مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مضرات مصرف بیش از حد ویتامین D

«سما کومار»، پزشک غدد اطفال در کلینیک مایو، به مدت ۱۰ سال در زمینه تاثیرات مکمل های ویتامین D بر روی کودکان مطالعه کرده است. تا به امروز او و تیم تحقیقاتی اش تمرکز خود را بر روی منافعی که ویتامین D برای کودکان دارد متمرکز ساخته است. آخرین پژوهش آنها نیز معطوف به تاثیراتی است که درمان به وسیله ویتامین D۳ بر روی عملکرد اندوتلیال نوجوانان مبتلا به چاقی می گذارد.

به گزارش مهر، بر اساس اطلاعات منتشر شده بیش از یک سوم جمعیت نوجوانان اضافه وزن دارند. مطالعات مشاهده ایی دیگری که در این زمینه انجام گرفته نیز به ارتباط بین کمبود ویتامین D و مجموعه ای از بیماری های عوارض با اضافه وزن اشاره کرده است. از این عوارض می توان به انواع بیماری های قلبی و عروقی و همچنین مقاومت به انسولین اشاره کرد. به همین منظور نیز در برخی از موارد، مسئولین برای کاهش یا معکوس کردن عوارض جانبی ناشی از چاقی مصرف میزان بالای مکمل های ویتامین D را توصیه می کنند.

دکتر کومار در این باره بیان می کند که مطالعات پیشین به رابطه میان میزان ویتامین D در خون و بهبود کارکرد قلبی اشاره دارند به این ترتیب اغلب والدین، کودکان چاق را در رژیمی سرشار از ویتامین D قرار می دهند. گاهی مصرف روزانه این ویتامین به بیش از ۵ الی ۱۰ برابر مقدار نرمال آن می رسد. به این ترتیب می توان گفت که مصرف زیاد این ویتامین نه تنها برای بدن مفید نخواهد بود بلکه مضرات فراوانی را نیز به همراه خواهد داشت.



لینک منبع :مضرات مصرف بیش از حد ویتامین D

عوارض مصرف زیاد ویتامین AوD - تبیان article.tebyan.net/32941/عوارض-مصرف-زیاد-ویتامین-AوD‎Cachedاما چنانچه بر اثرات مکمل های دارویی مانند انواع قرص، کپسول و منابع تزریقی ... ویتامین D نیز از دسته ی ویتامین های محلول در چربی است و مصرف بیش از حد آن، به ... عوارض مصرف زیاد ویتامین D · جدید 96 -گهر gahar.ir/عوارض-مصرف-زیاد-ویتامین-d/‎Cached Similarعوارض مصرف زیاد ویتامین D , عوارض ویتامین D , نکات مصرف ویتامین D , مهمترین عوارض ویتامین D , مشکلات مصرف بیش از اندازه ویتامین D , همه چیز درباره ویتامین ... ویتامین دی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد https://fa.wikipedia.org/wiki/ویتامین_دی‎Cachedهمچنین مصرف ویتامین دی در سلامت مغز و جلوگیری از آلزایمر مؤثر است. ... استفاده بیش ازحد از این ویتامین مخصوصاً اگر همراه با مصرف زیاد کلسیم باشد منجر به ... ‎۲ عوارض مصرف کم - ‎۳ افراد در معرض کمبود ... - ‎۵ عوارض مصرف زیاد - ‎۷ منابع ویتامین دیمصرف بیش از حد ویتامین D موجب افزایش کلسترول و تری گلیسیرید ... www.pezeshk.us/?p=30853‎Cached Similarویتامین D از دسته ی ویتامین های محلول در چربی است و مصرف بیش از حد آن، به ... که مصرف زیاد این ویتامین نه تنها برای بدن مفید نخواهد بود بلکه مضرات فراوانی را ... ویتامین D چیست؟ فواید و مضرات ویتامین دی کدام است؟ - راستینه ... https://rastineh.com/ویتامین-d-چیست؟-فواید-و-مضرات-ویتامین-دی/‎Cachedمصرف زیاد ویتامین D می‌تواند باعث از درست دادن اشتها، ادرار پی در پی و کاهش وزن شود. ..... های چشم” می توانند سایر مسائل مربوط به قرار گرفتن بیش از حد در آفتاب را. تاثیرات منفی مصرف بیش از حد ویتامین D برای کودکان www.hidoctor.ir/13393_تاثیرات-منفی-مصرف-بیش-از-حد-ویتامین-d-بر.html/‎Cached Similarهمیشه در تمام مقالات از فواید ویتامین D حرف زده می شود. اما خوردن بیش از حد این ویتامین برای بدن اثرات زیانباری دارد. برخی از پدر و مادر ها برای تقویت نوزادشان. چه مقدار ویتامین D بسیار زیاد است؟ حقیقت شگفت انگیز - رژیم غذایی https://www.foodregime.com/.../809-چه-مقدار-ویتامین-d-بسیار-زیاد-است؟-حقیقت-شگفت-انگیز.html‎Cachedافسردگی و ویتامین D پایین، فاکتورهای ... اثرات کمبود ویتامین D. عوارض جانبی مصرف بیش از حد ویتامین D - رژیم سلامتی https://www.foodregime.com/.../1176-عوارض-جانبی-مصرف-بیش-از-حد-ویتامین-d.html‎Cachedویتامین D برای سلامت خوب بسیار مهم است به عنوان یک هورمون، آن نقش های متعددی در عملکرد و سالم نگه داشتن سلولهای بدن شما دارد اکثر مردم به اندازه کافی ویتامین D ... عوارض مصرف زیاد ویتامین D - کوکا www.coca.ir/effects-high-intakes-vitamin-d/‎Cached Similarراشیتیسم و استئومالاسی از عوارض کمبود ویتامین D و اختلالات کلیوی از عوارض مصرف بالای این ویتامین هستند، منابع ویتامین دی، روغن ماهی، عوارض سوء مصرف ویتامین D - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/452805/عوارض-سوء-مصرف-ویتامین-d‎Cachedدکتر حسن گنجی‌زاده گفت: اخیرا اطلاع‌رسانی‌های نادرست به جای اینکه مشکل کمبود ویتامین D را حل کند، باعث شده که مصرف زیاد آن در بین مردم مواردی از مسمومیت با ...