مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

میوه ای برای کاهش فشارخون

تحقیقات نشان می دهند که انگور از پرفشاری خون پیشگیری نموده و به سلامت قلب و عروق کمک می کند.

در این بررسی که در موسسه تحقیقاتی سلامت قلب در دانشگاه میشیگان انجام شد، انواع انگور سبز، قرمز و بنفش مورد مطالعه قرار گرفتند و مشخص شد که این میوه در پیشگیری از بیماری های قلبی- عروقی نقش موثری ایفا می کند.

به گزارش سلامانه، برای انجام این تحقیق رژیم غذایی موش های آزمایشگاهی به مدت 18 هفته تحت کنترل قرار گرفت.

نتایج نشان داد در موش هایی که روزانه انگور مصرف کرده بودند، فشارخون کاهش یافته و عملکرد سیستم قلبی- عروقی با بهبود قابل ملاحظه ای همراه بوده است. این اثر به ترکیباتی موسوم به فلاونوئید که به وفور در انگور و سایر میوه ها و سبزیجات یافت می شود، نسبت داده شده است. علاوه بر میوه ها و سبزیجات، کاکائو، قهوه و چای سبز نیز حاوی فلاونوئیدها می باشند.

پرفشاری خون که یکی از بیماری های شایع و کشنده در عصر حاضر می باشد، به فشارخون بالاتر از 14 بر روی 9 اطلاق می شود.

اصلاح شیوه زندگی به معنی پیروی از الگوی تغذیه مناسب، پیشگیری از چاقی، ورزش و تحرک مداوم و منظم، پرهیز از مصرف سیگار و الکل و مدیریت استرس، مهم ترین گام در پیشگیری و کنترل بیماری پرفشاری خون به شمار می رود.



لینک منبع :میوه ای برای کاهش فشارخون

سبزی،میوه و ادویه هایی که فشارخون را کاهش می دهد - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/.../سبزیمیوه-و-ادویه-هایی-که-فشارخون-را-کاهش-می-دهد‎Cached Similarسبزی،میوه و ادویه هایی که فشارخون را کاهش می دهد ... پرتقال و گریپ فروت از جمله میوه هایی است که مصرف آن موجب کاهش فشارخون می ... مگس‌پران عارضه‌ ای که درمان ندارد ... کدام میوه فشار خون را پایین می آورد؟ www.fardanews.com/fa/.../کدام-میوه-فشار-خون-را-پایین-می-آورد‎Cached Similar4 فوریه 2013 ... نیلوفر حیدری گفت: بهترین رژیم غذایی برای کاهش فشارخون مصرف غذاهای ... از نمک از سبزی و میوه های تازه مانند سیر، لیموترش ، آب نارنج و آویشن میوه های مفید برای فشار خون بالا | مجله پزشکی دکتر سلام www.hidoctor.ir/tag/میوه-های-مفید-برای-فشار-خون-بالا/‎Cached Similarدر این بخش به افرادی که دارای فشار خون بالا هستند یک لیست غذایی آماده کردیم که بدانند چه غذاهایی برایشان مفید و چه غذاهایی مضر است. افراد با افشار خون بالا باید ... میوه هایی مناسب برای فشار بالا - نیک صالحی www.niksalehi.com/.../میوه-هایی-مناسب-برای-فشار-بالا.html‎Cachedنمونه خوراکی هایی که ممکن است تا حدودی موجب کاهش فشار خون شوند: کرفس، ... *میوه ها: گریپ فروت و لیمو ترش مفید به عنوان سردسته‌ ای برای مرکبات معرفی شده‌اند. میوه ای برای کاهش فشارخون - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../میوه-ای-برای-کاهش-فشارخون‎Cached11 ا کتبر 2015 ... در موش هایی که روزانه انگور مصرف کرده بودند، فشارخون کاهش یافته و عملکرد سیستم قلبی- عروقی با بهبود قابل ملاحظه ای همراه بوده است. کدام میوه باعث کاهش فشار خون می شود؟ - الو دکتر https://www.alodoctor.ir/.../کدام-میوه-باعث-کاهش-فشار-خون-می-شود؟‎Cachedنتایج نشان داد در موش هایی که روزانه انگور مصرف کرده بودند، فشارخون کاهش یافته و عملکرد سیستم قلبی- عروقی با بهبود قابل ملاحظه ای همراه بوده است. این اثر به ... مواد غذایی مفید و مضر برای فشار خون بالا - پارسی طب fa.parsiteb.com/مواد-غذایی-مفید-و-مضر-برای-فشار-خون-بالا/‎Cached Similarموادغذایی که سرشار از منیزیم هستند نیز برای پایین آوردن فشارخون مفید هستند. ... باعث می‌شود قلب نیاز به تپیدن سخت نداشته باشد، به کاهش فشارخون کمک می‌کند. 30 راهکار برای کاهش فشار خون بالا + توصیه های طب ... - ریحانه ی هستی mnursing89.blogfa.com/post/5‎Cached Similarاین میوه دارای حداکثر توان پایین آورندگی فشار خون در بدن و ضد اسپاسم است. .... امید است با راهکارهای تغذیه ‌ای ارائه شده گامی مؤثر در جهت کاهش فشار خون و از بین علل ... غذاهایی که فشار خون را پایین می‌آورند | چطور chetor.com/13820-غذاهایی-فشار-خون-را-پایین-می‌آورند/‎Cached Rating: 94% - 1,008 votes اما به طور خاص چه غذاهایی تأثیر مثبتی بر فشار خون دارند؟ در اینجا ۱۰ مورد از غذاهایی را به شما معرفی می‌کنیم که تحقیقات نشان داده‌اند در کاهش فشار خون مفید هستند. داروی فشارخون شما در میوه فروشی است! - تبیان www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=934&articleID=934045‎Cached27 ژانویه 2015 ... آناناس آناناس میوه مناطق استوایی است و از نظر طب سنتی طبع گرم و ‌تری دارد. ... پیشنهاد می‌شود به منظور کاهش فشار خون، از انار ملس استفاده شود.