مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

رژیم غذایی ناسالم، عامل مهم مرگ زودرس در جهان

گروهی از کارشناسان و متخصصان برجسته سلامت در این تحلیل دریافته‌اند که رژیم غذایی ناسالم، عامل اصلی مرگ و میرهای زودرس است و در این بین گوشت قرمز و نوشیدنی‌های شیرین و قندی جزو خوردنی‌هایی هستند که در 21 درصد مرگ و میرهای جهانی نقش دارند.

روزنامه گاردین در گزارشی در این زمینه منتشر کرد: استعمال سیگار هنوز مهمترین عامل خطرزای مرگ زودرس در انگلیس است و پس از آن فشارخون بالا و چاقی، مهمترین فاکتورهای خطرزا هستند

اما انستیتو ارزیابی متریک سلامت در آمریکا اعلام کرده که ترکیبی از عوامل منفی مختلف در رژیم غذایی از مصرف بسیار محدود میوه و سبزی، خشکبار و غلات سبوس‌دار گرفته تا مصرف زیاد نمک و کلسترول، سلامت مردم سراسر دنیا را به خطر می‌اندازد و تلفات جدی بر جای می‌گذارد.

به گزارش ایسنا، مطالعه اخیر این انستیتو نشان می‌دهد که بزرگترین عامل مرگ زودرس در سراسر جهان فشارخون بالاست که در بروز آن نه‌ تنها سن و وراثت نقش دارد بلکه در عین حال عواملی چون چاقی، سیگار، مصرف نمک زیاد، بی‌تحرکی و ورزش نکردن و مصرف الکل بسیار تاثیرگذار هستند.

در این مطالعه 14 فاکتورخطرزا در رژیم غذایی مورد مطالعه قرار گرفته و معلوم شد که تغذیه ناسالم شامل مصرف کم میوه و سبزی و غلات سبوس‌دار و در عین حال رژیم غذایی حاوی مقادیر زیاد گوشت قرمز و مواد قندی همچون نوشابه‌ها بیش از عوامل دیگر در افزایش نرخ مرگ‌ومیرهای زودرس در سراسر جهان نقش دارد و موجب بروز بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و دیابت می‌شود.



لینک منبع :رژیم غذایی ناسالم، عامل مهم مرگ زودرس در جهان

رژیم غذایی ناسالم، عامل مهم مرگ زودرس در جهان - ایسنا www.isna.ir/news/.../رژیم-غذایی-ناسالم-عامل-مهم-مرگ-زودرس-در-جهان 11 سپتامبر 2015 ... در یک مطالعه پزشکی جدید، رژیم غذایی ناسالم به عنوان اصلی‌ترین علت مرگ و میر زودرس در سراسر جهان شناخته شد. رژیم غذایی ناسالم، عامل مهم مرگ زودرس در جهان - سلامتی | دمادم https://damadam.ir/.../رژیم-غذایی-ناسالم-عامل-مهم-مرگ-زودرس-در-جهان/4743579 در یک مطالعه پزشکی جدید، رژیم غذایی ناسالم به عنوان اصلی‌ترین علت مرگ و میر زودرس در سراسر جهان شناخته شد. گروهی از کارشناسان و متخصصان برجسته سلامت ... رژیم غذایی ناسالم، عامل مهم مرگ زودرس در جهان | | روزنامه پزشکی ایران www.iran.pezeshk.us/archives/68664‎Cachedدر یک مطالعه پزشکی جدید، رژیم غذایی ناسالم به عنوان اصلی‌ترین علت مرگ و میر زودرس در سراسر جهان شناخته شد. به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران. [PDF] رژیم غذایی ناسالم، عامل مهم مرگ زودرس در جهان -آکا - آکاایران www.akairan.com/health/pdf/bimari.../news20165213364985118.pdf‎Cachedﺁﮐﺎﺍﯾﺮﺍﻥ: ﺭﮊﯾﻢ ﻏﺬﺍﯾﯽ ﻧﺎﺳﺎﻟﻢ، ﻋﺎﻣﻞ ﻣﻬﻢ ﻣﺮﮒ ﺯﻭﺩﺭﺱ ﺩﺭ ﺟﻬﺎﻥ. ﺩﺭ ﯾﮏ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﭘﺰﺷﮑﯽ ﺟﺪﯾﺪ، ﺭﮊﯾﻢ ﻏﺬﺍﯾﯽ ﻧﺎﺳﺎﻟﻢ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺍﺻﻠﯽ ﺗﺮﯾﻦ ﻋﻠﺖ ﻣﺮﮒ ﻭ ﻣﯿﺮ ﺯﻭﺩﺭﺱ ﺩﺭ ﺳﺮﺍﺳﺮ ﺟﻬﺎﻥ ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪ. ﺳﻼﻣﺖ ﺁﮐﺎ ﺍﯾﺮﺍﻥ. ﺁﮐﺎﺍﯾﺮﺍﻥ: ﺭﮊﯾﻢ ... رژیم غذایی ناسالم، عامل مهم مرگ زودرس در جهان bahar.xyz/data/.../رژیم+غذایی+ناسالم+عامل+مهم+مرگ+زودرس+در+جهان‎Cachedپست رژیم غذایی ناسالم، عامل مهم مرگ زودرس در جهان از وبلگ مرجع دریافت و با درج لینک مستقیم منبع آن نمایش داده شده است. در صورتیکه محتوای پست نمایش داده شده نا ... رژیم غذایی ناسالم عامل مهم مرگ زودرس در جهان - search zendegi.xyz/search/رژیم+غذایی+ناسالم+عامل+مهم+مرگ+زودرس+در+جهان‎Cachedرژیم غذایی لاغری مصرف گلوتن: حدود یک درصد از مردم آمریکا قادر به تحمل گلوتن نیستند. چنین افرادی در سراسر جهان باید در مصرف این ماده ملاحظاتی داشته باشند اما ... با علت مهم مرگ زودرس در جهان آشنا شوید | الوندشاپ alvandshop.ir/با-علت-مهم-مرگ-زودرس-در-جهان-آشنا-شوید/‎Cached13 سپتامبر 2015 ... با علت مهم مرگ زودرس در جهان آشنا شوید از مهمترین این عوامل چاقی و اضافه ... تحلیل دریافته‌اند که رژیم غذایی ناسالم;عامل اصلی مرگ و میرهای زودرس است ... رژیم غذایی ناسالم، عامل مهم مرگ زودرس در جهان - انتخاب | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/6671129 رژیم غذایی ناسالم، عامل مهم مرگ زودرس در جهان. پایگاه خبری تحلیلی انتخاب ( Entekhab.ir) : در یک مطالعه پزشکی جدید، رژیم غذایی ناسالم به عنوان اصلی ترین علت مرگ ... رژیم غذایی ناسالم، عامل مهم مرگ زودرس در جهان - خبرگزاری دانشجویان ایران tnews.ir/news/056B48016787.html در یک مطالعه پزشکی جدید، رژیم غذایی ناسالم به عنوان اصلی ترین علت مرگ و میر زودرس در سراسر جهان شناخته شد. رژیم غذایی ناسالم عامل مهم مرگ زودرس در جهان - عنوان niloofareabi.onvan.xyz/.../رژیم+غذایی+ناسالم+عامل+مهم+مرگ+زودرس+در+جهان‎Cached3 آگوست 2017 ... حمید نیکو، دانشجوی ی روابط بین الملل بوخوم آلمان؛ مرتضی سویلمی ﻣﺴﺄله ایران و رژیم صهیونیستی در چهارچوب بازی حاصل جمع صفر قابل تبیین ...