مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

گیاهانی که می‌توانند جایگزین گوشت قرمز شوند

به گزارش جام جم سرا، دکتر بسکی متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: گیاهان همیشه کالری کمتری در مقایسه با گوشت داشته و در نتیجه بیماری‌های کمتری را به همراه دارند و این گیاهان با محیط زیست سازگاری بیشتری دارند.

وی بیان کرد: گیاهان زیادی به علت داشتن پروتئین جایگزین مناسبی برای گوشت هستند، مصرف با برنامه این گیاهان سبب کاهش هزینه خانواده شده و همچنین افراد از بیماری‌های گوشت قرمز در امان هستند.

بسکی ابراز داشت: مقدار 25 آمینواسید پروتئین کافی بدن برای یک هفته است که این مقدار آمینو در گیاهان بسیاری از جمله گندم سیاه، شاه‌دونه و سویا موجود است.

این متخصص ادامه داد: سویا و گیاهان حاوی پروتئین‌دار دارای مقدار زیادی کلسیم، آهن و امگا 3 است که خاصیت ضدسرطانی بیشماری در این نوع گیاهان موجود است.

وی با بیان این که سویا بهترین جایگزین گوشت قرمز است، تصریح کرد: سویا حاوی مقدار زیادی پروتئین و آمینواسید بوده و روغن آن برای خون مؤثر است و سبب بالا رفتن کلسترول خون نمی‌شود و همچنین مقدار آهن موجود در سویا با گوشت قرمز برابری می‌کند و سویا سرشار از ویتامین B12 است که این ویتامین فاکتوری مؤثر برای ساخت سلول‌های خونی و عصبی است و در تشکیل DNA سودمند می‌باشد.

بسکی در پایان گفت: لوبیا سبز، بذر گنه‌گنه، کنجد، تخمه آفتاب‌گردان، کره بادام زمینی، بلغور گندم، شیر غیرلبنی از دیگر گیاهان حاوی پروتئین بوده که در برنامه‌غذایی جایگزین مناسبی برای گوشت است.



لینک منبع :گیاهانی که می‌توانند جایگزین گوشت قرمز شوند

گیاهانی که می‌توانند جایگزین گوشت قرمز شوند - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/.../گیاهانی-که-می‌توانند-جایگزین-گوشت-قرمز-شوند‎Cached Similar15 نوامبر 2015 ... بعضی از گیاهان حاوی مقدار زیادی پروتئین بوده و این مواد جایگزین مناسب گوشت است. بهترین گیاهی های جایگزین گوشت و مرغ - نمناک namnak.com/جایگزین-گوشت-مرغ.p24701‎Cachedاز مضرات مصرف گوشت و مرغ که مطلع میشویم به فکر یک جایگزین گیاهی می افتیم . ... بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی عروقی، نقرس، دیابت و… می شود. عالی ترین ها برای جایگزین گوشت قرمز را بشناسید + تصاویر - شهر ... shahrematlab.com/جایگزین-گوشت-قرمز/‎Cachedجایگزین گوشت قرمز , پروتئین های کامل گیاهی که می توانند جایگزین گوشت شوند را بشناسیم , چه چیزی را جایگزین گوشت قرمز کنیم؟ در ادامه با شهر مطلب همراه ... گیاهانی که می‌توانند جایگزین گوشت قرمز شوند | مجله اینترنتی زندگی ... www.zendegisalem.com/گیاهانی-که-می‌توانند-جایگزین-گوشت-قرم/‎Cached15 نوامبر 2015 ... بعضی از گیاهان حاوی مقدار زیادی پروتئین بوده و این مواد جایگزین مناسب گوشت است. دکتر بسکی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار حوزه ... گیاهانی که می‌توانند جایگزین گوشت شوند - برترین ها www.bartarinha.ir/fa/.../گیاهانی-که-می‌توانند-جایگزین-گوشت-شوند‎Cached Similar15 مارس 2015 ... گیاهانی که می‌توانند جایگزین گوشت شوند. نخوردن گوشت فواید زیادی برای آدم داره: غذاهای بدون گوشت تقریبا همیشه ارزونتر درمیان، میزان کالری ... 6 ماده غذایی جایگزین برای گوشت - تبیان article.tebyan.net/339718/6-ماده-غذایی-جایگزین-برای-گوشت‎Cached3 نوامبر 2016 ... در این مطلب 6 جایگزین گوشت قرمز را معرفی می کنیم که به خوبی شما را سیر ... باید بدانید که حدود 30 درصد پروتئین ما از پروتئین گیاهی تأمین می شود. ... توجه داشته باشید که گندم، برنج، ذرت، جو و گندم سیاه می توانند جایگزین های ... گیاهانی که می‌توانند جایگزین گوشت قرمز شوند - صفحه اصلی freedownload4u.ir/?t=95&e=8030355 بعضی از گیاهان حاوی مقدار زیادی پروتئین بوده و این مواد جایگزین مناسب گوشت هست. مشهورترین ماده روان گردان دنیا که هرروز آن را مصرف می کنیم دکتر بسکی ... گیاهانی که می‌توانند جایگزین گوشت قرمز شوند - دانشنامه رشد daneshnameh.roshd.ir/mavara/mavara-view_forum_threads2.php?...‎Cached19 نوامبر 2015 ... بعضی از گیاهان حاوی مقدار زیادی پروتئین بوده و این مواد جایگزین مناسب گوشت است. تصویر گیاهانی که می‌توانند جایگزین گوشت قرمز شوند گیاهانی که می‌توانند جایگزین گوشت قرمز شوند | پول نیوز vista.ir/news/25356234 15 نوامبر 2015 ... بعضی از گیاهان حاوی مقدار زیادی پروتئین بوده و این مواد جایگزین مناسب گوشت است. چگونه گیاهخوار شوید - رستوران ایتالیایی بن جو https://www.bonjoo.ir/اخبار/236-چگونه-گیاهخوار-شوید‎Cachedاگر به خوردن مرغ و پارمزان عادت دارید، به جای مرغ می‌توانید از ورقه‌هایی نازک از بادمجان ... وقتی دل‌تان یک خوراک تند می‌خواهد می‌توانید لوبیا یا توفو را جایگزین خوراک گوشت کنید. ... این برگر‌های گیاهی اغلب با ترکیبی از سبزیجات، سویا و غلات درست شده‌اند که ... میزان پایین ویتامین B12 می‌تواند موجب ضعف عضلانی و خستگی شود.