورده در منزل مواجهه می شویم، تنها به فکر بهبودی حال بیمارمان هستیم و نابودی ویروس را فراموش می کنیم.

توجه داشته باشید شستن دست هایمان، لیوان، حوله و دیگر وسایل شخصی بیمار بسیار مهم است. باید سعی کنید فرد بیمار را وادار به استراحت در خانه کرده و نگذارید به محل کار و یا مدرسه و دانشگاه برود.



لینک منبع :اشتباهاتی که هنگام سرماخوردن مرتکب می شویم

4 اشتباهی که موقع سرماخوردگی مرتکب می شویم - بیتوته www.beytoote.com/health/.../errors3-committed2-cold.html‎Cached4 اشتباهی که موقع سرماخوردگی مرتکب می شویم. مجموعه: پیشگیری ... هنگام سرماخوردگی باید سعی کنید بیمار را وادار به استراحت در منزل کنید. 3- عدم استراحت در ... اشتباهاتی که موقع سرماخوردگی مرتکب می شویم! +عکس | بهداشت نیوز behdashtnews.ir/.../اشتباهاتی-که-موقع-سرماخوردگی-مرتکب--می-شویم!-+عکس/‎Cached15 فوریه 2017 ... رایج ترین و متاسفانه خطرناک ترین اشتباهاتی که هنگام سرماخوردگی مرتکب می شویم. 10 اشتباهی که در رنگ آمیزی مرتکب می شویم - onvansho onvansho.ir/result/10-اشتباهی-که-در-رنگ-آمیزی-مرتکب-می-شویم.html 4 اشتباهی که موقع سرماخوردگی مرتکب می شویم وسریا. مرتکب می شویم به ... اشتباهاتی که هنگام انتخاب رنگ خانه مرتکب می شویم بدونیم. اکنون چندین اشتباه که در ... اشتباهاتی که هنگام سرماخوردن مرتکب می شویم - سرزه www.serze.com/اشتباهاتی-هنگام-سرماخوردن-مرتکب-2459977/ 9 دسامبر 2016 ... برای همگی ی ما سرماخوردگی یک شوخیم جدی است که آرامش را در فصول خنک از ما می گیرد، اما برای کسانی که گرفتار به بیماری آسم و گرفتگی مجاری ... میهن مگ - 4 اشتباهی که موقع سرماخوردگی مرتکب می شویم https://mihanmag.com/.../4_اشتباهی_که_موقع_سرماخوردگی_مرتکب_می_شویم‎Cached24 مه 2017 ... 4 اشتباه در هنگام سرماخوردگی متعهد ما ویروس سرماخوردگی با سرفه و عطسه ... در فصول سرد ایالات متحده تجربه اما برای کسانی که از آسم رنج می برند و ... اشتباهاتی که هنگام نگهداری از حیوانات خانگی مرتکب می شویم (قسمت اول) petha.ir/اشتباهاتی-که-هنگام-نگهداری-حیوانات/‎Cached28 ا کتبر 2016 ... در این مقاله ما به بررسی اشتباهات رایجی که هنگام نگهداری از حیوانات خانگی روی می دهد و نحوه مقابله با آن ها می پردازیم: ... ۶ اشتباه رایج به هنگام سرماخوردگی • نوآورد www.noavard.co/6-اشتباه-رایج-به-هنگام-سرماخوردگی/‎Cached2 فوریه 2016 ... گرم کردن منزل در هنگام سرماخوردگی اشتباه است. یکی دیگر از اشتباهاتی که همه ی ما با بروز سرماخوردگی مرتکب می شویم گرم کردن هوای منزل است. اشتباهاتی که هنگام لاک زدن مرتکب می شویم - مجله اینترنتی زیتونی zeytooni.com/1396/05/03/mistakes-we-make-when-lacing/‎Cachedاشتباهاتی که هنگام لاک زدن مرتکب می شویم آموزش لاک زدن, اشتباهات لاک زدن, دیزاین جدید ناخن, دیزاین ناخن, طراحی لاک ناخن, طراحی ناخن, لاک, لاک زدن, لاک زدن ناخن, لاک ... اشتباهاتی که موقع سرماخوردگی مرتکب می شویم! +عکس - پیک نکا ... www.peykneka.ir/.../اشتباهاتی-که-موقع-سرماخوردگی-مرتکب-می-شویم!-+عکس.html 15 فوریه 2017 ... رایج ترین و متاسفانه خطرناک ترین اشتباهاتی که هنگام سرماخوردگی مرتکب می شویم. ده کار اشتباه هنگام دوش گرفتن - نارون مگ www.narvanmag.com/?p=5404‎Cached2 دسامبر 2016 ... بسیاری از ما هنگام دوش گرفتن مرتکب اشتباهاتی می‌شویم که می‌تواند ... از بیماری‌هایی چون آنفولانزا و سرماخوردگی می‌بایست دست‌ها را هر نیم ساعت ...