مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ضرورت تزریق واکسن آنفلوآنزا در کودکان

به گزارش جام جم سرا ، دبیر اجرایی یازدهمین کنگره‌ی عفونی کودکان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص بیماری‌های عفونی در اطفال گفت: بیماری‌های عفونی در کودکان طیف گسترده‌ای را در بر می‌گیرد که در رأس این بیماری‌ها عفونت تنفسی فوقانی و دستگاه گوارش قرار دارند.

وی افزود: ما امسال در همایش عفونی اطفال پنل‌های متفاوتی در این زمینه از جمله عفونت بیمارستانی، مقاومت میکروبی، سل و بیماری‌ها بازپدید و نوپدید داریم که مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

دکتر حسین معصومی اصل گفت: خوشبختانه بیماری‌های عفونی در سالهای اخیر روندی کاهشی داشته است و با توجه به فصل آنفولانزا باید بدانیم که شیوع این نوع بیماری در کودکان کمتر از افراد بالغ است. اما با این حال کودکانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند و یا به بیماری‌های مزمن قلبی، خونی و کلیوی مبتلا هستند، بایستی واکسن آنفولانزا را دریافت نمایند.

وی ضمن اشاره به شیوع بیماری‌های عفونی تنفسی فوقانی در فصل پاییز عنوان کرد: اکثر این بیماری‌ها منشأ ویروسی دارند و تأکید ما بر این است که خانواده‌ها از خود درمانی بپرهیزند و توجه داشته باشند که با مصرف مناسب آنتی بیوتیک تحت نظر پزشک می‌توانند درست زمانی کوتاه‌تر بیماری خود را بهبود بخشند.

سرماخوردگی در کودکان نیازی به مصرف آنتی بیوتیک ندارد

استاد دانشگاه علوم پزشکی و فوق تخصص اطفال نیز در خصوص مصرف آنتی بیوتیک در کودکان گفت: در فصل‌های سرد، شیوع بیماری‌های عفونی از جمله سرماخوردگی در افراد افزایش می‌یابد.

دکتر پرویز طباطبایی افزود: با توجه به شیوع این بیماری در کودکان، مصرف مایعات بیش از مصرف آنتی بیوتیک بویژه در کودکان زیر سه سال توصیه نمی‌شود و قرار دادن این کودکان در دمای مناسب بین 22-21 درجه و استفاده از بخار آب و فضایی تمیز می‌تواند در بهبود سرماخوردگی در آنها نقش به سزایی داشته باشد و خانواده‌ها توجه داشته باشند که اکثر سرماخوردگی‌ها و بیماری‌های عفونی در کودکان، به ویژه افراد زیر سه سال نیازی به آنتی بیوتیک ندارد استفاده از موادغذایی مناسب و ایجاد شرایط محیطی مطلوب می‌تواند به بهبود هرچه سریعتر اطفال کمک کرد.



لینک منبع :ضرورت تزریق واکسن آنفلوآنزا در کودکان

ضرورت تزریق واکسن آنفلوآنزا در کودکان - سلامتی salamati.ir/2016/11/.../ضرورت-تزریق-واکسن-آنفلوآنزا-در-کودکان/‎Cached30 نوامبر 2016 ... با توجه به شیوع آنفلوآنزا در فصل سرما دریافت این واکسن در کودکانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، ضرورت دارد. بیماری‌های عفونی در کودکان ... ضرورت تزریق واکسن آنفلوآنزا در کودکان - فردا www.fardanews.com/.../ضرورت-تزریق-واکسن-آنفلوآنزا-در-کودکان‎Cached Similar13 نوامبر 2015 ... با توجه به شیوع آنفلوآنزا در فصل سرما دریافت این واکسن در کودکانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند ضرورت دارد. آیا تزریق واکسن آنفلونزا ضروری است - دیابت diabetestma.org/.../آیا%20تزریق%20واکسن%20آنفلونزا%20ضروری%20است/1940.ht...‎Cached Similarآیا تزریق واکسن آنفلونزا ضروری است. ... به گفته ی دکتر wildeمتخصص قلب اورژانس کودکان ، عقاید مختلفی درمورد خوب بودن ایده ی تزریق واکسن fluوجود دارد. واکسن آنفولانزا چیست و موارد مصرف آن کدامند؟ - شرکت دارو درمان ایرواک www.irvac.ir/.../94-what-is-the-flu-vaccine-and-what-are-its-uses.html‎Cached Similarبزرگسالان و کودکان مبتلا به بیماری های مزمن ریوی یا قلبی شامل آسم. . بزرگسالان و کودکان .... تزریق واکسن آنفلوانزا برای چه کسانی ضروری است؟ واکسن آنفلوانزا ... تزریق واکسن آنفولانزا - وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی www.behdasht.gov.ir/.../نکاتی+در+خصوص+واکسن+آنفلوانزا+و+ضرورت+تزریق+آن‎Cached Similar20 نوامبر 2013 ... نکاتی در خصوص واکسن آنفلوانزا و ضرورت تزریق آن ... تزریق این واکسن در کودکان زیر 36 ماه به میزان 2 دوز به فاصله 45 روز، تزریق می‌شود که هر ... هشدار: کودکان واکسن آنفلوانزا بزنند - روزنامه دنیای اقتصاد donya-e-eqtesad.com/SiteKhan/935779‎Cached30 آوریل 2016 ... دکتر داوود یادگاری افزود: تزریق واکسن آنفلوانزا برای کودکان دچار بیماری های ... دچار نقص ایمنی از قبیل کودکان مبتلا به ایدز و سرطان ضروری است. دستورالعمل تزریق واکسن انفولانزا – سایت پزشکان بدون مرز www.pezeshk.us/?p=28730‎Cached Similarکودکان 6 ماه تا 8 ساله ای که برای اولین بار از واکسن انفولانزا استفاده می کنند، ... را بدتر کند، لذا تزریق واکسن آنفلوانزا به این گونه بیماران، ضروری به نظر می رسد. ضرورت تزریق واکسن آنفلوانزا - نمناک namnak.com/ضرورت-تزریق-واکسن-آنفلوانزا-.p37182‎Cachedنمناک بهداشت و سلامتپیشگیری و بیماریها ضرورت تزریق واکسن آنفلوانزا ... توصیه های پزشکان این است که کودکان زیر شش ماه نباید واکسن آنفلوآنزا دریافت کنند. کودکان زیر دو سال واکسن آنفلوانزا بزنند - ویستا vista.ir/article/344759/کودکان-زیر-دو-سال-واکسن-آنفلوانزا-بزنند‎Cached Similar15 ا کتبر 2008 ... آیا واکسن آنفلوانزا را می توان به بچه ها هم تزریق کرد؟ بله. البته توصیه ... آیا مراجعه به پزشک برای کودک سرماخورده ضروری است؟ اگر سرماخوردگی ... واکسن آنفولانزا و سرماخوردگی برای کودکان | کودک آنلاین www.koodakonline.com/.../73ea4068774043fc8f04c2ba658d8f0c‎Cached Similarتاثیر این مدل واکسن آنفولانزا در این سنین بیشتر از واکسن تزریقی است. ... سن شش ماهگی میرسند وفصل پاییز وزمستان در راه است تزریق واکسن ضروری میباشد .