مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

آیا گوشت فرآوری شده سرطانزا است؟

به گزارش جام جم سرا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر سید مرتضی صفوی متخصص تغذیه با بیان اینکه اگر گوشت به صورت تازه و سالم مصرف شود، مشکلی نخواهد داشت، تصریح کرد: به گوشت فرآوری شده افزودنی هایی اضافه می شود که می تواند سرطان ایجاد کند به خصوص در تهیه سوسیس و کالباس به دلیل افزودن نیترات و نیتریت با حرارت دیدن این مواد تبدیل به نیتروزامین می شود که این ماده سرطانزا است.

این متخصص تغذیه با تاکید بر اینکه ماده غذایی سالمی مانند گوشت با افزودن نیترات و نیتریت می تواند به طور بالقوه باعث سرطان شود، گفت: اضافه کردن برخی مواد برای ماندگاری بیشتر و ایجاد رنگ صورتی که به زیبایی سوسیس و کالباس کمک می کند بیماری سرطان را در پی دارد.

وی درخصوص ارتباط سایر بیماری ها از جمله مشکلات قلبی و عروقی و پرفشاری خون با استفاده از گوشت های فرآوری شده اظهار کرد: معمولاً فردهمراه با استفاده از گوشت های فرآوری شده چه به صورت پیتزایی که در آن سوسیس و کالباس به کار رفته و چه به صورت غذاهایی مانند هات داگ،نوشابه مصرف می کند که علاوه بر نمک فراوان در این مواد غذایی زمینه ساز دیابت و پرفشاری خون نیز در مصرف کننده های دائمی گوشت های فراوری شده نیز می شود.

صفوی با تاکید بر اینکه فست فودها به ویژه سوسیس و کالباس همراه با سالاد فراوان مصرف شود، بیان کرد: معمولاً یک یا دوبار در ماه خوردن غذای فست فود به مقدار کم همراه با مقدار زیادی سالاد مشکلی ایجاد نخواهد کرد اما برای افرادی که عادت به خوردن فست فود دارند این مشکلات به صورت جدی واقع می شود.

وی با توصیه موکد بر اینکه افراد از فست فودها فاصله بگیرند، افزود: اگر اشخاص بتوانند به طور کامل استفاده از فست فود را از برنامه غذایی خود حذف کنند خیلی به سلامتی آنها کمک خواهد کرد و تا جایی که می توانند از مصرف فست فودها خودداری کنند و در نهایت استفاده بیش از دو بار از فست فود در ماه توصیه نمی شود.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه نوجوانان گرایش زیادی به مصرف فست فود دارند، اظهار کرد: این نوع غذاهای خیابانی همراه با نوشابه که 12 درصد از آن قند می باشد برای سلامتی و رشد نوجوانان مضر می باشد و زمینه ساز بیماری های دیابت و پرفشاری خون در آنها می شود.

وی در زمینه مواد تشکیل دهنده ناگت ها و برگرها بیان کرد: این موادغذایی معمولاً خود گوشت همراه با پیاز و برخی ادویه جات است که مشکلی ندارد اما روغنی که در آن سرخ می شوند، به دلیل اینکه چند بار حرارت می بینند سرطانزا است.

صفوی تصریح کرد: حتی در سرخ کن های منازل که برای سرخ کردن سیب زمینی و برخی مواد غذایی روغن چند بار حرارت می بیند و مصرف می شود نیز سرطانزایی را ایجاد خواهد کرد.

این متخصص تغذیه در خصوص رابطه فریز کردن فرآورده های گوشتی نظیر ناگت و برگر با سرطان اذعان کرد: فریز کزدن این مواد تاثیری بر سرطانزا بودن آنها ندارد و تنها کیفیت فرآورده های گوشتی با فریز کردن کاسته می شود.



لینک منبع :آیا گوشت فرآوری شده سرطانزا است؟

آیا گوشت فرآوری شده سرطانزا است؟ - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/5399882/آیا-گوشت-فرآوری-شده-سرطانزا-است‎Cached22 نوامبر 2015 ... وی درخصوص ارتباط سایر بیماری ها از جمله مشکلات قلبی و عروقی و پرفشاری خون با استفاده از گوشت های فرآوری شده اظهار کرد: معمولاً فردهمراه با ... آیا گوشت فرآوری شده سرطانزا است؟ www.fardanews.com/fa/news/.../آیا-گوشت-فرآوری-شده-سرطانزا-است 23 نوامبر 2015 ... آیا گوشت فرآوری شده سرطانزا است؟ امروزه مصرف فست فودها به طور گسترده شایع شده که استفاده بیش از حد از آنها زمینه ساز بسیاری از بیماری ها خواهد ... گوشت قرمز واقعا سرطان‌ زا است؟ - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/news/314247/گوشت-قرمز-واقعا-سرطان‌-زا-است‎Cachedآیا. به گزارش ریدرز دایجست، سازمان بهداشت جهانی به تازگی تحلیلی را منتشر ... جالب است که گوشت فرآوری شده در کنار تنباکو به عنوان عامل سرطان زا قرار دارد اما این ... سازمان بهداشت جهانی: مصرف گوشت‌های فرآوری شده سرطان‌زا است - BBC ... www.bbc.com/persian/science/.../151026_l30_who_processed_meat‎Cached Similar26 ا کتبر 2015 ... در گزارشی که این سازمان منتشر کرده، آمده است که مصرف ۵۰ گرم گوشت فرآوری شده در روز می‌تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را تا ۱۸ درصد افزایش ... مصرف گوشت فرآوری شده و افزایش خطر سرطان - نمناک namnak.com/مصرف-گوشت-فرآوری-شده.p22391‎Cachedاما شواهد نشان می دهد که احتمالن ارتباطی میان خوردن گوشت قرمز و فرآوری شده و خطر ... می تواند خاصیت سرطان زا داشته باشد اما هنوز دراین مورد یقینی حاصل نشده است. آیا خوردن گوشت قرمز باعث سرطان می شود - تمرینو tamrino.ir/مصرف-گوشت-قرمز/‎Cachedامروزه دانشمندان گوشت های فراوری شده را جزء عوامل درجه ۱ سرطان زا دسته بندی کرده اند. این به آن معنی است که گوشت های فراوری شده معادل تنباکو و دخانیات سرطان زا ... هشدارهای مختلف درباره سرطان‌زا بودن گوشت‌های فراوری شده/ چطور از ... www.khabaronline.ir/detail/475744/society/health‎Cached Similar7 نوامبر 2015 ... همچنین سازمان جهانی بهداشت می گوید مصرف گوشت های فرآوری شده مانند ... تواند خاصیت سرطان زا داشته باشد اما هنوز دراین مورد یقینی حاصل نشده است. آیا گوشت قرمز و سوسیس و کالباس سرطان زا هستند؟ - rpsi.ir www.rpsi.ir/fa-IR/Article/Details/254 8 مارس 2016 ... گفته می شود گوشت های فرآوری شده مانند سوسیس یا کالباس دردسته ی مهم ترین عوامل سرطان زا می باشند.این گفته به چه معناست؟ بله درست است؛ این ... اندر باب سرطان زا بودن سوسیس و کالباس « رجحان mjsabet.com/cms/?p=470‎Cached29 ا کتبر 2015 ... یک عامل دیگر یعنی گوشت های فرآوری شده اضافه شده است. ... آیا تفاوتی بین گوشت مزه دار شده ۱۰۰ درصد با سوسیس مانده ی ۴۰ درصد گوشت وجود ندارد؟ گوشت های فرآوری شده سرطان زا هستند | پزشک من tebme.com/fa/گوشت-های-فرآوری-شده-سرطان-زا-هستند/‎Cached27 دسامبر 2015 ... طبق اعلام سازمان جهانی سلامت WHO خوردن گوشت های فراوری شده مانند ... در بین گزارش این سازمان به خصوص به همبرگر ، هات داگ ، سوسیس و بیکن اشاره شده است که ریسک ابتلا به سرطان را افزایش می دهند. ... آیا به آشپزی علاقه دارید ؟