مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

سیگار باعث برآمدگی شکم می شود

دانشمندان می گویند که مصرف دخانیات باعث تجمع چربی در نواحی مرکزی بدن شده و منجر به برآمدگی شکم می شود.

محققان داده های ۲۹ مطالعه مربوط به ۱۴۸۷۳۱ نفر با اصل و نسب اروپایی را مورد بررسی قرار دادند که شامل افراد سیگاری، سابقاً سیگاری، و یا غیر سیگاری بودند. این اطلاعات شامل جزئیات مربوط به عادات سیگار کشیدن داوطلبان و همچنین وزن و دور کمر آن ها بود.

به گزارش مهر، مطالعه فوق که در نشریه BMJ منتشر شده نشان داد که برخی افراد سیگاری یک نوع تغییر ژنتیکی داشتند که بیشتر مرتبط با سیگار کشیدن و داشتن شاخص توده بدن (BMI) کمتر بود.

اما بررسی ها همچنین نشان داد در حالی که BMI به طور کلی در افراد سیگاری شدید پایین تر بود، اما سایز دور کمر آنها بیشتر از افراد غیر سیگاری بود.

دانشمندان در این خصوص اعلام کردند که برآمدگی شکم در افراد سیگاری که وزن زیاد کرده اند در مقایسه با غیر سیگاری هایی که به همان میزان وزن اضافه کرده اند، بیشتر است. علاوه بر این، احتمال ابتلا به دیابت نیز در افراد سیگاری نسبت به غیر سیگاری بیشتر است.



لینک منبع :سیگار باعث برآمدگی شکم می شود

سیگار باعث برآمدگی شکم می شود - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان ... www.mehrnews.com/news/2895963/‎Cached26 آگوست 2015 ... تحقیقات جدید نشان می دهد، افرادی که زیاد سیگار می کشند به احتمال بیشتری شکم بر آمده خواهند داشت. سیگار باعث برآمدگی شکم می شود - جام جم آنلاین jamejamonline.ir/sara/.../سیگار-باعث-برآمدگی-شکم-می-شود‎Cached26 آگوست 2015 ... تحقیقات جدید نشان می دهد، افرادی که زیاد سیگار می کشند به احتمال بیشتری شکم بر آمده خواهند داشت. سیگار باعث برآمدگی شکم می شود - فرارو fararu.com/fa/news/244756/سیگار-باعث-برآمدگی-شکم-می-شود‎Cachedسیگار باعث برآمدگی شکم می شود. تاریخ انتشار: ۱۶:۲۴ - ۰۴ شهریور ۱۳۹۴. پ. تحقیقات جدید نشان می دهد، افرادی که زیاد سیگار می کشند به احتمال بیشتری شکم بر آمده ... دولت بهار:سیگار باعث برآمدگی شکم می شود www.dolatebahar.com/telex-139332.html‎Cachedتلکس دولت بهار :: هواداران دکتر محمود احمدی نژاد: سیگار باعث برآمدگی شکم می شود چهارشنبه، 4 شهریور 1394 - 09:34 کد خبر: 139332 ... سیگار باعث برآمدگی شکم می شود tasalamati.com/e/4MGjM/‎Cachedسلامت نیوز : تحقیقات جدید نشان می دهد، افرادی که زیاد سیگار می کشند به احتمال بیشتری شکم بر آمده خواهند داشت. به نقل از مهر،دانشمندان می گویند که مصرف دخانیات ... آخرین خبر | تناسب اندام/ سیگار باعث برآمدگی شکم می شود akharinkhabar.ir/health/.../تناسب-اندام-سیگار-باعث-برآمدگی-شکم-می-شود 26 آگوست 2015 ... دانشمندان می گویند که مصرف دخانیات باعث تجمع چربی در نواحی مرکزی بدن شده و منجر به برآمدگی شکم می شود.محققان داده های ۲۹ مطالعه مربوط به ... سیگار عامل برآمدگی شکم iran-newspaper.com/newspaper/BlockPrint/81593‎Cached1 سپتامبر 2015 ... تحقیقات جدید نشان می‌دهد، افرادی که زیاد سیگار می‌کشند احتمال داشتن شکم ... دخانیات باعث تجمع چربی در نواحی مرکزی بدن و برآمدگی شکم می‌شود. سیگار باعث برآمدگی شکم می شود - صراط نیوز | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/6073343 27 آگوست 2015 ... سیگار باعث برآمدگی شکم می شود. تحقیقات جدید نشان می دهد، افرادی که زیاد سیگار می کشند به احتمال بیشتری شکم بر آمده خواهند داشت. ... ادامه خبر. هفته نامه سلامت - رابطه سیگار و چاقی شکمی salamat.ir/d/5225-رابطه-سیگار-و-چاقی-شکمی.html‎Cached10 سپتامبر 2016 ... در واقع، مصرف دخانیات باعث تجمع چربی در نواحی مرکزی بدن شده و منجر به برآمدگی شکم می‌شود. نتایج این مطالعه که در نشریه BMJ منتشر شده، نشان ... ورم معده (گاستریت) [آرشیو] - سایت علمی دانشجویان ایران www.daneshju.ir/forum/archive/index.php/t-128454.html‎Cached23 آوریل 2008 ... غذاهای نفاخ و پرادویه باعث تورم‌های شکم می‌شوند دانشیار دانشگاه علوم پزشکی بقیه ... اما گاهی اوقات افراد بدون مصرف این غذاها نیز احساس تورم در شکم خود می کنند. .... در صورتی که مصرف الکل و سیگار باعث ابتلا به ورم معده شده است، بیماران ... تنها موردی از علائم که در گاستریت ها بندرت دیده میشود ارتیاط شروع درد با غذا ...