مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

مجله مطالب خواندنی

سبک زندگی، روانشناسی، سلامت،فناوری و ....

نقش استرس در چربی سوزی بدن

پژوهشگران طی آزمایشات متعددی که در طول سال ها انجام دادند دریافتند چربی های سفید بدن را می توان به چربی های قهوه ای تبدیل کرد.

در نتیجه کالری به جای آنکه ذخیره شود خواهد سوخت. یکی از این آزمایشات نشان داد که قرار دادن موش ها در سرمای شدید سبب می شود این تبدیل چربی در بدن آنها انجام گیرد.

پژوهشگران سپس فرضیه ای را در نظر گرفتند که استرس و تنش در انسان نیز می تواند منجر به تبدیل چربی سفید به قهوه ای شود. برای آزمایش این فرضیه ۷۲ بیمار که سوختگی بسیار شدیدی داشتند مورد مطالعه قرار گرفتند سپس این بیماران با ۱۹ فرد سالم مورد مقایسه قرار گرفتند و در طول مدت آزمایش، نمونه های مختلفی از چربی بدن آنها را جمع آوری کردند.

به گزارش مهر، چربی سفید تنها در افرادی که تجربه سوختگی داشتند به چربی قهوه ای تبدیل شد. علاوه بر این، سلول های بدن آنها مقدار بیشتری از پروتئینی به نام «پروتئین ۱» را تولید کرد. این پروتئین در شرایط تنش زا توسط هورمون استرس، آدرنالین، تحریک شده و در نتیجه سبب سوختن کالری و تولید گرما می شود.

پژوهشگران امید دارند تا بر اساس این یافته ها بتوانند در آینده ای نزدیک ترکیباتی بسازند که با الگو برداری از فرآیند تاثیر گذاری تنش بر تبدیل چربی سفید به قهوه ای این تغییر را در بدن انسان اعمال کنند.

علاوه بر این، به دنبال راهکاری هستند تا از کند شدن عملکرد چربی های قهوه ای که با افزایش سن رخ می دهد جلوگیری کنند.



لینک منبع :نقش استرس در چربی سوزی بدن

نقش استرس در چربی سوزی بدن - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان ... www.mehrnews.com/news/.../نقش-استرس-در-چربی-سوزی-بدن‎Cached Similar12 آگوست 2015 ... مطالعه اخیر نشان می دهد استرس نقش به سزایی در چربی سوزی بدن ایفا می کند بدین ترتیب که می تواند چربی های سفید بدن را به چربی های قهوه ای ... نقش استرس در چربی سوزی بدن t-popular1.yad4u.ir/?e=425676&ref=selfyad4u مطالعه اخیر نشان می دهد هسترس نقش به سزایی در چربی سوزی بدن ایفا می کند بدین ترتیب که می تواند چربی های سفید بدن را به چربی های قهوه ای قابل سوختن تبدیل ... نقش استرس در چربی سوزی بدن - دولت بهار | خبر فارسی khabarfarsi.com/u/5411981 12 آگوست 2015 ... نقش استرس در چربی سوزی بدن. مهر نوشت: پژوهشگران طی آزمایشات متعددی که در طول سال ها انجام دادند دریافتند چربی های سفید بدن را می توان به ... نقش استرس در چربی سوزی بدن - باشگاه خبرنگاران - تی نیوز tnews.ir/news/6be046206815.html 12 آگوست 2015 ... مطالعه اخیر نشان می دهد استرس نقش به سزایی در چربی سوزی بدن ایفا می کند بدین ترتیب که می تواند چربی های سفید بدن را به چربی های قهوه ای ... نقش استرس در چربی سوزی بدن tasalamati.com/e/EQ481/‎Cachedسلامت نیوز : مطالعه اخیر نشان می دهد استرس نقش به سزایی در چربی سوزی بدن ایفا می کند بدین ترتیب که می تواند چربی های سفید بدن را به چربی های قهوه ای قابل ... [PDF] ﻧﻘﺶ ﺍﺳﺘﺮﺱ ﺪﺭ ﭼﺮﺑﯽ ﺳﻮﺯﯼ ﺑﺪﻥ moshaver.behzisti.ir/view.aspx?page=pdf&id=4678‎Cachedﻧﻘﺶ ﺍﺳﺘﺮﺱ ﺪﺭ ﭼﺮﺑﯽ ﺳﻮﺯﯼ ﺑﺪﻥ. ﻧﻮﺸﺘﻪ ﺸﺪﻩ ﺪﺭ ﺗﺎﺭﯾﺦ 13:30 1394/05/22. ﻧﻮﻉ ﺍﺨﺒﺎﺭ ﺒﺨﺶ ﺍﺨﺒﺎﺭ - ﻣﻌﺎﻮﻧﺖ ﻣﺸﺎﻮﺭﻩ. ﺒﻪ ﮔﺰﺍﺭﺶ ﻣﮫﺮ، ﭘﮋﻮھﺸﮔﺮﺍن طﯽ آزﻣﺎﯾﺸﺎﺖ ﻣﺘﻌﺪﺪی ﮐﻪ ﺪﺭ طﻮل ﺳﺎل ھﺎ ﺍﻧﺟﺎم ﺪﺍﺪﻧﺪ ﺪﺭﯾﺎﻓﺘﻧﺪ ﭼﺮﺒﯽ ... همه چیز در رابطه با چربی سوزها - تمرینو tamrino.ir/همه-چیز-در-رابطه-با-چربی-سوزها/‎Cachedبعضی از چربی سوز ها ادعا می کنند که باعث بالا رفتن حرارت بدن می شوند و سرعت هضم و جذب غذا را بالا می برند و نتیجه می شود چربی ... چربی سوز ها این وسط نقش کمک کننده دارند. ... این موضوع بیشتر در شرایطی که دچار استرس هستیم تشدید می شود. نقش استرس در چربی سوزی بدن - صبح بخیر sobbekheir.com/news/نقش-استرس-در-چربی-سوزی-بدن‎Cachedمطالعه اخیر نشان می دهد استرس نقش به سزایی در چربی سوزی بدن ایفا می کند بدین ترتیب که می تواند چربی های سفید بدن را به چربی های قهوه ای قابل سوختن تبدیل ... چگونه چربی بدن را بسوزانیم+روشهای چربی سوزی شکم و پهلو - سلامت ... salamatweb.ir/how-burn-body-fat-abdominal-fat-side-methods/‎Cached14 مه 2017 ... چربی سوزی شکم و پهلو , کاهش مصرف کالری ها برای چربی سوزی شکم و پهلو ... هم چون کربوهیدرات های پیچیده نقش مهمی در چربی سوزی و کاهش وزن دارند .مواد غذایی .... یکی دیگر از راه های کاهش چربی های بدن کاهش استرس های روزمره می باشد . چربی دور شکم تان را کم کنید - شفاف www.shafaf.ir/fa/news/160825/چربی-دور-شکم-تان-را-کم-کنید‎Cached Similar13 ژانویه 2013 ... ... چربی بیشتری می سوزانند، کانکینز موجود در چای سبز مکانیزم چربی سوزی بدن را فعال می کند. ... ۷ استرس در افزایش چربی دور شکم نقش دارد: