مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

کاهش ابتلا به اوتیسم در نوزادانی که شیرمادر می خورند

طبق یک پروژه تحقیقاتی بین المللی به نظر می رسد که مصرف شیر مادر، خطر ابتلا به اوتیسم را در نوزادانی که زمینه ابتلا به این اختلال را به صورت ژنتیکی دارند، کم می کند.

به گزارش مهر، یک تیم پژوهشی به سرپرستی «کاتلین کرول»، از موسسه علوم شناختی انسانی و مغز ماکس پلانک آلمان، با تمرکز بر تغذیه با شیر مادر، ژن ها و توانایی درک احساسات به نتایج قابل توجهی دست پیدا کرد.

کرول و همکارانشان در این پروژه تحقیقاتی ۹۸ نوزاد هفت ماهه را که نیمی از آن ها دارای دو نسخه از یک نوع ژن خطرناک CD۳۸ بودند، مورد مطالعه قرار دادند تا بتوانند اثر تغذیه با شیر مادر را بر ادراک نوزادان از احساسات مشخص سازند.

در حقیقت تشخیص احساسات افراد یکی از مهارت های کلیدی اجتماعی محسوب می شود که به مقدار اطلاعات فراهم شده از منطقه چشم فرد بستگی دارد به این معنا که فرد توسط چشم به تشخیص احساسات افراد می پردازد. ارتباط مستقیمی را می توان بین کاهش توجه به چشم دیگران و ابتلا به اختلالات اوتیسم مشاهده کرد.

این پژوهش ها نشان می دهد نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند زمان بیشتری را صرف نگاه کردن چشمانی با حالت های شاد کرده و از نگاه کردن به چشمان عصبانی خودداری می کنند. محققان از تطبیق این داده های به دست آمده با ژنوتیپ نوزادان دریافتند که تغذیه با شیر مادر در تنظیمات بصری نوزادانی که دارای ژن خطرناک CD۳۸ هستند موثر واقع می شود.

از دیگر نتایج به دست آمده در این پژوهش ها می توان به این مساله اشاره کرد که تغذیه با شیر مادر با افرایش حساسیت نسبت به احساسات و هیجان ها در نوزادان همراه است اما محققان و پژوهشگران تاکید می کنند که هنوز شواهد و مدارک به دست نیامده که نشان دهد تغذیه با شیر مادر اثر نهایی بر احتمال ایجاد اوتیسم گذاشته و یا شدت آن را کاهش می دهد.

در این پژوهش بین المللی دانشمندان دانشگاه ملی سنگاپور و دانشگاه ویرجینیا نیز با محققان و دانشمندان آلمانی همکاری نزدیک داشته اند.



لینک منبع :کاهش ابتلا به اوتیسم در نوزادانی که شیرمادر می خورند

کاهش ابتلا به اوتیسم در نوزادانی که شیرمادر می خورند - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/.../کاهش-ابتلا-به-اوتیسم-در-نوزادانی-که-شیرمادر-می-خورند‎Cached21 سپتامبر 2015 ... تحقیقات جدید نشان می دهد که تغذیه با شیر مادر می تواند خطر ابتلا به اوتیسم را در نوزادان کاهش دهد. کاهش ابتلا به اوتیسم در نوزادانی که شیر مادر می خورند | موسسه خیریه ... tabrizautismi.com/.../کاهش-ابتلا-به-اوتیسم-در-نوزادانی-که-شیر/‎Cachedطبق یک پروژه تحقیقاتی بین المللی به نظر می رسد که مصرف شیر مادر، خطر ابتلا به اوتیسم را در نوزادانی که زمینه ابتلا به این اختلال را به صورت ژنتیکی دارند، ... کاهش خطر ابتلا به اوتیسم در نوزادانی که شیر مادر می خورند rialchanges.ir/?...کاهش...ابتلا+به+اوتیسم...نوزادانی+که...می+خورند به نقل خبرنگار مهر، طبق یک پروژه تحقیقاتی بین المللی به نظر می رسد که مصرف شیر مادر، خطر ابتلا به اوتیسم را در نوزادانی که زمینه ابتلا به این اختلال را به ... کاهش خطر ابتلا به اوتیسم در نوزادانی که شیر مادر می خورند - دولت بهار ... www.dolatebahar.com/.../کاهش-خطر-ابتلا-به-اوتیسم-در-نوزادانی-که-شیر-مادر-می-خورند 21 سپتامبر 2015 ... به گزارش دولت بهار به نقل از مهر، طبق یک پروژه تحقیقاتی بین المللی به نظر می رسد که مصرف شیر مادر، خطر ابتلا به اوتیسم را در نوزادانی که ... کاهش ابتلا به اوتیسم در نوزادانی که شیرمادر می خورند - صفحه اصلی answer4u.ir/?t=94&e=2450365&ref=selfanswer4u تحقیقات جدید نشان می دهد که تغذیه با شیر مادر می تواند خطر ابتلا به اوتیسم را در نوزادان کاهش دهد. نیاز چشمان درشت به انرژی به نسبت چشم های معمولی طبق یک پروژه ... کاهش ابتلا به اوتیسم در نوزادانی که شیرمادر می خورند > خبرخوان ... medicalnet.ir/news/feeds/ID/187066/PostComment‎Cachedتحقیقات جدید نشان می دهد که تغذیه با شیر مادر می تواند خطر ابتلا به اوتیسم را در نوزادان کاهش دهد. کاهش خطر ابتلا به اوتیسم در نوزادانی که شیر مادر می خورند tasalamati.com/e/d21Oz/‎Cachedسلامت نیوز :تحقیقات جدید نشان می دهد که تغذیه با شیر مادر می تواند خطر ابتلا به اوتیسم را در نوزادان کاهش دهد. به نقل از مهر، طبق یک پروژه تحقیقاتی بین المللی به ... شیردهی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/شیردهی‎Cached Similarبررسی سال ۲۰۰۷ AHRQ نشان می‌داد که تغذیه با شیر مادر، کاهش خطر ابتلا به التهاب ... از ۱۳٬۸۸۹ نوزاد متولد شده در این بیمارستان‌ها و تا سالهای ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵، نوزادانی که در ..... نوزادان تازه‌متولدشده بین ۳۰ تا ۹۰ میلی‌لیتر در هر بار تغذیه، شیر می‌خورند. ارتباط شگفت آور تغذیه شیر مادر با سرطان سینه/ مواد غذایی افزایش ... 188.75.89.4/.../ارتباط-شگفت-آور-تغذیه-شیر-مادر-با-سرطان-سینه-مواد-غذایی-افزایش-دهنده-شیر-مادر‎‎Cached1 آگوست 2017 ... هدف از این نامگذاری تشویق مادران به تغذیه فرزندان خود از این نعمت الهی است. ... دوم اینکه، نوزادانی که شیر مادر استفاده می کنند بسیار کمتر دچار بیماری های تنفسی، .... تصویر کاهش ابتلا به اوتیسم در نوزادانی که شیرمادر می خورند ... بهترین جایگزین بعد از شیر مادر - جام جم آنلاین 77.104.65.15/sara/.../بهترین-جایگزین-بعد-از-شیر-مادر‎Cached13 دسامبر 2015 ... محققان ادعا می کنند شیر نارگیل می تواند به عنوان جایگزینی برای شیر مادر استفاده ... تصویر کاهش ابتلا به اوتیسم در نوزادانی که شیرمادر می خورند ...