مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مصرف این غذاها شما را افسرده می کند

به گزارش جام جم سرا به نقل از آوای سلامت، تحقیقات زیادی رابطه بین مصرف برخی غذاها و احتمال ابتلا به افسردگی را ثابت کرده اند:

کربوهیدرات های تصفیه شده: محققان دانشگاه کلمبیا تصمیم گرفتند به این نکته بپردازند که اضافه کردن کربوهیدرات های تصفیه شده به رژیم غذایی با افسردگی ارتباط دارد یا نه. نتایج تحقیقات آنها که در طرح بهداشت زنان و بر روی 70 هزار زن انجام شد، نشان داد که قند خون بالاتر ناشی از غلات تصفیه شده خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می دهد.

این مطالعه که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی به چاپ رسیده، همچنین حاکی از آن است که این روند می تواند معکوس هم باشد به طوری که رژیم غذایی سرشار از غلات کامل خطر ابتلا به افسردگی را در زنان کاهش می دهد.

شکر: رژیم غذایی سرشار از قند همچنین می تواند التهاب را در سراسر بدن و از جمله مغز بالا ببرد و محققان دریافتند که التهاب مغز در بیماران مبتلا به افسردگی 30 درصد بالاتر است. در مقابل مطالعات نشان داده اند که در بیماران با التهاب خفیف مغز که دارو برای درمان بیماری های خود ایمنی یا التهابی دریافت می کنند، علائم افسردگی کاهش می یابد.

به گفته محققا از آنجا که شکر ریشه در التهاب مزمن دارد، خوردن غذاهای فاقد شکر در کاهش التهاب و بهبود خلق و خو موثر است.

شیرین کننده های مصنوعی: محققان دانشگاه نورث وسترن اوهایو با بررسی اثر آسپارتام که یک شیرین کننده مصنوعی است، در افراد با سابقه افسردگی متوجه شدند که مصرف این شیرین کننده ها با شدید شدن علائم افسردگی ارتباط دارد به طوری که خیلی از بیماران حتی افکار خودکشی داشتند. آسپارتام اثرات کاهش سروتونین (هورمون شاد بودن) را در مغز دارد.

چربی های ترانس: همانطور که مصرف روغن زیتون می تواند خطر برخی بیماری ها از جمله بیماری های قلبی و افسردگی را کاهش دهد، مصرف چربی های ترانس می تواند منجر به گرفتگی عروق شده و افسردگی را تا 48 درصد افزایش دهد و این مطالعه در مجله PLOS ONEمنتشر شده است.

غذاهای فرآوری شده: پژوهشگران انگلیسی اعلام کرده اند که کسانی که از مواد غذایی پردازش شده استفاده می کنند، با افزایش خطر ابتلا به افسردگی مواجه هستند و همچنین سطوح بالای استرس را در آنها می توان دید.



لینک منبع :مصرف این غذاها شما را افسرده می کند

مصرف این غذاها شما را افسرده می‌کند - همشهری آنلاین www.hamshahrionline.ir/details/310912/Nutrition/properties‎Cached19 ا کتبر 2015 ... مصرف این غذاها شما را افسرده می‌کند. زندگی > تغذیه - همشهری آنلاین: همانطور که یک رژِیم غذایی مناسب تاثیرات شگرفی روی بهبود خلق و خو دارد و حتی ... مصرف این غذاها شما را افسرده می کند - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/2136623399386066096 مصرف این غذاها شما را افسرده می کند. دوشنبه 27 مهر 1394 ساعت 11:30. همانطور که یک رژِیم غذایی مناسب تاثیرات شگرفی روی بهبود خلق و خو دارد و حتی می تواند باعث ... مصرف این غذاها شما را افسرده می‌کند - سلامت 118 https://www.salamat118.com/post/.../مصرف-این-غذاها-شما-را-افسرده-می‌کند تغذیه و سلامت, خوراکی ها و تغذیه سالم, مصرف این غذاها شما را افسرده می‌کند. غذاهای افسرده کننده:مصرف این غذاها شما را افسرده می‌کند - مجله کسب و ... bazdeh.org/مصرف-این-غذاها-شما-را-افسرده-می‌کند/ تحقیقات این محققان بر روی موش‌ها نشان داد که خارج کردن چربی بدن موجب تنظیم روند متابولیسم مواد غذایی در بدن و همچنین بالانس شدن ترشح هورمون های مغزی می‌شود. مصرف این غذاها شما را افسرده می کند - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../مصرف-این-غذاها-شما-را-افسرده-می-کند‎Cached19 ا کتبر 2015 ... تصویر مصرف این غذاها شما را افسرده می کند. به گزارش جام جم سرا به نقل از آوای سلامت، تحقیقات زیادی رابطه بین مصرف برخی غذاها و احتمال ابتلا به ... بروشور کامل افسردگی / مصرف این غذاها شما را افسرده می کند - صفحه ... javan14.com/.../627260-☜-بروشور-کامل-افسردگی-☞-مصرف-این-غذاها-شما-را-افسرده-می-کند?... درباره این بروشور این بروشور برای تمامی کسانی که تحت ‌تاثیر احساسات ناشی از افسردگی می ‌باشند، توصیه می ‌گردد. در ضمن، امیدواریم این بروشور برای دوستان و ... پایتخت - مصرف این غذاها شما را افسرده می کند www.paytakhtpress.ir/fa/doc/news/.../مصرف-این-غذاها-افسرده-می-کند‎Cachedمصرف این غذاها شما را افسرده می کند. تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۲۷ . Share/Save/Bookmark. تحقاقات جدید نشان می دهد مصرف مداوم غداهای چرب باعث ... - خوراکی هایی که شما را افسرده و مضطرب می‌کند www.hemayatonline.ir/TextVersionDetail/13228‎Cached17 جولای 2016 ... افسردگی‌ احساس‌ غم‌، دلسردی‌، یا ناامیدی‌ است که دلیل آن می‌تواند بروز مشکلات ... البته خبر خوب این است که با کاهش مصرف این محرک‌های غذایی می‌توان ... افسردگی - Royal College of Psychiatrists www.rcpsych.ac.uk/healthadvice/translations/.../depression.aspx‎Cached Similarاین بروشور توصیف می ‌کند که حس افسردگی چگونه است، چگونه افراد افسرده می ‌توانند ..... مصرف این قرصهااحتیاج به رعایت الگوی غذایی خاصی نداردو شما می ‌توانید از ... 7 غذایی که شما را دچار اضطراب می کند - بیتوته www.beytoote.com/psychology/...m/food5-makes-anxious.html‎Cachedخبر خوب این است که با کاهش مصرف این محرک های غذایی می توان اضطراب را به ... به مغز می شوند و یکی از پیامدهای مصرف آنها افسردگی، اضطراب و دیگر مسائل مرتبط با ...