مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

ویژگی‌های مبتلایان به کم‌شنوایی حسی عصبی

خسرو گورابی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به سوال شهروندی درباره علت آهسته شنیدن صداها، اظهارداشت: این مشکل می‌تواند ناشی از کم‌شنوایی حسی عصبی باشد، وقتی حلزون یا عصب شنوایی که سیگنال‌های جمع‌آوری شده توسط حلزون را به مغز می‌رساند، آسیب ببیند، کم‌شنوایی حسی عصبی رخ می‌دهد که این عارضه ممکن است موجب شود تا همه صداها آهسته‌تر به گوش برسد.

وی افزود: مبتلایان به کم‌شنوایی حسی عصبی ممکن است با صدای بلند صحبت کنند و در محیط پر صدا دچار مشکل شوند.

نقش سمعک در درمان کم‌شنوایی حسی‌ عصبی

این شنوایی شناس گفت: سمعک می‌تواند به مبتلایان کمک کند تا بهتر بشنود ولی ممکن است عدم وضوح صدا وجود داشته باشد که ممکن است فرد را ناراحت کند البته این مشکل همیشه از سمعک نیست و ماهیت این نوع کم‌شنوایی غالباً مشکل‌ساز است.

کم‌شنوایی حسی عصبی غیرقابل جراحی است

رئیس انجمن شنوایی شناسی ایران تصریح کرد: کم‌شنوایی حسی عصبی غیرقابل جراحی است همچنین اگر کم‌شنوایی یک گوش بسیار شدید باشد ممکن است کاشت حلزون صورت گیرد و در واقع نوع پیشرفته‌ای از سمعک است.

گورابی خاطرنشان کرد: کم‌شنوایی عصبی حسی به راحتی قابل درمان نیست اما خوشبختانه این نوع کم‌شنوایی به طور کامل شنوایی را از بین نمی‌برد به گونه‌ای که سمعک می‌تواند آن را جبران کند.



لینک منبع :ویژگی‌های مبتلایان به کم‌شنوایی حسی عصبی

ویژگی‌های مبتلایان به کم‌شنوایی حسی عصبی - خبرگزاری فارس www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940716000452‎Cached8 ا کتبر 2015 ... کم‌شنوایی حسی عصبی نوعی اختلال در شنوایی است که براساس آن فرد مبتلا صداها را آهسته می‌شنود و ممکن است با صدای بلند صحبت کند؛ این عارضه ... ویژگی‌های مبتلایان به کم‌شنوایی حسی عصبی - سلامتی | دمادم https://damadam.ir/.../ویژگی‌های-مبتلایان-به-کم‌شنوایی-حسی-عصبی/4463010 کم‌شنوایی حسی عصبی نوعی اختلال در شنوایی است که براساس آن فرد مبتلا صداها را آهسته می‌شنود و ممکن است با صدای بلند صحبت کند؛ این عارضه غیر قابل جراحی ... ویژگی‌های مبتلایان به کم‌شنوایی حسی عصبی - دولت بهار :: هواداران ... www.dolatebahar.com/.../ویژگی‌های-مبتلایان-به-کم‌شنوایی-حسی-عصبی وی افزود: مبتلایان به کم‌شنوایی حسی عصبی ممکن است با صدای بلند صحبت کنند و در محیط پر صدا دچار مشکل شوند.* نقش سمعک در درمان کم شنوایی حسی‌ عصبیاین ... ویژگی‌های مبتلایان به کم‌شنوایی حسی عصبی - صفحه اصلی answer4u.ir/?t=94&e=2855035&ref=selfanswer4u کم‌شنوایی حسی عصبی نوعی اختلال در شنوایی هست که برپایه اون فرد مبتلا صداها را آهسته می‌شنود و ممکن هست با صدای بلند صحبت کند؛ این عارضه غیر قابل جراحی ... ویژگی‌های مبتلایان به کم‌شنوایی حسی عصبی rialchanges.ir/?t=154&e=1406627&ref=selfhttp://...ir‎Cachedکم‌شنوایی حسی عصبی نوعی اختلال در شنوایی هست که برپایه اون فرد مبتلا صداها را آهسته می‌شنود و ممکن هست با صدای بلند صحبت کند؛ این عارضه غیر قابل جراحی ... ویژگی‌های مبتلایان به کم‌شنوایی حسی عصبی tasalamati.com/e/8BgZ4/ ویژگی‌های مبتلایان به کم‌شنوایی حسی عصبی. کم‌شنوایی حسی عصبی نوعی اختلال در شنوایی است که براساس آن فرد مبتلا صداها را آهسته می‌شنود و ممکن است با صدای ... ویژگی های مبتلایان به کم شنوایی حسی عصبی - پایگاه خبری ... tnews.ir/news/0c3e49680927.html‎Cachedکم شنوایی حسی عصبی نوعی اختلال در شنوایی است که براساس آن فرد مبتلا صداها را آهسته می شنود و ممکن است با صدای بلند صحبت کند؛ این عارضه غیر قابل جراحی ... ویژگی‌های مبتلایان به کم‌شنوایی حسی عصبی - اولین سایت مددکاری ... www.socialworkeriran.com/find.php?item=1.21.5135.fa‎Cachedویژگی‌های مبتلایان به کم‌شنوایی حسی عصبی. کم‌شنوایی حسی عصبی نوعی اختلال در شنوایی است که براساس آن فرد مبتلا صداها را آهسته می‌شنود و ممکن است با صدای ... انواع کم شنوایی و بد شنوایی شامل-- کم شنوایی آمیخته , حسی-عصبی و ... beltone-iran.com/انواع-کم-شنوایی/‎Cachedانواع کم شنوایی و بد شنوایی شامل کم شنوایی آمیخته , حسی-عصبی , کم شنوایی ... هدایت استخوانی نسبت به هدایت هوایی است، در مبتلایان به این نوع از کم شنوایی،درک ... rayan-clinic - کم شنوایی rayan-clinic.ir/کم-شنوایی.html‎Cached21 فوریه 2017 ... سمعک, شنوایی سنجی, وزوز گوش, کم شنوایی, رایان سمعک. ... به بررسی انواع کم شنوایی، علل به وجود آمدن آن، راه های درمان، علائم مبتلا شدن به کم شنوایی و … ... کم شنوایی حسی عصبی شایع ترین نوع کم شنوایی به حساب می آید و با دارو ...