مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

چرا خرما بهتر از قند است؟

هر خرمای رطب ۲۰ کیلوکالری انرژی و ۵ گرم قند دارد.

سلامت نیوز نوشت: این میوه حاوی ویتامین هایی مانند A و C است اما یک عدد خرما نمی تواند تامین کننده عمده این ویتامین ها در بدن باشد؛ وقتی در رژیم غذایی فردی، ۴ واحد میوه را در نظر می گیریم، آن فرد می تواند ۳ سهم میوه و ۳ عددخرما را به عنوان یک سهم میوه در طول روز مصرف کند.

قند خرما مانند سایر میوه ها، مخلوطی از فروکتوز و گلوکز است و چون این قندها معمولا همراه با فیبر است، مصرفشان به قندهای ساده برتری دارد. البته این امر به هیچ وجه تاییدی بر زیاده روی در مصرف خرما نیست.

خرما هم قند دارد و هم کالری و مصرف بیش از اندازه آن می تواند باعث اضافه وزن و چاقی شود.

هر عدد خرما حدود ۸۰ گرم و نزدیک به ۲۳ درصد آن آب است و مقدار کمی پروتئین دارد.

مصرف خرما به همه افراد پیشنهاد می شود و هیچ کس منع مصرفی برای این میوه ندارد. البته بهتر است بیماران مبتلا به دیابت، یک سهم میوه خرمای خود را در ۳ نوبت مختلف در طول روز مصرف کنند زیرا نمایه گلایسمی خرما نسبت به سایر خوراکی ها بسیار پایین تر است و مصرف با فاصله آن برای بیماران دیابتی مشکلی ایجاد نمی کند.



لینک منبع :چرا خرما بهتر از قند است؟

Images for چرا خرما بهتر از قند است؟ چرا خرما بهتر از قند است؟ - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../چرا-خرما-بهتر-از-قند-است؟‎Cached16 سپتامبر 2015 ... خرما در گروه میوه ها طبقه بندی می شود. البته خرما میوه ای است که قند فراوانی دارد و هر ۳ عدد خرما یک واحد میوه محسوب می شود. چرا خرما بهتر از قند است؟ - مواد غذایی - تغذیه - سلامت نیوز www.salamatnews.com/news/161651/چرا-خرما-بهتر-از-قند-است-‎Cached15 سپتامبر 2015 ... خرما در گروه میوه ها طبقه بندی می شود. البته خرما میوه ای است که قند فراوانی دارد و هر ۳ عدد خرما یک واحد میوه محسوب می شود. چرا خرما از قند و شکر بهتر است؟ - پارس نیوز www.parsnews.com/.../299095-چرا-خرما-از-قند-شکر-بهتر-است‎Cached17 آگوست 2015 ... خرما جزو میوه‌ها طبقه‌بندی و هر 3عدد خرما یک واحد میوه محسوب می‌شود. این میوه قند فراوانی دارد.هر عدد خرما 20 کیلوکالری انرژی و 5 گرم قند دارد. چرا خرما از قند و شکر بهتر است؟ - افکار نیوز www.afkarnews.ir/بخش-اجتماعی.../447453-چرا-خرما-از-قند-شکر-بهتر-است 15 سپتامبر 2015 ... خرما جزو گروه میوه‌ها طبقه‌بندی می‌شود. البته خرما میوه‌ای است که قند فراوانی دارد و هر ۳ خرما یک واحد میوه محسوب می‌شود. چرا خرما از قند و شکر بهتر است؟ - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/5289517/چرا-خرما-از-قند-و-شکر-بهتر-است‎Cached13 آگوست 2015 ... خرما جزو گروه میوه‌ها طبقه‌بندی می‌شود. البته خرما میوه‌ای است که قند فراوانی دارد و هر 3 خرما یک واحد میوه محسوب می‌شود. چرا خرما از قند و شکر بهتر است؟ - دری dari.irib.ir/component/.../102504-چرا-خرما-از-قند-و-شکر-بهتر-است؟‎Cachedخرما جزو میوه‌ها طبقه‌بندی و هر 3عدد خرما یک واحد میوه محسوب می‌شود. این میوه قند فراوانی دارد. هر عدد خرما 20 کیلوکالری انرژی و 5 گرم قند دارد. اگر بخواهیم از نظر تامین ... خبرگزاری تسنیم - چرا خرما بهتر از قند است؟ https://www.tasnimnews.com/fa/news/1394/06/.../چرا-خرما-بهتر-از-قند-است 16 سپتامبر 2015 ... خرما در گروه میوه ها طبقه بندی می شود. البته خرما میوه ای است که قند فراوانی دارد و هر 3 عدد خرما یک واحد میوه محسوب می شود. چرا خرما از قند و شکر بهتر است؟ - سیمرغ seemorgh.com/health/.../250552-چرا-خرما-از-قند-و-شکر-بهتر-است؟/ 13 آگوست 2015 ... چرا خرما از قند و شکر بهتر است؟ خرما جزو گروه میوه‌ها طبقه‌بندی می‌شود. البته خرما میوه‌ای است که قند فراوانی دارد و هر 3 خرما یک واحد میوه محسوب می‌شود. چرا خرما بهتر از قند است؟ - آکا www.akairan.com/health/bimari.../news20174292042210801.html‎Cached29 آوریل 2017 ... خرما در گروه میوه ها طبقه بندی می شود. البته خرما میوه ای است که قند فراوانی دارد و هر ۳ عدد خرما یک واحد میوه محسوب می شود.