مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

خوردن خرما و کشمش هم حدی دارد

به گزارش جام جم سرا به نقل از باشگاه خبرنگاران، یک باور غلط درباره بیماری دیابت وجود دارد.

دیابتی ها معمولا از خوردن قند و شیرینی منع می شوند. به همین دلیل سعی می کنند سراغ شیرینی های بی ضرر تر بروند؛ محصولاتی که شیرین کننده های مصنوعی دارند یا خوراکی های مثل خرما و توت خشک اما اگر دیابت دارید، این خوراکی ها هم می توانند شما را دچار مشکل کند.

در ترکیبات شیرینی ها و خوراکی هایی که روی بسته بندی آنها عبارت بدون شکر نوشته شده، به جای قند طبیعی از نوعی شیرین‌کننده مصنوعی به نام آسپارتام استفاده شده است.

این محصولات قند ندارند اما ترکیبات دیگر آنها حاوی کالری است و این افزایش کالری روزانه دیابتی‌ها، برایشان مشکل ساز می شود.

این نکته درباره خرما و توت، کشمش و انجیر خشک هم وجود دارد. خیلی ها تصور می کنند این مواد قند میوه (فروکتوز) دارند و به همین دلیل مصرف زیاد آنها مشکلی ایجاد نمی کند.

در صورتی که قند میوه‌هایی چون انجیر و خرما که ترکیبات فیبر غذایی دارند کمی دیر جذب می شوند اما تولید کالری می کنند و قند خونتان را بالا می برند.

میزان کالری آن مانند سایر قندهاست یعنی به ازای هر یک گرم، مصرف آن‌ها ۴ کیلوکالری انرژی به بدن می‌رسد.



لینک منبع :خوردن خرما و کشمش هم حدی دارد

Images for خوردن خرما و کشمش هم حدی دارد خوردن خرما و کشمش هم به جای قند حدی دارد! - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/.../خوردن-خرما-و-کشمش-هم-به-جای-قند-حدی-دارد‎Cached10 نوامبر 2015 ... جایگزین کردن خرما و کشمش به جای قند اصولی دارد که رعایت نکردن آن سلامتی را به خطر می اندازد. خوردن خرما و کشمش هم حدی دارد - دبیرستان اندیشه فکور andishefakoor.com/default.aspx?id=644&name=644&idmenu...‎Cachedخوردن خرما و کشمش هم حدی دارد. جایگزین کردن خرما و کشمش به جای قند اصولی دارد که رعایت نکردن آن سلامتی را به خطر می اندازد. یک باور غلط درباره بیماری دیابت وجود ... خوردن خرما و کشمش هم به جای قند حدی دارد! - باشگاه خبرنگاران | خبر ... khabarfarsi.com/u/9265124 10 نوامبر 2015 ... با غذا به جنگ چاقی بروید! کننده ای بر میزان قند خون دارد. مصرف این چاشنی خوشمزه باعث کاهش اشتها بویژه در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 شده و در ... دولت بهار:خوردن خرما و کشمش هم به جای قند حدی دارد! www.dolatebahar.com/telex-180125.html تلکس دولت بهار :: هواداران دکتر محمود احمدی نژاد: خوردن خرما و کشمش هم به جای قند حدی دارد! سه شنبه، 19 آبان 1394 - 21:08 کد خبر: 180125 ... خوردن خرما و کشمش هم به جای قند حدی دارد! - دولت بهار :: هواداران دکتر محمود ... www.dolatebahar.com/view-180125.html‎Cached10 نوامبر 2015 ... باشگاه خبرنگاران: یک باور غلط درباره بیماری دیابت وجود دارد. دیابتی ها معمولا از خوردن قند و شیرینی منع می شوند. به همین دلیل سعی می کنند سراغ ... خرما و کشمش هم قند خون را بالا می‌برند - ایسنا www.isna.ir/news/.../خرما-و-کشمش-هم-قند-خون-را-بالا-می-برند‎Cached26 ژانویه 2016 ... یک متخصص تغذیه گفت: با این‌که مصرف خرما، کشمش و توت خشک، ... مقایسه تاثیر غذاها بر افزایش قند خون، شاخصی به نام گلیسمی وجود دارد که ... خرما برای دیابتی‌ها هم محدودیت دارد - تبیان article.tebyan.net/97879/خرما-برای-دیابتی-ها-هم-محدودیت-دارد‎Cached27 جولای 2009 ... تصور مصرف آزادانه و بدون کنترل خرما یا توت خشک و کشمش و انجیر خشک از ... پس حتی در خوردن خرما هم باید احتیاط کنید و از زیاده روی بپرهیزید. چای را با چه بنوشیم؟ - تبیان article.tebyan.net/213630/چای-را-با-چه-بنوشیم-‎Cached4 جولای 2012 ... عامل دیگر، خوردن چای داغ است. ... مثلاً با چایمان توت خشک، خرما، کشمش و موادی از این قبیل می‌خوریم تا قند خونمان بالا نرود و بعد هم می‌بینیم که با یک ... عسل هم قند آزاد دارد بنابراین قندش فرقی با قند میوه‌ها ندارد. ... این کار تا حدی اشتباه است زیرا عسل حاوی آنزیم‌ها و مولکول‌های حیاتی‌ای است که جنسشان از پپتید است. خوردن خرما و کشمش هم به جای قند حدی دارد! - کوپه www.koupeh.com/rs0pxiqf/خوردن-خرما-و-کشمش-هم-به-جای-قند-حدی-دارد به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران ، یک باور غلط درباره بیماری دیابت وجود دارد. دیابتی ها معمولا از خوردن قند و شیرینی منع می شوند.