مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

5 دلیل خوب برای خوردن شکلات تلخ

شکلات تلخ دارای طعم خوب است که باعث شده طرفداران زیادی پیدا کند.

مصرف شکلات تلخ غنی از آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدان موجود در شکلات تلخ باعث نرم‌تر شدن پوست، کاهش خشکی و افزایش مقاومت آن در برابر سوختگی می‌شود. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، مصرف کاکائو رطوبت پوست را تا 25 درصد افزایش می‌دهد و این بهترین چند برای افرادی است که پوست‌شان خشک است.

دندان‌های سالم‌تر:

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، قند موجود در شکلات باعث خرابی دندان‌ها می‌شود. با این حال محققان معتقدند که کاکائوی خالص از دندان‌ها محافظت می‌کند. پوست دانه‌های کاکائو حاوی ترکیبات ضدباکتریایی است که از ایجاد جرم دندان پیشگیری می‌کند.

در شکلات تلخ ترکیباتی چون چربی وجود دارد و میزان قند آن نسبت به شکلات‌های دیگر کمتر است. و افرادی که رژیم می‌گیرند باید به این نکته توجه کنند که چربی شکلات تلخ مقداری کالری به بدن آن‌ها وارد می‌کند به همین دلیل این نوع شکلات می‌تواند تا حدودی فرد را در معرض ابتلا به چاقی قرار دهد. ولی کالری دریافتی آن‌ها از قند موجود در شکلات نخواهد بود.

وی افزود: به علت ترکیبات قهوه و کافئین که در شکلات تلخ وجود دارد می‌تواند باعث افزایش متابولیک بدن و یا سوخت و ساز بدن و همچنین باعث افزایش تمرکز و توجه در فرد شود.

استفاده در هنگام مطالعه:

فرح‌بخش بیان کرد: افرادی که می‌خواهند در ساعاتی از شب مطالعه کنند می‌توانند از قهوه و یا شکلات تلخ استفاده کنند.

افراد عادی هنگام شب شکلات تلخ مصرف نکنند

وی تصریح کرد: شکلات تلخ برای افراد عادی در ساعات شب توصیه نمی‌شوند به خاطر آن‌که مصرف این نوع شکلات در شب ممکن است به علت کافئین موجود در خودش یک مقدار حالت بی‌خوابی را در افراد ایجاد کند و باعث ناراحتی آن‌ها بشود.

وی در پایان اشاره کرد: افرادی که علاقه‌ی خاصی به شکلات تلخ دارند می‌توانند در طول روز آن را با چای میل کنند و از نظر من هیچ مشکلی وجود ندارد.



لینک منبع :5 دلیل خوب برای خوردن شکلات تلخ

5 دلیل خوب برای خوردن شکلات تلخ - باشگاه خبرنگاران www.yjc.ir/fa/news/5314919/5-دلیل-خوب-برای-خوردن-شکلات-تلخ‎Cached Similar7 سپتامبر 2015 ... به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شکلات تلخ دارای طعم خوب است که باعث شده طرفداران زیادی پیدا کند. 5 دلیل خوب برای خوردن شکلات تلخ -آکا - آکاایران www.akairan.com/health/bimari.../news20165301592438756.html‎Cached30 مه 2016 ... آکاایران: 5 دلیل خوب برای خوردن شکلات تلخ. پوست دانه های کاکائو حاوی ترکیبات ضدباکتریایی است که از ایجاد جرم دندان پیشگیری می کند. 6 دلیل خوب برای خوردن شکلات تلخ | روشن - شیرینی شکلات روشن roshen.ir/6-دلیل-خوب-برای-خوردن-شکلات-تلخ/‎Cached Similar5 ژوئن 2014 ... 6 دلیل خوب برای خوردن شکلات تلخ. June 5, 2014 /0 Comments/in اخبار /by roshen . 1- شکلات سیاه سرشار از آنتی اکسیدان است شکلات سیاه ... 6 دلیل مهم برای خوردن شکلات تلخ - لیدیز www.ladieez.com/.../2033-health-benefits-of-dark-chocolate-6-‎Cached Similarتوصیه می‌کنیم شکلات را با شیر میل نکنید. 5. از پوست شما محافظت می کند ... البته این بدین معنی نیست که شما با خوردن شکلات تلخ، از کرم ضد آفتاب بی نیاز ..... یک ترفند خوب اجرا کنید بهتر است تمام تمرکزتان بر این باشد که چطور می‌توانید به ... 5 دلیل خوب برای خوردن شکلات تلخ - شهرخبر www.shahrekhabar.com/medical/1441615560563711 پوست دانه‌های کاکائو حاوی ترکیبات ضدباکتریایی است که از ایجاد جرم دندان پیشگیری می‌کند. 5 خاصیت شناخته شده شکلات تلخ | khanoomane khanoomane.com/blog/5-خاصیت-شناخته-شده-شکلات-تلخ/‎Cached31 ا کتبر 2016 ... این نوع از شکلات به دلیل داشتن کالری و چربی پایین به کاهش وزن هم کمک خواهد کرد. ... که خوردن شکلات به حد معقول می تواند برای سلامتی بدن بسیار مفید باشد. ... شکلات تلخ با افزایش سطح کلسترول خوب در بدن همزمان با کاهش سطح ... 6 دلیل خوب برای خوردن شکلات سیاه - تبیان article.tebyan.net/200950/6-دلیل-خوب-برای-خوردن-شکلات-سیاه‎Cached29 فوریه 2012 ... اگر شکلات سیاه به اندازه مصرف شود فواید زیادی برای انسان دارد که در این مقاله به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم. با ما همراه ... 6 دلیل خوب برای خوردن شکلات سیاه ... 5- شکلات سیاه دوستدار پوست است ... کاکائوی تلخ برای قلب مفیده. 5 دلیل خوب برای خوردن شکلات تلخ - هفت چشمه haftcheshme.com/.../5%20دلیل%20خوب%20برای%20خوردن%20شکلات%20تلخ‎Cached7 سپتامبر 2015 ... آنتی اکسیدان موجود در شکلات تلخ باعث نرم‌تر شدن پوست، کاهش خشکی و افزایش مقاومت آن در برابر سوختگی می‌شود. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، ... 5 دلیل خوب برای خوردن شکلات تلخ | شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): www.ghatreh.com/news/.../دلیل-خوب-برای-خوردن-شکلات-تلخ‎Cached7 سپتامبر 2015 ... شبکه مردمی اطلاع رسانی(شمانیوز): پوست دانه های کاکائو حاوی ترکیبات ضدباکتریایی است که از ایجاد جرم دندان پ. 5 دلیل خوب برای خوردن شکلات تلخ - پایگاه خبری تحلیلی نما - تی نیوز tnews.ir/news/afef47780126.html‎Cachedشکلات تلخ دارای طعم خوب است که باعث شده طرفداران زیادی پیدا کند. مصرف شکلات تلخ غنی از آنتی اکسیدان آنتی اکسیدان موجود در شکلات تلخ باعث نرم تر شدن ...